Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja taas on kouluikäisten vanhemmat vaatimassa heinäkuuta itselleen

Vierailija
13.02.2026 |

Miksi juuri heinäkuu pitäisi saada koulujen kesälomien varjolla? Kesäloma kestää kuitenkin 2,5kk, joten ihan hyvin sen loman voi ottaa vaikka kesäkuulle tai heinäkuun puolivälistä elokuun puoliväliin. Kuitenkin aina pitäisi saada vain se heinäkuu ja muiden pitäisi joustaa. 

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen joidenkin vanhempien logiikkaa. Valittavat, kun "pikkukoululaiset" joutuisivat olemaan yksin kotona, jos ei nyt vanhemmat saa heinäkuussa lomaa, mutta miksi ihmeessä vanhemmat ei jaa lomiaan!? Isä lomailee vaikka kesäkuun ja äiti heinäkuun, miksi molempien pitäisi olla heinäkuussa!?

Kerran vaan ne lapset on lapsia ja itselle ainakin perheen kanssa vietetyt kesälomat mökillä tms on ihanimpia lapsuusmuistoja.  Saman sitä haluaa tarjota omille lapsille. 

Sinne mökille ei sitten pääse kesäkuussa ? 

Toki pääsee milloin vaan. Mukavinta se mökkeily/lomailu on heinäkuussa kun todennäköisyys kauniiseen säähän on suurempi. Sama se varmaan on sinullekin. 

Vierailija
22/69 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina tykännyt olla töissä heinäkuun. Myös silloin kun lapset olivat pieniä. Se melkein kun lomalla olisi. Työpaikalla on todella hiljaista kun suurin osa on lomalla ja kaikki projektit pysähdyksissä. Yhteustyötahotkin lomailevat heinäkuussa. Töissä on silloin mukavan leppoisaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräytä pari muksua ja liity kerhoon? Hyvä diili. Saat paljon etuja. Tuut huomaamaan... 

Minä en ole mitään erityisiä etuja saanut, vaikka pari muksua onkin :D toki olen luonteeltani hyvin joustava ja osaan ajatella muitakin. 

Vierailija
24/69 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen joidenkin vanhempien logiikkaa. Valittavat, kun "pikkukoululaiset" joutuisivat olemaan yksin kotona, jos ei nyt vanhemmat saa heinäkuussa lomaa, mutta miksi ihmeessä vanhemmat ei jaa lomiaan!? Isä lomailee vaikka kesäkuun ja äiti heinäkuun, miksi molempien pitäisi olla heinäkuussa!?

Kerran vaan ne lapset on lapsia ja itselle ainakin perheen kanssa vietetyt kesälomat mökillä tms on ihanimpia lapsuusmuistoja.  Saman sitä haluaa tarjota omille lapsille. 

Kuitenkin työpaikalla toimitaan työnantajan mukaan. Kyllä sellainen tietynlainen kollegiaalisuuskin pitää olla. Minulla on lapsia ja niiden kanssa on kyllä paljon vietetty aikaa ja luotu muistoja, vaikka en joka vuosi ole vinkumassa heinäkuuta itselleni, koska meillä on ONNEKSI kiertävät lomat.

Kukaan muu ei pidä mun puolia kuin minä itse. Ei ole minulle mikään ongelma toivoa sitä lomaa aina heinäkuulle. Jos saan sen niin kiva, jos en niin harmi. 

Vierailija
25/69 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tosi hyvä että se heinäkuu on lapsiperheiden suosiossa. Saan pitää elokuussa vapaammin lomaa kun duunissakin olisi silloin kiireempää ja säätkin monesti tosi hyviä elokuussa. 

Hyvä juttu että ihmiset painottaa eri kausia lomailussaan. ja aikuiset osaa sopia noi jutut ihan helposti keskenään. 

Vierailija
26/69 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, koululaisista en vielä tiedä, mutta syystä x päiväkodeissa kaikki lomailisivat heinäkuussa ja silloin on tarjolla vaan päivystyksellistä hoitoa jossain. Ihmettelen tätä, että miksi juuri se heinäkuu on se kriittisin. Itse lomailen mielellään kesä- tai elokuussa, mutta päivähoidon järjestäminen on heinäkuulle aina niin pirun stressaavaa, kun joutuu kuskaamaan jopa toiselle puolelle kaupunkia.

Tämä kyllä tekee elämästä hankalaa joka vuosi. Kiva aamuisin ajella lasten kanssa 45min ekstraa päivystyspäikkyyn jossa ei ole yhtään tuttua aikuista. 

Vierailija
27/69 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihis olisit silloin Heinäkuussa menossa? 

Vierailija
28/69 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisivat ottaa välillä syyskuun...

Syyskuu on paras lomakuukausi. Itse olin silloin aina lomalla kun lapset olivat koululaisia. Ah, ihania päiviä kun lapset lähti kouluun ja itse jäin nukkumaan. 
Myöhemmin syyskuu on  ollut ihanteellinen kuu reissata etelä-Euroopassa, kun ei ole niin tajuttoman kuuma. Haluan aina loman syyskuuksi. Suomessakin syyskuussa on mitä parhaat kelit.

Vierailija
29/69 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaisten vanhempi voi pitää hyvin lomaa myös kesäkuussa tai osissa niin, että osa on kesä-/heinäkuussa ja osa elokuun alussa. Ei loman tarvitse osua juuri heinäkuulle. 
Kesäkuussa voi vaikka reissailla (eteläisessä) Euroopassa. Silloin on yleensä hyvää säätä, eikä liian ruuhkaista.

Jos ei joustoa löydy työporukassa, niin sitten kiertävät lomalistat on hyvä vaihtoehto.

Vierailija
30/69 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka työpaikalla on vähintään se yksi mamma joka on ensin ollut koulun varjolla heinäkuun lomalla viimeiset 15 vuotta. Tämän jälkeen pitää heinäkuuta yksinoikeutenaan, koska on aina ennenkin ollut. 

Kyllä. Koska mieskin lomailee. Hohhoijaa.

Vierailija
31/69 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No me pyydettiin tänä vuonna lomaa kesäkuun puolestavälistä heinäkuun puoleen väliin. 

Me?

Vierailija
32/69 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkaduuni. Päätän just tasan milloin haluan töitä tehdä.

Vierailija
33/69 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on jo alkanut jokavuotinen kinastelu kesälomista. Nyppii niin paljon että olen suorastaan vahingoniloinen koska voin ulkoistaa itseni tämän vuoden lomabingosta (jään vanhempainvapaalle). 

Vierailija
34/69 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka työpaikalla on vähintään se yksi mamma joka on ensin ollut koulun varjolla heinäkuun lomalla viimeiset 15 vuotta. Tämän jälkeen pitää heinäkuuta yksinoikeutenaan, koska on aina ennenkin ollut. 

Kyllä. Koska mieskin lomailee. Hohhoijaa.

Miehet. Ne p**rk*eleet on vaan tiellä. tässäkin asiassa pilanneet maailman. Ovat lomalla. HEINÄKUUSSA. 

Vierailija
35/69 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leirit ovat kesäkuussa ennen juhannusta joten 7 viikkoa on aika pitkä aika 7-8v:n olla yksin kotona. Onko tämä vanhempien vika?

Mitä ehdotat vaihtoehdoksi?? 

Syyskuu on vähän huono kun on koulua eikä lapsi halua jäädä jälkeen muista ja toukokuu taas niin kylmä ettei lomafiilistä ole ellei pääse ulkomaille. Monissa kouluissa 4 viikon poissaolot on kiellettyjäkin.

Vierailija
36/69 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on jo alkanut jokavuotinen kinastelu kesälomista. Nyppii niin paljon että olen suorastaan vahingoniloinen koska voin ulkoistaa itseni tämän vuoden lomabingosta (jään vanhempainvapaalle). 

Se loppuu siihen, kun esihenkilö ryhdistäytyisi ja määräisi kiertävät lomat.

Vierailija
37/69 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyskuu on paras lomakuukausi. Itse olin silloin aina lomalla kun lapset olivat koululaisia. Ah, ihania päiviä kun lapset lähti kouluun ja itse jäin nukkumaan. 
Myöhemmin syyskuu on  ollut ihanteellinen kuu reissata etelä-Euroopassa, kun ei ole niin tajuttoman kuuma. Haluan aina loman syyskuuksi. Suomessakin syyskuussa on mitä parhaat kelit.

Et halua lomaille lastesi kanssa - miksi edes hankit niitä??

Vierailija
38/69 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vanhemmat jakaa lomiaan. Tyäpaikalla ei vain tiedetä milloin se työkaverin puoliso on lomalla. Kun lapset olivat pieniä niin me olimme aina mieheni kanssa yhtä aikaa kesälomalla vain viikon että lomat riittäisivät paremmin kesäksi. Olimme ensimmäisen kerran pidemmän yhteisen pätkän lomalla korona-aikaan. Vähänkö nauratti että hyvä että saimme nyt vihdoin sen pidemmän yhteisen loman kun emme ole muuten ehtineet viettää aikaa yhdessä. Olimme siis molemmat melkein vuoden kotona etätöissä.

Vierailija
39/69 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän aikaista aloittaa tämä valitusvirsi. Nyt pitää mankua siitä, että ei saa pitää talvilomaa silloin kuin itse haluaisi koska ei ole varaa maksaa sesonkihintoja matkoista.

Miten niin ? Talviloma kausi loppuu huhtikuun viimeinen päivä, nyt siis työpaikoilla on kesälomien listat, kesäloma kausi alkaa toukokuun toinen päivä, eli pitää alkaa varautumaan että työntekijöitä riittää. 

Vierailija
40/69 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se loppuu siihen, kun esihenkilö ryhdistäytyisi ja määräisi kiertävät lomat.

Niin loppuisi ja olen tätä nyt kaksi vuotta jo ainakin tuonut jokaisessa kekessä esille että jousto toimii ainoastaan jos kaikki joustaa. Niin ei kuitenkaan tapahdu ja ihmiset riitelevät lomista niin kiertävä olisi ainoa järkevä ratkaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi