Käsittämätöntä toimintaa Turkin lentoasemallla!!
Tultiin pari päivää sitten Turkin lomalta. Niin lapset kuin me aikuisetkin nauttimme matkasta täysin siemauksin. Mutta lentoasemalla loma sai ikävän päätöksen. Hotellimme edessä oli ranta, joka oli täynnä kauniita, luonnon muovaamia kiviä. Vähän vajaa 3-vuotiaamme ihastui kiviin ja keräili, lajitteli, kasasi niitä pinoihin koko loman ajan. Viimeisenä päivänä poika keräsi itse muutaman kauneimman kiven kotiin vietäväksi. Kivet laitettiin pieneen pussiin ja otin pussin käsilaukkuuni. Heti lentoasemalle sisään tullessa kaikki käsi- ja ruumamatkatavarat läpivalaistiin ja kaikki oli ok. Mutta juuri ennen koneeseen nousua oli toinen läpivalaisu, jossa nuo pari pientä rantakiveä todettiin niin vaarallisiksi, että ne takavarikoitiin. Pikku poikamme huomasi tilanteen ja lentokentän henkilökunta repi tuon pienen kivipussin väkisin itkevän poikamme käsistä. Poika itki vielä pitkään lentokoneessa kiviaarteidensa menetystä. Ja yhä kyselee pikkukiviään. Myönnän, että minun olisi aikuisena pitänyt osata huomioida nämä tiukentuneet turvamääräykset. Mutta kun jo yksi läpivalaisu oli tehty, eikä mitään sanottu (tuolloin, jolloin nk. vaaralliset esineet olisi voinut vielä sujauttaa matkalaukkuun), en osannut pelätä tätä. Käsittämätöntä toimintaa...viedä nyt pienen lapsen itse kerätyt aarteet väkisin pois.
Kommentit (5)
Miksi ihmeessä pakkasitte kiviä käsimatkatavaroihin?
5: mitä naurat? haeppa tietoa asiasta niin huomaat että siellä kivitetään naisia ja sitä käytetään rangaistuskeinona. En minäkään ketään heistä tunne, mutta se ei meinaa sitä että se ois naurun asia.
mun mieheltä vietiin kotimaan lennolla melkein tyhjä hiusvahapurkki vain siitä syystä että sen vetoisuus oli 150 ml. Mitä sitten että raja on 100 ml / purkki!!! Olihan se melkein tyhjäkin!!! Kamalia sääntöjä!!!
hehehee
Etenkin Turkissa, jossa kivittäminen kuoliaaksi ei ole vieras rangaistuskeino..! Älä nyt jaksa huolehtia poikasi kiviä, ne eivät miksikään mene ruumassa. Typerää tuollainen turhan perään itkeminen!