Erottaako joku nykyiset radiosoitettavat naisartistit toisistaan
Minä en. Ja olen kuvitellut tietäväni musiikista jotain.
Kommentit (98)
Lähinnä kuuntelen Lana Del Rey,Taylor Swift ja Billie Eilish.
Nyt on tällainen aika. On myös niin, että kestotähtiä ei synny. Nämä kaikki honisijat syö toistensa eväät ja katoavat suureen tuntemattomuuteen. Viiden ja kymmenen vuoden kuluttua kukaan ei tiedä heistä mitään, suurin osa katoaa jo vuodessa ja parissa.
Nyt on muutenkin jo ihan liikaa kaikenlaisia julkisuustyrkkyjä. Näin pieni maa ei elätä heitä.
Ankaraa on elon taisto. Ja kun ei ole enää niitä suuria ikäluokkia, jotka ne kestotähdetkin hengissä piti.
Vierailija kirjoitti:
En erota. Lisäksi koitin kuunnella jotain noista suomalaisista hittibändeistä jota kovasti kehuttiin suosituksi, ja ekan kappaleen puolivälissä tajusin ettei kappaleesta jää mitään mieleen. Sama kun kuuntelin useamman kappaleen samalta bändiltä. Melkoinen suoritus kun yleensä noi bändit saa edes vahingossa luotua jotain meileenjäävää, mutta tuossa oli tuotteistettu niin tasalaatuista pökälettä että ei ollut sattumia.
Suomalainen musiikkiteollisuus näyttää rappeutuneen sisältäpäin siihen että tärkeät tyypit eli levy-yhtiöt pomoineen ja radiopomot saa tulonsa tuollakin tasalaatuisella tuuballa, joten miksi yrittää yhtään enempää.
Oikeaakin musiikkia tehdään yhä, mutta isot levy-yhtiöt ovat valinneet tiensä ja tuottavat radioiden mauttoman ja hajuttoman tuuban. Spotifystä löytyy runsaasti indie-musiikkia, eli selllaista, joka tuotettu itsenäisesti tai pienissä levy-yhtiöissä.
Itse inhoan sitä afrikkalaisvaikutteista pizzeriamusiikkia, mitä miesartistit suoltavat joka tuutin täyteen.
Muistan kun Njassa vai kuka olikaan, soitti 90-luvulla radio-ohjelmissaan tuota skeidaa ja nyt sitä tehdään ihan Suomi-artistien voimin.
Kyllästyin kuuntelemaan radio kanavilta samoja biisejä ja mainoksia. Vega soittaa enemmän sellaista mitä en ole kuullut. Nykyisin kuuntelen enemmän ulkomaista musiikkia.
Joskus Idols -nimisessä ohjelmassa mieskokelaat saivat plussaa mitä korkeammalla falsetilla pystyivät "vetämään". Ja se on jäänyt päälle usealla, on oltu Idolsissa tai ei. Ällöttää.
Vierailija kirjoitti:
Ne on olikse Sanneja kaikki tai jotain
Öömi, Böömi, Meemi, Muumi, mikä sun nimi olikaan?
Vierailija kirjoitti:
Joskus Idols -nimisessä ohjelmassa mieskokelaat saivat plussaa mitä korkeammalla falsetilla pystyivät "vetämään". Ja se on jäänyt päälle usealla, on oltu Idolsissa tai ei. Ällöttää.
Samoin voicessa on kliseenä se kovaa ja korkeelta kiekaisu joka saa kaikki tuolit kääntymään. Ja kaikilla yrittäjillä on sitten just tuo kappaleessaan.
No nyt sekin selvisi. Kun käyn siellä ss-kaupassa, niin aina sama honottaja vikisee kovaäänisissä jotain joutavaa. Mutta siellä onkin useampi honottaja siis, Jonna, Jenna, Janna, Jannika jne. vuorotellen. Olen vilpittömästi luullut, että näitä naikkosia on vain yksi ja ihmetellyt, miten yhdelle annetaan niin paljon radioaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Laulajat kuulostavat pikkutytöiltä. Musiikki laadutonta.
