Ja taas on kouluikäisten vanhemmat vaatimassa heinäkuuta itselleen
Miksi juuri heinäkuu pitäisi saada koulujen kesälomien varjolla? Kesäloma kestää kuitenkin 2,5kk, joten ihan hyvin sen loman voi ottaa vaikka kesäkuulle tai heinäkuun puolivälistä elokuun puoliväliin. Kuitenkin aina pitäisi saada vain se heinäkuu ja muiden pitäisi joustaa.
Kommentit (567)
Mirkun lapsilla on myös isä joka voi myös lomailla heinäkuussa.
Paitsi jos isänkin työpaikalla on elämäänsä kyllästynyt vela.
Ei vaan, näinhän ihmiset toimii, jos ei satu olemaan terveessä työyhteisössä tai muusta syystä onnekas. Vuorovedoin ja lasten ehdoilla.
Jännää miten mies saa käytännössä aina raksa-alalla päättää milloin pitää loman ja pitääkin yleensä juhannuksen jälkeen heti kun päiväkodissa alkaa kesäpäivystys ja oma pk kiinni.. Joka vuosi melkein silti pitää pari viikkoa kuskata vieraaseen päiväkotiin kun en yleensä saa lomaa siihen jatkoksi. Meillä naisvaltaisella kauheaa säätöä ja vääntöä aina joka ikinen vuosi ja toiveet pitää laittaa jo marraskuun lopussa. Silti tiedon lomista saa vasta joskus maaliskuun loppupuolella.. Mies tuntuu ilmoittavan huhti-toukokuussa ilmoitusluontoisesti milloin loman pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄLÄ jousta!
Naisvaltaisilla aloilla painostetaan joustamaan. Tekisi mieli irtisanoutua kun samat lellikit saavat aina haluamansa työvuorot ja lomat ja muiden pitäisi aina taipua.
....ja kun näillä laatikoilla ei enää maksuja kotona ole, jatkavat he sitä heinäkuun vaatimista
Vierailija kirjoitti:
Jännää miten mies saa käytännössä aina raksa-alalla päättää milloin pitää loman ja pitääkin yleensä juhannuksen jälkeen heti kun päiväkodissa alkaa kesäpäivystys ja oma pk kiinni.. Joka vuosi melkein silti pitää pari viikkoa kuskata vieraaseen päiväkotiin kun en yleensä saa lomaa siihen jatkoksi. Meillä naisvaltaisella kauheaa säätöä ja vääntöä aina joka ikinen vuosi ja toiveet pitää laittaa jo marraskuun lopussa. Silti tiedon lomista saa vasta joskus maaliskuun loppupuolella.. Mies tuntuu ilmoittavan huhti-toukokuussa ilmoitusluontoisesti milloin loman pitää.
Monenlaisten asioiden sopiminen tuntuu olevan vaikeampaa naisten kesken, ihan yhteisen illanvieton ohjelman järjestämisestä ja laskun jakamisesta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄLÄ jousta!
Naisvaltaisilla aloilla painostetaan joustamaan. Tekisi mieli irtisanoutua kun samat lellikit saavat aina haluamansa työvuorot ja lomat ja muiden pitäisi aina taipua.
....ja kun näillä laatikoilla ei enää maksuja kotona ole, jatkavat he sitä heinäkuun vaatimista
Mitä vaatimista? Ihan on kyseessä anomus kuten sullakin. Olen ollut tasan yhdessä työpaikassa, jossa lomista piti neuvotella enkä kertaakaan ajatellut että jonkun anomus olisi ollut vaatimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monenlaisten asioiden sopiminen tuntuu olevan vaikeampaa naisten kesken, ihan yhteisen illanvieton ohjelman järjestämisestä ja laskun jakamisesta lähtien.
Mun kokemuksen mukaan itsekkäitä minä ensin ihmisiä on miehissä ja naisissa, pahimpia ovat toki katkerat lapsettomat naiset. Onko kyse sitten kuitenkin kateudesta ja siitä että sittenkin katuu vapaaehtoista lapsettomuuttaan.
ja kesäkuu ja elokuun alussa tungetaan lapset sukulaisille ennen kuin koulut alkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemuksen mukaan itsekkäitä minä ensin ihmisiä on miehissä ja naisissa, pahimpia ovat toki katkerat lapsettomat naiset. Onko kyse sitten kuitenkin kateudesta ja siitä että sittenkin katuu vapaaehtoista lapsettomuuttaan.
Vai onko kyse kateus lapsettomien ja aikuisten lasten vanhempien vapaudesta? Pitää saada heillekin lastenhoito ongelmia, etteivät pääse vapaina nauttimaan kesästä ja lomasta. Kun ei muuta voi niin yritetään pakottaa viettämään kesäloma mahdollisimman huonoon aikaan.
Musta on tullut ajan mittaan iloinen elokuulomailija. Siitepölykausi on jo meilläpäin päättynyt eli ulkona pystyy olemaan, ja työni menevät heinäkuussa lomailleiden hoidettavaksi. Itse saan taas heinäkuussakin vetää lonkkaa täydellä palkalla, kun on niin hiljaista ja kukaan kollegakaan ei tule häiritsemään.
Heinäkuu tosiaan ei ole koululaisten lomien vuoksi mikään pakko, kun se loma alkaa jo kesäkuussa. Mutta päiväkodit on yleensä kiinni koko heinäkuun, eli heidän osalta ymmärrän tuo tarpeen hyvinkin. Varapäiväkoteja kesäksi toki on, mutta voi olla sitten kaukanakin. Mutta silti toki työpaikoilla pitäisi toki olla kaikille tasapuolisesti tuo lomakauden valinta.
Vierailija kirjoitti:
Varhauskasvatuksen tarve on heinäkuussa niin vähäinen ettei kunnan ole järkevää pitää useaa päiväkotia auki. Silloin myös sulussa olevien päiväkotien henkilökunnan on järkevintä olla lomalla. Vai miten meinasitte ratkaista tilanteen jossa päivystävään päikkyyn tulee vaikka kymmenestä eri päiväkodista lapsia?
Miksiköhän? Siksi, että siihen painostetaan! Uskoisin, että moni lomailisi mielellään kesä- tai elokuussa ja siihen olisi helpompaa saada lomaa koko perheellä. Kyllä minua veetuttaa esimerkiksi lomailla hiihtolomalla, KOSKA "KAIKKI MUUTKIN LOMAILEE" ja tarjolla vaan varahoitoa, joka on vähän vasemmalla kädellä järjestetty... Miksi vakan työntekijät haluaa aina lomailla samaan aikaan kuin kouluissa on loma? Miksi he eivät kierrätä lomiaan? Ja en puhu nyt sijaisista, vaan vakiporukasta. Minulla on kaverinakin vakaopettaja ja hän on AINA JOKA VUOSI lomilla silloin kuin koulutkin ja joka heinäkuu. Samoin hänen kollegansa samasta päiväkodista. Miksi he eivät vuorottele?
Vierailija kirjoitti:
Heinäkuu tosiaan ei ole koululaisten lomien vuoksi mikään pakko, kun se loma alkaa jo kesäkuussa. Mutta päiväkodit on yleensä kiinni koko heinäkuun, eli heidän osalta ymmärrän tuo tarpeen hyvinkin. Varapäiväkoteja kesäksi toki on, mutta voi olla sitten kaukanakin. Mutta silti toki työpaikoilla pitäisi toki olla kaikille tasapuolisesti tuo lomakauden valinta.
Voisi tuohon vakailuunkin tulla muutos.
Vai onko kyse kateus lapsettomien ja aikuisten lasten vanhempien vapaudesta? Pitää saada heillekin lastenhoito ongelmia, etteivät pääse vapaina nauttimaan kesästä ja lomasta. Kun ei muuta voi niin yritetään pakottaa viettämään kesäloma mahdollisimman huonoon aikaan.
