Tekeekö siivoojat sairaalassa vuorotyötä (esim. kolmivuorotyötä) vai millaiset työajat heillä on?
Sairaala kun toimii 24/7 niin onko myös siivoojilla siellä vuorotyötä jotta heitä on aina paikalla kun tarvitaan?
Kommentit (26)
Olen kätilö ja toki synnärissä ja leikkurissa siivotaan myös yöllä. Osastolla on vain aamua ja iltaa.
Vierailija kirjoitti:
Saako laitoshuoltaja käyttää hiuspantaa?
Siisti ja asiallinen työasu ja hiukset siististi,
Lisää kokemuksia alalla olevilta?
Mitä kokemuksia vielä haluat kuulla? Osa tekee 1 vuorotyötä,osa 2 vuorotyötä ja osa 3 vuorotyötä, osastosta riippuen. Meillä työnantaja ainakin hakee erikseen mainitsemalla työntekijöitä erilaisiin vuorotöihin. Itse tein alussa 1 vuorotyötä ja pomo kysy kiinnostaako 3 vuorotyö. Kiinnosti ja sille tielle jäin.
Vierailija kirjoitti:
Kesätyö sairaalahuoltajana tai laitoshuoltajana voisi olla avartava kokemus.
Itse tykkäsin laitoshuoltajan työstä nuorempana, olin vanhuspuolella ja pitkäaikaisosastolla. Siivouksen lisäksi oli ruokahuoltoa ja tiskausta, autettiin asiakkaiden syöttämisessä ja joskus harvoin oli aikaa myös viettää aikaa parempikuntoisten asukkaiden kanssa.
Ei. Työtahti on inhimillistettävä itse. Priorisointi on pakollista, kaikkea et ehdi ja työnantaja tietää sen kyllä. Meillä (akuutti)vuodeosastoilla viimeisten säästöjen jälkeen priot ovat 1) keittiö ajallaan (tarjoilut asap) ja oikein, 2) lähtevien potilaiden vuodepaikat viivytyksettä ja 3) siivous, yleensä näistä vain eristyssiivoukset ehtii tehdä ohjesäännön mukaan. Muutenkin siivouksesta on tingitty koko ajan lisää, sillä se on se, mistä vielä voidaan tinkiä.