Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paino nousee liikunnan myötä

Vierailija
14.02.2026 |

Olen 5-kymppinen, normaalipainoinen ja aktiiviliikkuja (sali ja juoksu). Nyt olen ollut 3 vk urheilematta flunssan takia, ja paino laskenut siinä ajassa useamman kilon. Tiedän, että kun taas menen salille ja lenkille, nestettä alkaa kertyä lihaksiin ja mulla erityisesti jalkoihin. Ja kerään nestettä/ painoa ainakin pari kolme kiloa saman tien. Ja tämä ärsyttää! Haluaisin pysyä tässä tavoitepainossani, mutta se ei onnistu. Syömisestä kilot eivät tule, vaan nesteistä, mulla jalkojen verenkierto toimii huonosti, ja jalat kerää turvotusta. Onko mitään vinkkejä tähän? Haluaisin sekä urheilla että pitää tämän tavoitepainoni. Varsinaiselle laihduttamiselle ei ole tarvetta eikä järkeä.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap palaa linjoille, kun homma toistaa itseään. Olin taas sairaana, paino tipahti vuorokaudessa tavoitelukemiin ja pysyy siinä, vaikka herkuttelisin kuinka ja söisin vaikka ja mitä. Mutta kun kohta aloitan taas päivittäisen liikunnan, pari kiloa lisää pamahtaa heti vaakaan!

Keksin ehkä syynkin tälle, eli lipedeema. Jalkani, erityisesti sääret, ovat aina olleet kuin tukit, vaikka muuten olen pienikokoinen ja suht siro. Täällä vinkattua hevoskastanjauutetta kokeilin jalkojen verenkiertoa tehostamaan, mutta se aiheutti häiritsevät levottomat jalat, en pystynyt käyttämään. Lipedeemaa ei hoideta juurikaan muuten kuin tukisukilla, eli eipä tässä muuta kuin nostan jalat kattoa kohti ja lakkaan miettimästä koko painoasiaa.

Ap

ko sairaus aiheuttaa rasvan kertymistä, ei nesteen. 

Eikä ylimääräinen rasvakudos ei vähene, kun esim sairastelee niin kuin ap tekee. Eli sinun täytyy nyt vaan ap jatkaa sairauden etsimistä. 

Tai vain yksinkertaisesti muuttaa syömisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla