Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino nousee liikunnan myötä

Vierailija
14.02.2026 |

Olen 5-kymppinen, normaalipainoinen ja aktiiviliikkuja (sali ja juoksu). Nyt olen ollut 3 vk urheilematta flunssan takia, ja paino laskenut siinä ajassa useamman kilon. Tiedän, että kun taas menen salille ja lenkille, nestettä alkaa kertyä lihaksiin ja mulla erityisesti jalkoihin. Ja kerään nestettä/ painoa ainakin pari kolme kiloa saman tien. Ja tämä ärsyttää! Haluaisin pysyä tässä tavoitepainossani, mutta se ei onnistu. Syömisestä kilot eivät tule, vaan nesteistä, mulla jalkojen verenkierto toimii huonosti, ja jalat kerää turvotusta. Onko mitään vinkkejä tähän? Haluaisin sekä urheilla että pitää tämän tavoitepainoni. Varsinaiselle laihduttamiselle ei ole tarvetta eikä järkeä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kyllä lihaksia, eihän ne 3 viikossa mihinkään hävinneet. Nyt vaan ne lihakset ei ole täynnä nestettä ja turvoksissa.

Ap

Syöt liikaa suolaa, sekin turvottaa jalkoja. 

Suolan vaikutuksen neutralisointiin tarvitaan kaliumia. Kysymys on pohjimmiltaan kaliumin puutteesta. Kannattaa lisätä ruokavalioon lisää kaliumia, niin turvotus vähenee.

Yksinkertaisempaa on suolan karsiminen, esim. valmisruokien välttelemisellä. Monessa ruoassa on riittämiin piilosuolaa. Tietysti pitää älytä vältellä sipsejä, lakuja ja salmiakkeja yms.

Vierailija
22/32 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydämen vajaatoiminta tuskin on.

Työni on sellaista, että istumista ei tule liikaa, vaan on vaihtelevasti seisomista, kävelyä, liikkumista ja istumista. Työmatkat autossa istuen on kylläkin pitkät.

Jalkojen ylhäällä pidosta päivittäin olisi kyllä varmaan hyötyä, yleensä oon sitä tehnyt vain kesähelteillä.

Ap

Laita tyyny sängyn jalkopäähän. Sillä on erinomainen vaikutus jalkojen hyvään oloon jo nopeasti. Itselläni tuo tapahtui vahingossa kolmisenkymmentä vuotta sitten ja jo parissa päivässä tuli positiiviset vaikutukset. Sen jälkeen tuo jalkopään tyyny on ollut oman sänkyni vakiovaruste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kyllä lihaksia, eihän ne 3 viikossa mihinkään hävinneet. Nyt vaan ne lihakset ei ole täynnä nestettä ja turvoksissa.

Ap

Suolan vaikutuksen neutralisointiin tarvitaan kaliumia. Kysymys on pohjimmiltaan kaliumin puutteesta. Kannattaa lisätä ruokavalioon lisää kaliumia, niin turvotus vähenee.

Yksinkertaisempaa on suolan karsiminen, esim. valmisruokien välttelemisellä. Monessa ruoassa on riittämiin piilosuolaa. Tietysti pitää älytä vältellä sipsejä, lakuja ja salmiakkeja yms.

En syö mitään tuollaisia.

Ap

Vierailija
24/32 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta syöminen niin paino tippuu varmasti. 

Vierailija
25/32 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En syö mitään tuollaisia.

Ap

Entäpä wolttaus? Ravintolaruoat ne vasta ovatkin täynnä piilosuolaa. Samoin moni lounasravintola tarjoaa käytännössä eineksiä, samoja lounasravintoloiden ruokia on pakattu tehtaalla myös kuluttajapakkauksiin mikroruokina myytäviksi.

Vierailija
26/32 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta syöminen niin paino tippuu varmasti. 

Ei ollut se pointti tämä. Pitää jaksaa urheilla. Eikä mun tarvii pudottaa painoa, vaan välttää nesteen kertyminen.

Ap

Vierailija
27/32 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole wolttia täällä maalla. Ravintolakäynnitkin on harvassa. Koululounaan syön arkisin, salaattipainotteisesti. Se nyt sitten on just niin terveellistä/ epäterveellistä kuin se on. Syön melko pieniä annoksia koska harvoin kouluruoka on hyvää.

Ap

Vierailija
28/32 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä koululounas on keitto/ puuro tai perunat ja kastike. Suolaa on todella maltillisesti.

Ap

Vierailija
29/32 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nesteenpoistolääke.

Vierailija
30/32 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaika aiheutti muutoksia sun alaraajoihin pysyvästi. Harmi homma, mutta ei voi mitään.

Tuollaiselle nesteen kertymiselle sinne et voi mitään. Painovoima.

Vierailija
31/32 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskausaika aiheutti muutoksia sun alaraajoihin pysyvästi. Harmi homma, mutta ei voi mitään.

Tuollaiselle nesteen kertymiselle sinne et voi mitään. Painovoima.

No toi on kyllä mahdollista.

Ap

Vierailija
32/32 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Paino saattaa heittää paljonkin sen mukaan mitä on tehnyt ja syönyt. Olen punninnut itseni jo vuosia päivittäin aamulla, ja kyllä siellä vaan tulee niitä ihan kummallisia parin kilon painonnousuja jotka menee nesteturvotuksen, yms piikkiin. Samalla tavalla paino tippuu välillä normaalista sen pari kiloa ja tulee takaisin parin päivän päästä. Kehossa tapahtuu jatkuvasti paljon kaikenlaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi