Ja taas on kouluikäisten vanhemmat vaatimassa heinäkuuta itselleen
Miksi juuri heinäkuu pitäisi saada koulujen kesälomien varjolla? Kesäloma kestää kuitenkin 2,5kk, joten ihan hyvin sen loman voi ottaa vaikka kesäkuulle tai heinäkuun puolivälistä elokuun puoliväliin. Kuitenkin aina pitäisi saada vain se heinäkuu ja muiden pitäisi joustaa.
Kommentit (273)
Vierailija kirjoitti:
Aika monet alakoululaisten leirit pyörivät koko kesäkuun ja sitten taas elokuusta eteenpäin.
Ehkä tästä onkin ollut tästä tässä ketjussa?
Kaikki lapset eivät viihdy montaa viikkoa pois kotoa. Viikon leiri ihan ok, mutta pidempi aika voi olla liian paljon. Lisäksi usein tarvitaan makuupusseja ja muita retkeilytarpeita jotka voivat tulla kalliiksi.
Minä olen vela ja en lomaile ikinä heinäkuussa.Haluan pitää loman elo/syyskuussa toivoisinkin,että ne vanhemmat joille olen mahdollistanut heinäkuun lomat/jouluvapaat/syyslomavapaat/talvilomavapaat eivät lasten kasvettua tule pyytämään tuota minun ajankohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Koko ajatus on ihan naurettava ettei lapsettomalla ihmisellä voisi olla tärkeää ohjelmaa heinäkuussa. Tottakai voi olla ja usein onkin. Voi olla vaikka läheisen häät joissa luvannut olla järjestämässä, sukujuhlat, oman perheen kanssa mökkeilemässä. Tottakai sille lapsettomalle vaikka oman siskon häät on tärkeämmät kuin työkaverin lapsen loma.
Häät on viikonloppuisin. Varmasti oma perse ja siskon ja kumminkaiman kissanristiäiset on tärkeitä, mutta miksi sen pitäisi lapsellista kiinnostaa? Kouluikäisten vanhemmille heinäkuu on tärkeä lomakuu. Muuttakaa yhteiskuntaa, jos tämä on teille ongelma.
30 vuotta sitten ja siitä eteenpäin tämä oli niin samaa.
Silloin kun lapset olivat heillä pieniä, niin heinäkuu piti saada äipälle loma-ajaksi. Kun lapset saivat lapsia, niin isoäitien piti saada heinäkuu loma-ajaksi. Itse vietin lomani kesä- tai elokuussa.
Ohis, mutta kuinka moni haluaa pitää lomaa useamman viikon yhteen putkeen? Loma kahdessa jaksossa palauttaa paljon paremmin,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen joidenkin vanhempien logiikkaa. Valittavat, kun "pikkukoululaiset" joutuisivat olemaan yksin kotona, jos ei nyt vanhemmat saa heinäkuussa lomaa, mutta miksi ihmeessä vanhemmat ei jaa lomiaan!? Isä lomailee vaikka kesäkuun ja äiti heinäkuun, miksi molempien pitäisi olla heinäkuussa!?
Kerran vaan ne lapset on lapsia ja itselle ainakin perheen kanssa vietetyt kesälomat mökillä tms on ihanimpia lapsuusmuistoja. Saman sitä haluaa tarjota omille lapsille.
Ja meitä muita pitäisi sun lapset ja lapsuusmuistot kiinnostaa, koska?!?!?
Ei tästä ole lainsäädäntöä vaan REHTORI päättää joka on poliittisesti valittu. Opettajilla on sama vuosilomalaki kuin muillakin. Muulta ajalta kun ei ole töissä on lainvastaista maksaa palkkaa. Lakia ei oel myöskään mistään järjetyksestä. Vuosiloma alkaa 1 toukokuuta ja päättyy viimeinen päivä syyskuuta joten kyllä opettajat voidaan työllistää tänä aikana. Veronmaksaja maksaa rehtorin lainrikkomuksen joten ei muuta kuin syytettä poliisille jos opettaja vötkyilee yli sallitun ajan ja onhan siinä pääsiäinen, vuodenvaihde jne. Kyllä maahanmuuttajat nämä tekevät mielellään kun ei ole ollut lomia ollenkaan. Tässä syy kun suomi on lamassa.
Koko työelämäni ei ole lomista tarvinnut riidellä. Mä pidän elokuun. Sen merkkaan ekana ja kukaan ei ole vastaan murissut, missään työpaikassa. Päinvastoin moni ollut tyytyväinen, että jätä "arvokkaammat" lomapäivät muille.
Höntit. Heinäkuun saa vaan lööpailla töissä. Voi helposti pitää kosteita perjantaita tai jättää perjantaina menemättä ja höheltää jo torstaina. Maanantaina valuu puolilta päivin lounaalle ja sitten naputtelee jonkun duunin ja lähtee tasan neljä.
On ollut kulunvalvonta tms. mutta ketään ei kiinnosta, kun en vänkää vastaan ja teen mä sitten muina aikoina suht ahkerasti töitä. Tulen paikkaamaan sairaslomia ja teen ylitöitä tarvittaessa, mukisemati.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta kuinka moni haluaa pitää lomaa useamman viikon yhteen putkeen? Loma kahdessa jaksossa palauttaa paljon paremmin,
Ei minua. Pidän aina koko 5 viikkoa kerralla. Jos saan valita niin aloitan toukokuun loppupuolella. Töihin juhannuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen joidenkin vanhempien logiikkaa. Valittavat, kun "pikkukoululaiset" joutuisivat olemaan yksin kotona, jos ei nyt vanhemmat saa heinäkuussa lomaa, mutta miksi ihmeessä vanhemmat ei jaa lomiaan!? Isä lomailee vaikka kesäkuun ja äiti heinäkuun, miksi molempien pitäisi olla heinäkuussa!?
Ehkä isälle on jo sovittu kesäkuu ja nyt pitäisi äidin saada heinäkuu, jotta paketti toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran vaan ne lapset on lapsia ja itselle ainakin perheen kanssa vietetyt kesälomat mökillä tms on ihanimpia lapsuusmuistoja. Saman sitä haluaa tarjota omille lapsille.
Koska haluamme olla hyviä ihmisiä. Toki mökillä voi lomailla muulloinkin kuin heinäkuussa. Terveisin, vela
Kohta eläkeikäinen työkaverini varaa loma-ajankohdikseen koululaisten hiihto-, syys- ja joululomat. Sekä tietysti aina koko heinäkuun. Ja on sitä mieltä että heinäkuun osalta pitää vuorella, siis meidän toisten!
Mä pidän useimmiten kolmisen viikkoa kesäkuun alkupuolella (kun koulut loppuu) ja pari viikkoa elokuussa (kun koulut alkaa). Tämä on ollut hyvä systeemi, ja jatkan sitä vaikka lapsi on jo aikuinen eikä varsinaisesti kiinnostu mun lomistani. Toden totta heinäkuu on työkuukautena helpoin mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄLÄ jousta!
Naisvaltaisilla aloilla painostetaan joustamaan. Tekisi mieli irtisanoutua kun samat lellikit saavat aina haluamansa työvuorot ja lomat ja muiden pitäisi aina taipua.
Meillä nämä lellikit ovat mummoikäisiä naisia. Heillä on se suurin hinku saada heinäkuut, joulut ja hiihtolomat vapaiksi, koska lapsenlapset. Mahtoivatko omien lasten kohdalla olla samanlaisia tyranneja...
Eikä olla, otetaan ne ajat mitä vanhemmat ei pysty pitämään esim kesäkuun alku pitää aina olla lastenlasten seurana ja elokuussa sitten kun vanhempien lomat loppuu. Ei kukaan mene perheen lomien aikana tyrkyttämään apuja, et näköjään tunne tilanteita itse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhtään tajuaa mistään mitään, luulis kiinnostavan. Sulla on varmasti trauma lapsuudestasi, se ei tarkoita sitä että muita lapsia pitäisi kaltoinkohdella ja traumatisoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua. Pidän aina koko 5 viikkoa kerralla. Jos saan valita niin aloitan toukokuun loppupuolella. Töihin juhannuksen jälkeen.
Onko sinulla siis lainkaan lomapäiviä varalla? Entä jos sukulainen toisella puolella maata tarvitsee apua, tulee jotain yllättäviä sairastumisia lähipiirissä, tarvitset vapaata muuttoon tms.? Tai ehkä saat järjestettyä tarvittavat vapaapäivät muulla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla siis lainkaan lomapäiviä varalla? Entä jos sukulainen toisella puolella maata tarvitsee apua, tulee jotain yllättäviä sairastumisia lähipiirissä, tarvitset vapaata muuttoon tms.? Tai ehkä saat järjestettyä tarvittavat vapaapäivät muulla tavoin.
Pidän sen maksimin minkä meillä saa eli 25 päivää kesällä ja 13 jää talveksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhtään tajuaa mistään mitään, luulis kiinnostavan. Sulla on varmasti trauma lapsuudestasi, se ei tarkoita sitä että muita lapsia pitäisi kaltoinkohdella ja traumatisoida.
No tämä! Vaikka on valinnut lapsettomuuden, yleensä kuitenkin tajuaa lasten tarpeet.
No tämä! Vaikka on valinnut lapsettomuuden, yleensä kuitenkin tajuaa lasten tarpeet.
Yleensä joo, mutta meillä on yllättävän paljon heikolla kapasiteetilla varustettuja ihmisiä. Onneksi he ovat usein veloja.
Huh, miten ankeaa teillä tavistyössä olevilla on, kun joudutte jännittämään ja tappelemaan kesälomista!