Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö siivoojat sairaalassa vuorotyötä (esim. kolmivuorotyötä) vai millaiset työajat heillä on?

Vierailija
13.02.2026 |

Sairaala kun toimii 24/7 niin onko myös siivoojilla siellä vuorotyötä jotta heitä on aina paikalla kun tarvitaan?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko työtahti enimmän ajan inhimillinen, ettei tarvi "pää kolmantena jalkana" mennä?

Ei. Työtahti on inhimillistettävä itse. Priorisointi on pakollista, kaikkea et ehdi ja työnantaja tietää sen kyllä. Meillä (akuutti)vuodeosastoilla viimeisten säästöjen jälkeen priot ovat 1) keittiö ajallaan (tarjoilut asap) ja oikein, 2) lähtevien potilaiden vuodepaikat viivytyksettä ja 3) siivous, yleensä näistä vain eristyssiivoukset ehtii tehdä ohjesäännön mukaan. Muutenkin siivouksesta on tingitty koko ajan lisää, sillä se on se, mistä vielä voidaan tinkiä.

Vierailija
22/26 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kätilö ja toki synnärissä ja leikkurissa siivotaan myös yöllä. Osastolla on vain aamua ja iltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako laitoshuoltaja käyttää hiuspantaa?

Siisti ja asiallinen työasu ja hiukset siististi,

Vierailija
24/26 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia alalla olevilta?

Vierailija
25/26 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kokemuksia vielä haluat kuulla? Osa tekee 1 vuorotyötä,osa 2 vuorotyötä ja osa 3 vuorotyötä, osastosta riippuen. Meillä työnantaja ainakin hakee erikseen mainitsemalla työntekijöitä erilaisiin vuorotöihin. Itse tein alussa 1 vuorotyötä ja pomo kysy kiinnostaako 3 vuorotyö. Kiinnosti ja sille tielle jäin.

Vierailija
26/26 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesätyö sairaalahuoltajana tai laitoshuoltajana voisi olla avartava kokemus.

Itse tykkäsin laitoshuoltajan työstä nuorempana, olin vanhuspuolella ja pitkäaikaisosastolla. Siivouksen lisäksi oli ruokahuoltoa ja tiskausta, autettiin asiakkaiden syöttämisessä ja joskus harvoin oli aikaa myös viettää aikaa parempikuntoisten asukkaiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä