Ystävä ei kuulemma kehtaa olla kaupungilla 2,5 v poikansa kanssa, kun lapsi saa raivarin
Lapsella on uhmaikä ja yhdellä kertaa lapsi haluaa tuota ja sitten tätä ja monesti ei itsekään tiedä mitä haluaa. Ystäväni kyselee ja yrittää sopia poikansa kanssa asioita. Mutta miten tuon ikäisen uhmakkaan kanssa sovit lapsen hermostumatta, ettei esim. karkkia nyt saa. Jos lapsi päättää sitä haluta eikä saa, niin vetää pultit. Miten vois saada ystävän vakuuttuneeksi, että on normaalia, että lapsi huutaa joskus?
Kommentit (17)
Ja mua ÄRSYTTÄÄ SUUNNATTOMASTI ihmiset jotka kuljettavat rääkyviä ja raivoavia muksuja ympäri kaupunkia, herranjestas ei muiden tarvi moista kuunnella. Kaupassa ottaa ainakin aivoon sellaset vanhemmat jotka eivät välitä siitä lainkaan miten heidän nuppunsa käyttäytyy tai menevät itse mukaan siihen huutamiseen.
Raivareita voi ennakoida ja toimia sen mukaan fiksusti huudattamatta muksua ja häiriköimättä esim muiden kirjastorauhaa.
Jos lapsi saa pienimmäkin uhmakohtauksen niin että av mamma sattuu näkemään niin sitä sitten täälä ruoditaan parinsadan kirjoituksen verran. Miettikää sitä.
onko tuo provokirjoitus? toivottavasti!
Vierailija:
onko tuo provokirjoitus? toivottavasti!
ja lapsi voi saada siellä raivarin mistä asiasta tahansa, ainakin meidän poika... Kun lapsi raivostuu, selitän, että esim. limua ei nyt saa kun ei ole viikonloppu. Jos ja kun lapsi ei rauhoitu, mä talutan/taahaan sen kädestä kassalle yrittäen tehdä loput ostokset mahdollisimman äkkiä. Yritän myös saada pojan auttamaan tai tekemään jotain muuta, jotta kiukku unohtuisi, mutta muuten en ala lepertelemään.
Siinä ei tee kuin hallaa, jos alkaa lässyttämään lapselle.
ja lapselle olen sanonut että tuhlaa aikaansa jos yrittää jotain huutamalla saada.
uhmiksen kanssa kaupungille jos ei ole välttämätöntä. Mitä sitä lasta turhaan huudattamaan....
S80:
Ja mua ÄRSYTTÄÄ SUUNNATTOMASTI ihmiset jotka kuljettavat rääkyviä ja raivoavia muksuja ympäri kaupunkia, herranjestas ei muiden tarvi moista kuunnella. Kaupassa ottaa ainakin aivoon sellaset vanhemmat jotka eivät välitä siitä lainkaan miten heidän nuppunsa käyttäytyy tai menevät itse mukaan siihen huutamiseen.
Raivareita voi ennakoida ja toimia sen mukaan fiksusti huudattamatta muksua ja häiriköimättä esim muiden kirjastorauhaa.
Eihän lapset opi käyttäytymäänkään julkisilla paikoilla jos ei heidän kanssaa voi sielä kulkea. Minä olen sitä mieltä että lasten uhmakohtaukset eivät haittaa yhtään missään. Se on kuitenkin ihan normaalia että lapsella on uhmaikä, toisilla kovempi kuin toisilla. Se mikä minua ottaa päähän kaupoissa on se kun pienten (tarkoitan alle 2 kk) vauvojen kanssa pitää kiertää vaatekauppoja ja vauva huutaa kurkku suorana vaunuissa ja äiti vaan hypistelee vaatteita. Siinä käy vauvaa sääliksi, vauvalla on oikeasti joku syy huutaa mutta äiti ei tee mitään. Uhmaikäinen huutaa vaan uhmatakseen.