Miksi yhdistät pikkutytöt ja huonon laadun? Onko naissukupuoli ja varsinkin tyttömäisyys mielestäsi aina huonolaatuisuutta? Pitäisikö sinun vähän miettiä noita asenteitasi, jos möreä miesääni on mielestäsi heti oikeampaa taidetta kuin heleä naisääni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En erota. Lisäksi koitin kuunnella jotain noista suomalaisista hittibändeistä jota kovasti kehuttiin suosituksi, ja ekan kappaleen puolivälissä tajusin ettei kappaleesta jää mitään mieleen. Sama kun kuuntelin useamman kappaleen samalta bändiltä. Melkoinen suoritus kun yleensä noi bändit saa edes vahingossa luotua jotain meileenjäävää, mutta tuossa oli tuotteistettu niin tasalaatuista pökälettä että ei ollut sattumia.
Suomalainen musiikkiteollisuus näyttää rappeutuneen sisältäpäin siihen että tärkeät tyypit eli levy-yhtiöt pomoineen ja radiopomot saa tulonsa tuollakin tasalaatuisella tuuballa, joten miksi yrittää yhtään enempää.
Oikeaakin musiikkia tehdään yhä, mutta isot levy-yhtiöt ovat valinneet tiensä ja tuottavat radioiden mauttoman ja hajuttoman tuuban. Spotifystä löytyy runsaasti indie-musiikkia, eli selllaista, joka tuotettu itsenäisesti tai pie
Suomalainen musiikkihan on oikeastaan pelkkää indietä. Itse kuuntelen vain suomalaista. Näistä uusista esimerkiksi Viiv ja Behm ovat aivan loistavia.
Tottakai ne erottaa ketkä niitä kuuntelee aktiivisesti ja fanittaa. En minä kylläkään mutta ymmärrän sillä itse kuuntelen NS. "musiikkia jonka sanoista ei voi saada selvää" ja hyvin saan.
ei todellakaan. hentoista piipitystä since joku 2006. ei jaksa seurata nykyartisteja ollenkaan, etenkään kotimaisia
Vierailija kirjoitti:
Aamu. Ilta. Janna. Jonna. Jenna. Jippu. Jenni. Tinna. Viivi. Enni...
Kaikki kimittää ja vinkuu samoin.
Onneksi miesartistit on persoonallisia ja erottuvia...paitsi että eivät ole. Ja lisäksi genre on joko örinäoksennusheviä tai niitä jo 1970- luvulta tuttuja yyh nyyh elämäni on surkeaa, kun työpaikka meni, ja elämä on paska vonkumislauluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laulajat kuulostavat pikkutytöiltä. Musiikki laadutonta.
Miksi yhdistät pikkutytöt ja huonon laadun? Onko naissukupuoli ja varsinkin tyttömäisyys mielestäsi aina huonolaatuisuutta? Pitäisikö sinun vähän miettiä noita asenteitasi, jos möreä miesääni on mielestäsi heti oikeampaa taidetta kuin heleä naisääni?
Heleä ja sointuva naisääni on ihan eri asia kuin hengästyneenä huokailevalta kuusivuotiaalta kuulostava vinkuna. En ymmärrä miksei naislaulajat käytä kunnolla keuhkojaan sen minivikinän sijaan. Miksi ne pienentävät itse itsensä?
En minäkään. Levyjä löytyy hyllystä n. 1700 kpl.
Samaan muottiin valettuja musiikkituotteita. On siellä joku poikkeuskin onneksi
60-luvulla johtavat naissolistit olivat toisistaan erottuvia persoonallisia taiteilijoita: Laila Kinnunen, Tamara Lund, Carola, Anki. Kovin harva on ollut samaa tasoa sen jälkeen. Levy-yhtiöiden "huipputuottajat" kantavat suuren vastuun tason laskusta.
Minäkin tunnistan hänen äänensä, valitettavasti...