Jos toimeentulotuki puolitetaan, miten koko tuen saa jatkossa ennalleen?
Tehdäänkö toimeentulotuen puolittamisesta määräaikainen päätös vai jatkuuko tuen puolittaminen automaattisesti siihen asti, että tuen saaja täyttää tietyt ehdot? Jos jälkimmäistä, mitkä ne ehdot on? Voidaanko esim. työttömältä vaatia onnistunutta työpaikan saamista vai riittääkö, että työtön alkaa täyttää kiltisti työhakemuksia ja osallistuu mahdollisiin koulutuksiin tai vastaavaan jotka "työkkäri" hänelle osoittaa? Se siis tässä lähinnä kiinnostaa, onko täydelle tuelle palaaminen mahdollista kenelle tahansa (joitain yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta) vai vaaditaanko ihmisiltä mahdottomia. Vaikeahan sitä on työllistyä, jos rahat riittää hädin tuskin ruokaan niin ettei edes työhaastatteluun pääsemiseksi saa ostettua bussilippuja.
Kommentit (223)
Olet väärässä. Kuule apteekissa on työttömiä palkkatuella. Olet varmaan tyhmä kokoo...lainen.
En ole väärässä. Farmaseuteilla on valkoinen takki työasuna. Tiedän, koska olen farmaseutti. Palkkatukilaisia ei meillä ole koskaan ollut, koska apteekkityö on luvanvaraista ja siihen pitää olla koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työttömillä on apteekissa valkoinen työtakki, he on kassalla ja hyllyttävät tavaroita.
Noita lääketyöntekijän töitä tekevät myös työttömät palkkatuella. Ja osa työttömistä on palkkatuella hyvinvointialueella töissä sairaaloissa sekä työkokeilussa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työttömillä on apteekissa valkoinen työtakki, he on kassalla ja hyllyttävät tavaroita.
Ei kassatyöntekijöillä mitään takkeja ole. Ihan on paita ja housut. Toki ymmärrän, että näet valkotakkisia jatkuvasti. Ovathan he osa sinun arkeasi siellä suljetulla.
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Kuule apteekissa on työttömiä palkkatuella. Olet varmaan tyhmä kokoo...lainen.
En ole väärässä. Farmaseuteilla on valkoinen takki työasuna. Tiedän, koska olen farmaseutti. Palkkatukilaisia ei meillä ole koskaan ollut, koska apteekkityö on luvanvaraista ja siihen pitää olla koulutus.
Niin, teidän apteekissa ei ole ollut, mutta meidän kaupungissa on. Se valkoinen työtakki on ihan kaikilla, oli sitten farmaseutti, proviisori, työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita lääketyöntekijän töitä tekevät myös työttömät palkkatuella. Ja osa työttömistä on palkkatuella hyvinvointialueella töissä sairaaloissa sekä työkokeilussa.
Mitä sitten? Miksi tuota asiaa pitää jankuttaa viestikaupalla ? Ketään normaaliälyistä ei kiinnosta, onko se maksun vastaanottaja statukseltaan työtön vai työsuhteessa oleva. Riittää, että hoitaa hommansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kassatyöntekijöillä mitään takkeja ole. Ihan on paita ja housut. Toki ymmärrän, että näet valkotakkisia jatkuvasti. Ovathan he osa sinun arkeasi siellä suljetulla.
Taidat itse olla suljetulla. Apteekissa on omat vaatteet ja päällä valkoinen työtakki myös työttömällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, teidän apteekissa ei ole ollut, mutta meidän kaupungissa on. Se valkoinen työtakki on ihan kaikilla, oli sitten farmaseutti, proviisori, työtön.
Sulla menee nyt sanat takki ja pusero sekaisin. Vain farmaseuteilla on takki. Muilla on pusero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Miksi tuota asiaa pitää jankuttaa viestikaupalla ? Ketään normaaliälyistä ei kiinnosta, onko se maksun vastaanottaja statukseltaan työtön vai työsuhteessa oleva. Riittää, että hoitaa hommansa.
Sivuapteekkeja loppuu, kun hallitus leikkasi apteekeilta 30 miljoonaa euroa. Kun et itse olisi pian farmaseuttina työkokeilussa marketissa.
Taidat itse olla suljetulla. Apteekissa on omat vaatteet ja päällä valkoinen työtakki myös työttömällä.
Juuei ole. Sen verran monta kertaa olen apteekissa käynyt, että tiedän mitä siellä on ihmisillä päällä.
Vierailija kirjoitti:
Juuei ole. Sen verran monta kertaa olen apteekissa käynyt, että tiedän mitä siellä on ihmisillä päällä.
Juu, omat vaatteet ja valkoinen työtakki.
Sivuapteekkeja loppuu, kun hallitus leikkasi apteekeilta 30 miljoonaa euroa. Kun et itse olisi pian farmaseuttina työkokeilussa marketissa.
Siitä vaan. Minä olen töissä isossa apteekissa keskellä kaupunkia, joten tuskinpa olen työttömäksi jäämässä. Ja jo jäänkin, ei minua pelota marketissä työskentely. Miksi pelottaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla menee nyt sanat takki ja pusero sekaisin. Vain farmaseuteilla on takki. Muilla on pusero.
Teidän apteekissa on näköjään omat käytännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on niillä lääkäreillä, jotka kohta tulevat tarkistamaan vointisi. Apteekissa on työvaatteet ihan hygieniasyistä.
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan. Minä olen töissä isossa apteekissa keskellä kaupunkia, joten tuskinpa olen työttömäksi jäämässä. Ja jo jäänkin, ei minua pelota marketissä työskentely. Miksi pelottaisi?
Oletko Yliopiston apteekissa?
Siitä marketin työkokeilusta ei saa palkkaa, mutta hyvä jos irtisanotulle farmaseutille kelpaa.
Teidän apteekissa on näköjään omat käytännöt.
Ei ole mitään meidän apteekkia. En minä omista apteekkia, vaikka siellä olen töissä. Ja ihan jokaisessa apteekissa, jossa olen ollut, on sama käytäntö eli farmaseutilla takki ja muilla pusero. Puseron väri sen mukaan, minkä ketjun apteekki on kyseessä. Yliopiston apteekissa oli työpuseon värinä violetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei sinulle kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on niillä lääkäreillä, jotka kohta tulevat tarkistamaan vointisi. Apteekissa on työvaatteet ihan hygieniasyistä.
Osalla lääkäreistä on omat vaatteet ja valkoinen työtakki ja osalla lääkäreistä siniset työvaatteet ja valkoinen lääkärintakki. Riippuen osastosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei sinulle kuulu.
Eli olet Yliopiston apteekissa.