Ja hyvin lapsesi tunnet jos kaikki raivarit pystyt ennakoimaan...... harvinainen taito sinulle. Meidän lapsi sai uhmaiässä väliläl raivareita niin käsittämättömistä asioista, että niitä ei kukaan pystynyt ennustamaan!
uhma on täysin normaali kehitysvaihe, jonka lapsi käy läpi useammankin kerran elämänsä aikana. Pieni lapsi harjoittelee tunteidensa käsittelyä ja pettymysten sietoa. Kiukku ja raivo ovat tunteita, eikä ketään tulisi tunteista rangaista. Fiksu vanhempi antaa lapsensa käydä läpi erilaisia tunteita ja yrittää olla tukena. Kaupassa kiukutteleva lapsi on hyvin arkipäiväinen asia. Luterilaisessa Suomessa tosin tunteiden osoittaminen nähdään perinteisesti huonona asiana. Matkustakaa, se avartaa.
valtavia vaatemääriäsi, kolmen vai neljän (?) lapsen äitinä, jos et
lasten kanssa kuje kaupoissa ?!
..osa täällä oli siis sitä mieltä ettei esim. viitsi mennä 2,5-vuotiaan kanssa kahdestaan (tai uhmiksen sekä muitten lasten aknssa) kanssa vaateostoksille, jos lapsella on paha uhmavaihe päällä. Voi mennä esim. illalla yksin, saa asiat varmasti hoidettua.
Ei ole kiva kun tärykalvot soi eikä saa ostoksiaan tehtyä ja bussimatkatkin on todennäköisesti yhtä huutoa.
suurimmalla osalla täällä on miehet. Mutta vaikuttaa siltä että monissa perheissä ne miehet ei tee kotona mitään - esim. töitten jälkeen hoida lapsia, että äiti pääsisi asioille.
t. joku joka ei vaan käsitä sellaista työnjakoa
Miksi perheen kallis yhteinen aika pitäisi tärvätä kauppareissuun? Vain sen takia, jos uhmaikäinen sattuu rääkäisemään kaupassa? ei 14
kyllä on herkkähipiäistä porukkaa jos täytyy jonkun lapsen huutamisista niin hirveesti häiriintyä.
ystävällistä on tietysti uhmiksen vanhemmalta ottaa se huomioon ja esim ei mennä paikkaan jossa vaaditaan hiljaisuutta.
mutta elämää se uhmakohtaus on ja uhmiskin vain lapsi.
14
Ja sehän on lapsen tervettä kasvua, oppia käsittelemään pettymyksiä, kun esim. kaupasta ei aina saa pikkuautoa tms., tai aina ei voi mennä sinne ja tänne. Eihän lapsi opi ellei koskaan viedä ja jouduta kieltämään ja kohtaamaan niitä välillä aivan käsittämättömiä raivareita
Vierailija:
uhma on täysin normaali kehitysvaihe, jonka lapsi käy läpi useammankin kerran elämänsä aikana. Pieni lapsi harjoittelee tunteidensa käsittelyä ja pettymysten sietoa. Kiukku ja raivo ovat tunteita, eikä ketään tulisi tunteista rangaista. Fiksu vanhempi antaa lapsensa käydä läpi erilaisia tunteita ja yrittää olla tukena. Kaupassa kiukutteleva lapsi on hyvin arkipäiväinen asia. Luterilaisessa Suomessa tosin tunteiden osoittaminen nähdään perinteisesti huonona asiana. Matkustakaa, se avartaa.
Kannattaa toimia kaupassa ja joka paikassa niin kuin toimii aina. Pienikin lapsi testaa ja oppii hyvin nopeasti jos äiti tai isä käyttäytyy tietyssä ympäristössä tietyllä tavalla ja ihan takuulla sen jälkeen käyttää sitä hyväkseen. Kaupassa kiukuttelusta tulee mukava kierre jos sillä saa jotain erityiskohtelua osakseen. Makupaloja ja hyssyttelyä :-)
olla meidän uhmiksen kanssa kaupungilla. Olkoon nyt muutaman kuukauden vähemmällä kaupungilla ololla. Säästän hermojani.