Ja taas on kouluikäisten vanhemmat vaatimassa heinäkuuta itselleen
Miksi juuri heinäkuu pitäisi saada koulujen kesälomien varjolla? Kesäloma kestää kuitenkin 2,5kk, joten ihan hyvin sen loman voi ottaa vaikka kesäkuulle tai heinäkuun puolivälistä elokuun puoliväliin. Kuitenkin aina pitäisi saada vain se heinäkuu ja muiden pitäisi joustaa.
Kommentit (567)
Kunnon lomaa? Kai lomaa voi olla kesä- tai elokuussakin.
Voi tietenkin, mutta kesä-ja elokuussa on omat hoitajat, heinäkuussa ei. Kukaan halua lastaan asettaa tuollaiseen tilanteeseen. Vain lapsi, jolla ei ole lainkaan lomaa, joutuu heinäkuussa hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat joutavat hyvin pitämään kesälomansa vaikka syyskuussa tai vaihtoehtoisesti toukokuussa. Lapsissa on yhteiskunnan tulevaisuus, täytyy jotenkin palkita heitä, jotka ovat kantaneet kortensa yhteiseen kekoon.
Monessa muussa maassa päivähoito, koulutus, kouluruoka, koulukyydit, lasten terveydenhuolto jne. pitää maksaa itse. Suomessa yhteiskunta tarjoaa ne joko kokonaan tai ainakin suurimmaksi osaksi.
Eiköhän se riitä palkinnoksi. On kuitenkin kyse useista tuhansista euroista vuodessa.
Suomessa ei ole ilmaista päivähoitoa, leirejä, koulun jälkeistä hoitoa tms. Koulumatkatkin maksaa, jos ei käy lähikoulussa jne. Jokaiselle ilmainen ei ole mikään palkkio.
Yhden lapsen päivähoito maksaa Suomessa keskimäärin n. 14 000e/kk. Yhteiskunta palkitsee vanhempia maksamalla suurimman osan, ja jotkut saavat hoidon jopa täysin ilmaiseksi.
Aika arvokas lahja minun mielestäni.
Koulujen iltapäiväkerhot eivät nekään pyörisi vain vanhemmilta perityillä maksuilla, vaan yhteiskunta maksaa niistäkin suurimman osan.
Sama pätee koulukyyteihin.
Varhauskasvatuksen tarve on heinäkuussa niin vähäinen ettei kunnan ole järkevää pitää useaa päiväkotia auki. Silloin myös sulussa olevien päiväkotien henkilökunnan on järkevintä olla lomalla. Vai miten meinasitte ratkaista tilanteen jossa päivystävään päikkyyn tulee vaikka kymmenestä eri päiväkodista lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Voi tietenkin, mutta kesä-ja elokuussa on omat hoitajat, heinäkuussa ei. Kukaan halua lastaan asettaa tuollaiseen tilanteeseen. Vain lapsi, jolla ei ole lainkaan lomaa, joutuu heinäkuussa hoitoon.
Mun lapsilla oli joka kesä vähintään 6 viikkoa lomaa. Siltikin olivat useimpina vuosina ainakin osan aikaa varahoidossa. Jos aikoo käydä töissä, niin ei ole kauheasti vaihtoehtoja. Nykyisin ovat jo teinejä ja hyvin pärjäävät vaikkei viime kesänä ollut kuin viikko yhtä aikaa vanhempien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat joutavat hyvin pitämään kesälomansa vaikka syyskuussa tai vaihtoehtoisesti toukokuussa. Lapsissa on yhteiskunnan tulevaisuus, täytyy jotenkin palkita heitä, jotka ovat kantaneet kortensa yhteiseen kekoon.
Monessa muussa maassa päivähoito, koulutus, kouluruoka, koulukyydit, lasten terveydenhuolto jne. pitää maksaa itse. Suomessa yhteiskunta tarjoaa ne joko kokonaan tai ainakin suurimmaksi osaksi.
Eiköhän se riitä palkinnoksi. On kuitenkin kyse useista tuhansista euroista vuodessa.
Suomessa ei ole ilmaista päivähoitoa, leirejä, koulun jälkeistä hoitoa tms. Koulumatkatkin maksaa, jos ei käy lähikoulussa jne. Jokaiselle ilmainen ei ole mikään palkkio.
Yhden lapsen päivähoito maksaa Suom
Lahjahan se ei ole. Jos tolle linjalle lähdetään, ennemminkin lapsettomilta pitäisi periä lisämaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ajatus on ihan naurettava ettei lapsettomalla ihmisellä voisi olla tärkeää ohjelmaa heinäkuussa. Tottakai voi olla ja usein onkin. Voi olla vaikka läheisen häät joissa luvannut olla järjestämässä, sukujuhlat, oman perheen kanssa mökkeilemässä. Tottakai sille lapsettomalle vaikka oman siskon häät on tärkeämmät kuin työkaverin lapsen loma.
