Sopiiko 190 € maksava elämysillallinen kirkkoon?
Turun Mikaelinkirkossa järjestetään tänä keväänä 8 ruokalajin fine dining -aterioita musiikkiesityksineen. Hintalappu elämysillalliselle osallistuville on huikeat 190 €:
https://avecmedia.fi/tapahtumat/turussa-jarjestetaan-elamysillallinen-k…
Mikaelinkirkko on tullut tunnetuksi paikkana, jossa on aiemmin järjestetty mm. hippi- ja elokuvamusiikkimessuja (ja tässä siis messulla tarkoitetaan ehtoollisjumalanpalvelusta). Tietääkseni kalliit elämysillalliset on kirkolta täysin uusi aluevaltaus. Mitä mieltä te palstalaiset olette, sopiiko tällaiset elämysillalliset kirkkoon?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Jakaako diakonit lippuja tuonne niille köyhille joilla ei ole varaa ruokaan? Onko Jeesuksen veri ja liha, jotka tuolla juodaan ja syödään, niin kuin ehtoollisella?
Ilmeisesti parempi ettei kukaan järjestä yhtään mitään. Vanha sanonta, mutta jokaiselle jotain on ei mitään kellekkään. Aina valitettavasti joku läski rupeaa vinkumaan kun ei muuta osaa
Onko sen ehtoollisviinin takia tuolla siis alkoholioikeudet, niin viininkin tarjoilu toimii? Tilaahan tuolla on, pulteilla vain kirkonpenkit irti, niin iso sali ja pöytiä mahtuu. Hyvähän tuolla olisi kännätä! Onko vessoja tarpeeksi?
Itse voisin osallistua tuollaiseen. Kirkon pakko keksiä uutta lähestymistapaa selvitäkseen, koska perinteiset Jumalanpalvelukset ei kiinnosta ihmisiä. Kirkko on upea ja kunnioitusta herättävä paikka ja varmasti hyvä tuon tyyppiseen toimintaan. Ainoa mikä mietityttää on akustiikka eli jos ihmiset alkaa tuolla keskustella niin paljonko kaikuu ym.
Ps. Mikaelin kirkolla on myös upeaa normaalista poikkeavaa ja innostavaa kuorotoimintaa
Vierailija kirjoitti:
Onko sen ehtoollisviinin takia tuolla siis alkoholioikeudet, niin viininkin tarjoilu toimii? Tilaahan tuolla on, pulteilla vain kirkonpenkit irti, niin iso sali ja pöytiä mahtuu. Hyvähän tuolla olisi kännätä! Onko vessoja tarpeeksi?
Uskonnon varjolla saa kiertää alkoholi lakia. Valamon luostari ei ole alko, mutta silti siellä saa myydä viiniä kotiin
Sanoisin, että tuo on jo Jumalan pilkkaa, jos mikä.
Tuosta joutaisi jo kirkkoherran päätyä syytettyjen penkille Jumalanpilkasta.
"Joka julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa (267/1922) tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä."
Tämä rikoslain säännös ei muuten edellytä, sitä että pilkan kohde olisi kirkon tai uskonnollisen yhdyskunnan hallussa ja/tai määräysvallassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jakaako diakonit lippuja tuonne niille köyhille joilla ei ole varaa ruokaan? Onko Jeesuksen veri ja liha, jotka tuolla juodaan ja syödään, niin kuin ehtoollisella?
Moni kirkko jakaa ruoka apua köyhille. Käy sieltä hakemassa oma kassisi niin ei tarvitse tästä pahoittaa mieltä
Niin juuri, köyhät nuolkoot rikkaiden ruuantähteet lattialta. Oppivatpa nöyrtymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii hippihomokirkkoon kuin nenä päähän.
Sanoo ihminen joka on tapa kristitty ja käy kirkossa 1-3 kertaa elämänsä aikana. Ja näistä kaksi kertaa on joko omat tai ystävän häät
Minä olen ateisti. Että et ole kovin kummoinen ihmistuntija vaikka näsäviisaana palstaämmänä kuvittelet olevasi kovinkin nero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Tuohan on juuri sitä kirkon paluuta juurilleen, mitä niin kovasti kaivataan!
Nimenomaan. Rikkaiden palvontaa.
Miten tässä rikkaita palvotaan?
Ehkäpä sen takia että monella ei ole varaa 190€:n illallisiin? Tomppeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo ihminen joka on tapa kristitty ja käy kirkossa 1-3 kertaa elämänsä aikana. Ja näistä kaksi kertaa on joko omat tai ystävän häätMinä olen ateisti. Että et ole kovin kummoinen ihmistuntija vaikka näsäviisaana palstaämmänä kuvittelet olevasi kovinkin nero.
Mitä se sitten sinua kiinnostaa mitä kirkon tiloissa tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
"Joka julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa (267/1922) tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä."
Tämä rikoslain säännös ei muuten edellytä, sitä että pilkan kohde olisi kirkon tai uskonnollisen yhdyskunnan hallussa ja/tai määräysvallassa.
Onko se mielestäsi jumalan pilkkaa jos kirkon sisällä syödään? Minun mielestäni ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se mielestäsi jumalan pilkkaa jos kirkon sisällä syödään? Minun mielestäni ei ole.
Ei syöminen itsessään vaan maksullisuus.
Ja hän sanoi kyyhkysten myyjille: "Viekää pois nämä täältä. Älkää tehkö minun Isäni huonetta markkinahuoneeksi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo ihminen joka on tapa kristitty ja käy kirkossa 1-3 kertaa elämänsä aikana. Ja näistä kaksi kertaa on joko omat tai ystävän häätMinä olen ateisti. Että et ole kovin kummoinen ihmistuntija vaikka näsäviisaana palstaämmänä kuvittelet olevasi kovinkin nero.
Mitä se sitten sinua kiinnostaa mitä kirkon tiloissa tapahtuu.
Miksi en saisi nauraa tekopyhälle homohippikirkollenne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sitten sinua kiinnostaa mitä kirkon tiloissa tapahtuu.Miksi en saisi nauraa tekopyhälle homohippikirkollenne?
Tuo lause kertoo sinusta itsestäsi kaiken tarpeellisen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sitten sinua kiinnostaa mitä kirkon tiloissa tapahtuu.Miksi en saisi nauraa tekopyhälle homohippikirkollenne?
Tuo lause kertoo sinusta itsestäsi kaiken tarpeellisen
Menikö tunteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo lause kertoo sinusta itsestäsi kaiken tarpeellisenMenikö tunteisiin?
Ei varsinaisesti tunteisiin mennyt, mutta säälittää vain tuollaisten ihmisten typeryys.
No onhan tuollainen nykykirkon raamatullisesta kristillisyydestä luopumisen linjan mukaista.
Sopii, jos ne rahat jaetaan myöhemmin köyhille.
S k e kirjoitti:
Tuohan on juuri sitä kirkon paluuta juurilleen, mitä niin kovasti kaivataan!
Yhteinen ruokailu uskovien yhteyksineen, rukoiluineen ja Jeesuksesta puhumisineen, sitäkö tuo on vai pelkkää nautintoa ja viihdettä? Meneekö osa hinnasta srk:n työhön?
Paheksun. Rahan arvo hämärtynyt.