Oletko tavannut yhtäkään lapsia hankkinutta, joka olisi kateellinen lapsettomille? Minä en. Lapset antavat paljon enemmän kuin keski-ikäisen vapaus. Normaali aikuinen on juoksunsa juossut ennen lapsia, enemmän minäkin säälin keski-ikäistä teiniä leikkivää.
Vierailija kirjoitti:
Kouluikäinen se 6-10-vuotiaskin on ja heillä on kesäkuussa leirejä, heinäkuussa ei mitään. Ei edes sitä vuorovoitoa. Alle 12-vuotiasta et edes saa jättää yksin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko tavannut yhtäkään lapsia hankkinutta, joka olisi kateellinen lapsettomille? Minä en. Lapset antavat paljon enemmän kuin keski-ikäisen vapaus. Normaali aikuinen on juoksunsa juossut ennen lapsia, enemmän minäkin säälin keski-ikäistä teiniä leikkivää.
Minä olen kolme lastani kasvattanut työtätekeviksi aikuisiksi, joten turha keulia lapsien suhteen. Eikä kiinnosta mitkään juoksut vaan sää ja lämpötila etenkin kesälomalla kun siitä nyt puhutaan. Sää kun vaikuttaa paljon siihen, mitä kesällä on kiva tehdä. Vaakakupissa painaa oma perhe ja oma elämä, ei vieraiden arki.
Meinaatko, että lasten aikuistuessa vanhemmat alkaa vaan bilettämään ja ryyppäämään? Että vapaa-aika ei muuta tarkoita? Ehkä teillä tulee tapahtumaan niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluikäinen se 6-10-vuotiaskin on ja heillä on kesäkuussa leirejä, heinäkuussa ei mitään. Ei edes sitä vuorovoitoa. Alle 12-vuotiasta et edes saa jättää yksin.
Se ei ole työkavereiden, eikä työnantajan ongelma. Sitten vanhempien pitää vaikka ostaa hoito.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä oikeasti näin iso ongelma? Onko paljon päiväkoti-ikäisten vanhempia joista kumpikaan ei saa heinäkuussa loma tai muuta vapaata eikä ole turvaverkkoja käytettävissä? Koululaisten kohdallahan ongelma ei ole yhtä akuutti ainakaan juuri heinäkuussa eikä myöskään jos perheessä on kotihoidossa olevia lapsia.
No ei ole. Monessa eri työpaikassa olen ollut, eikä tällaista ongelmaa ole koskaan ollut, kun on ollut kiertävät lomat. Kaikki ovat pitäneet lomansa vuorollaan ja lapset on kiltisti kuskattu sinne päivystävään päiväkotiin tai hoito on järjestetty muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kolme lastani kasvattanut työtätekeviksi aikuisiksi, joten turha keulia lapsien suhteen. Eikä kiinnosta mitkään juoksut vaan sää ja lämpötila etenkin kesälomalla kun siitä nyt puhutaan. Sää kun vaikuttaa paljon siihen, mitä kesällä on kiva tehdä. Vaakakupissa painaa oma perhe ja oma elämä, ei vierai
Tuossa puhuttiin lapsettomista, ei aikuisten lasten vanhemmista. Kaikilla painaa se oma elämä vaakakupissa, sulla sää, lapsiarjessa lapset. Ihan se ja sama sun sääsi, sulla on aikuiset lapset ja voit hakeutua aina vaikka sinne missä on hyvä sää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole työkavereiden, eikä työnantajan ongelma. Sitten vanhempien pitää vaikka ostaa hoito.
Ei ole niin, mutta aina jaksavat kuitenkin valittaa kummasti asiasta, joka ei kiinnosta. Niinhän ne vanhemmat ostaakin hoidon, helpompi kuitenkin olisi kun se lapseton ei tähän pakottaisi. Eikö? Tämä on aika yksinkertainen asia lopulta. Itsekkyys on sairaus.
Eikö lomia saa vaihtaa päittäin tai pitää kahdessa pätkässä?