Jos toimeentulotuki puolitetaan, miten koko tuen saa jatkossa ennalleen?
Tehdäänkö toimeentulotuen puolittamisesta määräaikainen päätös vai jatkuuko tuen puolittaminen automaattisesti siihen asti, että tuen saaja täyttää tietyt ehdot? Jos jälkimmäistä, mitkä ne ehdot on? Voidaanko esim. työttömältä vaatia onnistunutta työpaikan saamista vai riittääkö, että työtön alkaa täyttää kiltisti työhakemuksia ja osallistuu mahdollisiin koulutuksiin tai vastaavaan jotka "työkkäri" hänelle osoittaa? Se siis tässä lähinnä kiinnostaa, onko täydelle tuelle palaaminen mahdollista kenelle tahansa (joitain yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta) vai vaaditaanko ihmisiltä mahdottomia. Vaikeahan sitä on työllistyä, jos rahat riittää hädin tuskin ruokaan niin ettei edes työhaastatteluun pääsemiseksi saa ostettua bussilippuja.
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Teidän apteekissa on näköjään omat käytännöt.
Ei ole mitään meidän apteekkia. En minä omista apteekkia, vaikka siellä olen töissä. Ja ihan jokaisessa apteekissa, jossa olen ollut, on sama käytäntö eli farmaseutilla takki ja muilla pusero. Puseron väri sen mukaan, minkä ketjun apteekki on kyseessä. Yliopiston apteekissa oli työpuseon värinä violetti.
Ei ole kaikissa apteekeissa.
Eli olet Yliopiston apteekissa.
Voimme sopia niin, jos se helpottaa oloasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä marketin työkokeilusta ei saa palkkaa, mutta hyvä jos irtisanotulle farmaseutille kelpaa.
Helppo sanoa, etä kelpaa, kun todellisuudessa töitä saa ihan palkallisena omalta alalta hyvinkin helposti. Sitä varten se yliopistokoulutus on käyty, että työllistyy eikä tarvitse parkua vauvapalstalla paniikissa siitä, että saattaa joutua ilmaistöihin hyllyttäjäksi.
Suomessa on 57000 korkeakoulututkinnon suorittanutta työttömänä.
Tekoäly tekee kohta kirjanpitohommat, hyvin kehittyy koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään meidän apteekkia. En minä omista apteekkia, vaikka siellä olen töissä. Ja ihan jokaisessa apteekissa, jossa olen ollut, on sama käytäntö eli farmaseutilla takki ja muilla pusero. Puseron väri sen mukaan, minkä ketjun apteekki on kyseessä. Yliopiston apteekissa oli työpuseon värinä violetti.
"ihan jokaisessa apteekissa, jossa olen ollut"
Opettele, pentu, lukemaan.
Sairaala irtisanoi jo tekstinkäsittelijät ja kohta tekoäly tekee sairaaloiden työvuorolistat, on käsittelyssä eduskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä marketin työkokeilusta ei saa palkkaa, mutta hyvä jos irtisanotulle farmaseutille kelpaa.
Helppo sanoa, etä kelpaa, kun todellisuudessa töitä saa ihan palkallisena omalta alalta hyvinkin helposti. Sitä varten se yliopistokoulutus on käyty, että työllistyy eikä tarvitse parkua vauvapalstalla paniikissa siitä, että saattaa joutua ilmaistöihin hyllyttäjäksi.
Miten tuo liittyy farmaseutteihin? Tiedätkö mitä se sana edes tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"ihan jokaisessa apteekissa, jossa olen ollut"
Opettele, pentu, lukemaan.
Niin, niissä missä sinä olet ollut, ei kaikissa apteekeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo liittyy farmaseutteihin? Tiedätkö mitä se sana edes tarkoittaa?
Tiedän. Sukulainen on apteekkari.
Hyvä, poika! Vihdoinkin ymmärsit lukemasi! Eipä kestänytkään kovin kauaa :D
Vierailija kirjoitti:
Sairaala irtisanoi jo tekstinkäsittelijät ja kohta tekoäly tekee sairaaloiden työvuorolistat, on käsittelyssä eduskunnassa.
Kohta ei apulaisosastonhoitajan tarvitse enää tehdä työvuorolistoja. Hienoa. Pääsee tietokoneen ääreltä hoitohommiin osastolle.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, poika! Vihdoinkin ymmärsit lukemasi! Eipä kestänytkään kovin kauaa :D
Sinä väitit, että kaikissa. Opiskelitko Kuopiossa kolme vuotta?
Apteekkari on eri asia kuin farmaseutti. Mutta miten se kirjanpitojuttu liittyi farmaseutteihin. Et vielä kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Apteekkari on eri asia kuin farmaseutti. Mutta miten se kirjanpitojuttu liittyi farmaseutteihin. Et vielä kertonut.
Juu, kyllä tiedän, että apteekkari omistaa apteekin.
Kaikissa, JOISSA OLEN OLLUT. Opiskeletko apukoulussa, kun et millän tajua mitä sinulle sanotaan?
Kansanedustaja sukulainen tuli kylään. Kahvittelen hetken, palaan myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa, JOISSA OLEN OLLUT. Opiskeletko apukoulussa, kun et millän tajua mitä sinulle sanotaan?
Sinäkö ne lääkkeet väärin myit?
Juu, kyllä tiedän, että apteekkari omistaa apteekin.
Miksi et uskalla vastata sinulle esitettyyn kysymykseen`?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö ne lääkkeet väärin myit?
En minä mitään lääkkeitä myy :D Opettele nyt hyvä lapsi edes perusasiat aiheesta, josta jankutat.
Vierailija kirjoitti:
Siihen on varmaan uudet säännöt joiden takia tuet ei palaudu ikinä ennalleen. Vain 9 euron orjana saa tulevaisuudessa ns. täydet tuet. Irtisanomista on helpotettu että palkansaajat voidaan korvata orjilla.
Sehän poistetaan tuo 9 euroa/päivä- korvaus, joten jatkossa moni joutuu tekemään töitä jollekin käytännössä ilmaiseksi.