Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko 7-vuotiaan jättää yksin kotiin jos käy lähibaarissa..

Vierailija
30.04.2007 |

ei heräile muuten kun että käy wc:ssä ei ikinä tule herättää meitä vanhempia eli ei näe painajaisia tms..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätin 4 ja 5 vuotiaat kotiin aamulla nukkumaan, kun menin parin tunnin kokoukseen. Harmi vaan, et lapset heräsi ennen lähtöäni, joten olivat sitten hereillä kaksistaan tv:n äärellä sen reilut 2 tuntii. Ihan kivasti silti meni, eivätkä he olleet ekaa kertaa keskenään kotona. Tosin ei noin pitkää aikaa olleet ennen kaksistaan viettäneet.

Soitin kotiin puolen tunnin välein ja olisin alle viidessä minuutissa ollut kotona.

Mielestäni, jos 7 vuotias on itse sitä mieltä, et uskaltaa jäädä yksin nukkumaan, niin ihan hyvin voi lähteä baariin tai vaikka elokuviin...

Vierailija
2/10 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asia tulee varmasti ymmärretyksi ihan sama millaisilla alkukirjaimilla, vai mitä nipo :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. tv:n syttyminen palamaan tai jonkun muun kodinkoneen rikkoutuminen voi tapahtua kotona. Lapset keskenään kotona, kenen on silloin vastuu? HALOO!!! Kännykälläkö sitten lapsiasi hoitelet. Mieti vähän ja ota aikuisen vastuu lapsistasi.

Vierailija
4/10 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on lapsi. Jotain yllättävää VOI tapahtua. Mitäs sitten, kun et olekaan paikalla ja auttamassa. Luuletko, että omatuntosi kestäisi sen? Mun ei ainakaan.

Vierailija
5/10 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

te jaksatte. ei se ollut lähdössä minnekään. kokeili vaan kuin kipakoita akkoja av:lla tällä erää. reppanat.

en usko että kukaan fiksu jättää alle 10v lapsia yksinään minnekään. mä en ainakaan uskaltais. miettisin tulipaloa tai vaan sitä että jos lapsi menee paniikkiin. jos en saa hoitajaa, en mene. tai otan mukaan ;)

koittakaa ottaa iisisti. mä meen nukkumaan. en jaksa nauraa enää kaikille näille tyypeille... mietin just, että missä teitä voi tavata. että ette kai te oo siel meijän päiväkodin pihalla ihan mukavia/fiksuja ja sit täällä päästätte todellisen minänne valloillenne. täytyy varmaan alkaa välttelemään (vieläkin enemmän) kaikenlaisia äiti-kontakteja, ellei ne oo MUUTENKIN ystäväpiiristä!

hauskaa vappua, vaikka kaksoisveellä!

Vierailija
6/10 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin ajattelen, että mitä jos jotain kamalaa tapahtuu. Tv:n syttymisestä ja tulipalosta on ollut lasten kanssa puhetta, mutta enhän ikinä voi tietää toimivatko he niin kuin on käsketty.

Salamakin voi iskeä taloon, tai mä jäädä auton alle. En tiedä kohtaloani, enkä lasteni kohtaloa hyvä niin.

Toivon parasta ja pelkään pahinta. Ja todellakin kännykällä lapsille kotiin soitan, ei täällä enää oo kolikkopuhelimia =)

Vierailija
7/10 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenkaitsijat on sitä varten. Ei oo oikein jättää noin pieniä lapsia pärjäilemään keskenään.

Vauhko 13

Vierailija
8/10 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa sitä lapsenvahtia.

Aina lapset ei halua lähteä kauppaan, vaan jäävät mielummin katsomaan pikku kakkosta.

Joskus on kiva käydä pikaisesti yksin kaupassa. Joskus on kiva käydä lasten kanssa kaupassa, mut ei aina ehdi.

Olen varma, et esikoiseni kykenisi loistavasti pyöräilemään yksin keskustaan ja takaisin. Mut vielä ei ole sen aika. Kioskilla on käynyt yksin maitoa hakemassa, ei tienylitystä matkan varrella.

Lapset ovat olleet jo pari vuotta sitten hetkittäin kaksistaan ulkona, nykyään parikin tuntia.

Luotan lapsiini ja tietysti tarkkailen heitä välillä mitä tekevät.

Vierailija
9/10 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka se olisikin vain 5min kioskilla käyntí.Kamala ajatus että lapset olisivat ties kuinka kauan yksin kotona....

Vierailija
10/10 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

.en usko että kukaan fiksu jättää alle 10v lapsia yksinään minnekään. mä en ainakaan uskaltais. miettisin tulipaloa tai vaan sitä että jos lapsi menee paniikkiin. jos en saa hoitajaa, en mene. tai otan mukaan ;)

Osa ekaluokkalaisista (7v) ja suurin osa tokaluokkalaisista (8v) on koulun jälkeen yksin kotona iltapäivisin montakin tuntia eli kyllä vain varsinkin Suomessa alle 10v lapsia jätetään yksin kotiin.

Itse en tosin jättäisi alle 7v yksin kotiin sen tähden, että menen käymään kaljalla.