Erottaako joku nykyiset radiosoitettavat naisartistit toisistaan
Minä en. Ja olen kuvitellut tietäväni musiikista jotain.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Aamu. Ilta. Janna. Jonna. Jenna. Jippu. Jenni. Tinna. Viivi. Enni...
Kaikki kimittää ja vinkuu samoin.
Juuri näin!
Studioäänityksissä kaikki käyttävät nykyään n.k. autotune-toimintoa, joka oikaisee laulua jos sävelpuhtaus ei ole aivan kohdallaan. Näin tasataan myös osa äänen persoonallisista piirteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotimaisista esittäjistä ainoastaan Viikate on sellaista, jota pystyy joten kuten kuuntelemaan.
Olisipa Kaarle vielä osannut laittaa bändin nimeksi oikeaoppisesti Viitake, niin viitsisi kuunnellakin. Pitäisi joskus käydä Kaarlen ja Takalon yhteiskeikalla jos niitä vielä tekevät.
Mikä vtun viitake?
Mietipä sitä. Kysyisin mieluummin päinvastoin että mikä vtun viikate? Mitä sillä muka viikataan? Niin, ei mitään.
Autotune ja levy-yhtiöiden tuotanto ovat tuhonneet toki musiikin laajalti, mutta vielä pahempaa on jo tullut. Nimittäin tekoäly ja tekoälyartistit!
Vierailija kirjoitti:
Studioäänityksissä kaikki käyttävät nykyään n.k. autotune-toimintoa, joka oikaisee laulua jos sävelpuhtaus ei ole aivan kohdallaan. Näin tasataan myös osa äänen persoonallisista piirteistä.
Minua suorastaan huvitti kun ihmiset valittivat kesällä Ultra Bran livekeikkojen huonosta laadusta. Siis lava täynnä ammattimuusikoita mutta kun ei tullut autotunefiltterin läpi niin ihmiset pitivät aitoutta vikana :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamu. Ilta. Janna. Jonna. Jenna. Jippu. Jenni. Tinna. Viivi. Enni...
Kaikki kimittää ja vinkuu samoin.
Kaikki lähtee vuosikymmenien takaisesta nenä-honotus-autotune-vinkuna-kitinä-Rihanna-imitaatiosta, jota valitettavasti niin monet kuuntelee, että sitä tehdään studioissa tuottajien toimesta uudestaan ja uudestaan.
Jannan kohdalla en ymmärrä lainkaan kun varmasti kotonaan kuullut ihan kunnon musaa. Tai no jaa, alkoihan Kaija K:kin teineilemään.
Jos Jannasta puhutaan, kyllä äitinsä Maarit on ollut aikamoinen nenäänsälaulaja aina. Tytär samanlainen.
Laulajat kuulostavat pikkutytöiltä. Musiikki laadutonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet nykyiset naisartistit ovat ihan loistavia. Biisit kertovat muustakin kuin miesten perään haikailusta, tarttuvia melodioita, jäätävää sarkasmiakin.
Saa olla kyllä umpisovinistinen, jos ei näe tuossa mitään muuta kuin artistin väärän sukupuolen.Kerro meille miksi kaikkien heidän laulunsa on esitetty ja tuotettu samalla tavalla ja kukaan ei erota kuka artisti kyseessä?
Minä erotan vaikeuksitta eivätkä biisit ole yhtään samanlaisia keskenään. Tosin samalla artistilla voi olla hyvin erilaisia biisejä, jolloin biisit eivät ole yhtenäinen kokonaisuus, jonka erottaisi samanlaisuuden perusteella. Ehkä kaipaatte semmoista sitten? Minä en.
Vierailija kirjoitti:
Laulajat kuulostavat pikkutytöiltä. Musiikki laadutonta.
Koska ovat pikkutyttöjä. Aikuisia naisia ei radiossa juurikaan soiteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet nykyiset naisartistit ovat ihan loistavia. Biisit kertovat muustakin kuin miesten perään haikailusta, tarttuvia melodioita, jäätävää sarkasmiakin.
Saa olla kyllä umpisovinistinen, jos ei näe tuossa mitään muuta kuin artistin väärän sukupuolen.Kerro meille miksi kaikkien heidän laulunsa on esitetty ja tuotettu samalla tavalla ja kukaan ei erota kuka artisti kyseessä?
Äänet menee nyt 29-0 sinua vastaan. Olet aika yksin mielipiteinesi Jannaca.
Minä erotan vaikeuksitta eivätkä biisit ole yhtään samanlaisia keskenään. Tosin samalla artistilla voi olla hyvin erilaisia biisejä, jolloin biisit eivät ole yhtenäinen kokonaisuus, jonka erottaisi samanlaisuuden perusteella. Ehkä kaipaatte semmoista sitten? Minä en.
Mielestäni myös jo ainakin n 10-15 vuotta radion listasoitossa olevilla suomalaisilla naisartisteilla on samantapainen nasaali ääni ja laulutapa, ja musiikki samalla tavalla tuotettua persoonatonta poppia. Artistin nimi Jasmin, Yazmin, Jasmine jne.
Nykyisistä battle beastin solistin erottaa. Nykyisin soitetuista taas... no Aretha Franklin, Janis Joplin, Kate Bush- ainakin nämä.