Häät on viikonloppuisin. Varmasti oma perse ja siskon ja kumminkaiman kissanristiäiset on tärkeitä, mutta miksi sen pitäisi lapsellista kiinnostaa? Kouluikäisten vanhemmille heinäkuu on tärkeä lomakuu. Muuttakaa yhteiskuntaa, jos tämä on teille ongelma.
Miksi lapsetonta pitäisi kiinnostaa lapsellisen elämä kun kerran lapsellista ei kiinnosta lapsettoman elämä?
Vierailija kirjoitti:
No mutta se, että vanhempi ei halua lasta johonkin tiettyyn hoitoon, tarkoittaa sitä, että etsii toisen hoitopaikan jos ei itsellä ole lomaa.
Vierailija kirjoitti:
No voisiko se olla vaikka siitä, että koulu alkaa nykyisin aika aikaisin elokuussa, joten sen alun saa ehkä jotenkin järjestettyä. Ja ainakin täällä meidän seuduilla kaupunki järjestää kaikenlaista toimintaa koululaisille juhannukseen saakka, mutta heinäkuussa ei ole sitten yhtään mitään. Eli varmaan ihan käytännöllisistä syistä halutaan se heinäkuu, ettei lasten tarvitse olla lomalla pitkiä päiviä yksin kotona. Joku ekaluokkalainenkin yksin kaikki päivät, eihän siitä mitään tule.
Miksei muka? Ihan vilpittömästi kysyn, koska ei se omassa lapsuudessani ollut mikään ongelma.
me lapsettomana parina pitkään joustettiin molemmat tästä omilla työpaikoillamme. ei toimi enää nykyään. jos en minä voi pitää sitä viikon reissua marraskuussa, ei minua helkkariakaan kiinnosta sinun lastenhoitoprobleemasi. rahalla saa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsella jolla ei ole lomaa heinäkuussa ei ole lomaa ollenkaan? Arvoisa vanhempi, lapsen ei ole pakko olla päiväkodissa kesä- tai elokuussa vaikka siellä olisikin silloin omat hoitajat.
Yksinelävänä miehenä olen alkanut pohtimaan että mistä työpaikka saa selville onko minulla vaimoa, lapsia ja lemmikkejä? Näiden varjolla saisin tasaseen vapaata eri syistä.
Minulla on tänä vuonna suurin osa lomasta heinäkuussa enkä todellakaan aio vaihtaa sitä kenenkään kanssa vaikka on jo kyselty. Vielä ei ole sentään painostettu, itsekkääksi on jo kyllä haukuttu.
Elokuu on ollut viimevuosina ihan hyvä kesäkuukausi. Monasti parempi kuin itse kesäkuu.
Hoitovapaa pienimmän kanssa kesäksi on hyvä ratkaisu koko perheelle. Lompakossa lovi, mutta ei mene verojakaan palkasta koko vuoden aikana niin paljon. Kesäloman voi pitää siihen kylkeen.
Saa myös esimerkiksi työuraansa aloittelevat täyden työajan työpaikan koko kesäksi ja työkokemusta.
Ymmärrän sen että lastenhoito voi olla ongelma heinäkuussa, mutta miksi sen pitäisi vaikuttaa minun lomaani?
Sitten kun joku lapseton on joustanut ja joustanut eikä ole ollut heinäkuussa lomalla 15 vuoteen niin onko hän lapsiperheellisten sankari vai haukutaan häntä ovimatoksi? Näin siinä nimittäin helposti käy kun työkaverit saavat lapsia, lisää lapsia, vaihtaa työpaikkaa, saadaan lapsenlapsia, lisää lapsenlapsia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta se, että vanhempi ei halua lasta johonkin tiettyyn hoitoon, tarkoittaa sitä, että etsii toisen hoitopaikan jos ei itsellä ole lomaa.
Niinhän hän tekee, jos työkaverit on mulkkuja niin. Onko se oikein? Ei ole
Kesäkuussa pikkukoululaisen voi tuurilla saada johonkin päiväleirille, heinäkuussa ei järjestetä mitään. Onneksi omani on jo abi, saa ottaa lomat silloin kun haluaa välittämättä tarhan/koulun rajoituksista ja ennenkaikkea miehen kanssa yheistä lomaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden lapsen päivähoito maksaa Suom
Eli lapsi ei ole oikeutettu palveluihin, joista heidän vanhempansa maksavat paitsi veroja, myös x määrän? Sinä kuitenkin olet oikeutettu kaikkiin yhteiskunnan palveluihin? Lapseton on hyvä ja maksaa sitten enemmän omista palveluistaan, jos on kateellinen lapsen palveluista.