Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kissan ruoka-aineallergia

Vierailija
11.07.2024 |

Vanha kissa on alkanut raapia korvanalusiaan ja leukaansa, joihin ilmestyneet ruvet. Kissa on muuten perusterve ja käytetty juuri eläinlääkärissä, jossa labrat ok. Eläinlääkärin mukaan raapiminen mahdollisesti ruoka-aineallergiaa, johon voi kokeilla kortisonia voiteena tai tablettina, myös allergisoivien ruokien tsekkaus tehtävä. Ongelmana on, että kissa on hyvin nirso, eikä koskekaan esim. raakaruokaan. Mitä ruokia olette kissoillenne antanut vastaavissa tilanteissa? Ostan kissanruoat eläintarvikeliikkeistä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nakki haulikon alapiipussa toimii.

Haista pitkä paska!

Vierailija
2/12 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa hypoallergisia ruokia eläintarvikekaupoissa, niistä voisi kokeilla. Meillä kissa on allerginen kalalle ja naudalle, kokeilemalla saatiin selville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mun vanhalla kissalla. Ruokana nyt Hill's z/d tuotteet. Lääkkeenä apoquel niminen tabletti. Allergia tulee ja menee. Ei ole selvinnyt mille allerginen.

Vierailija
4/12 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita ruokia, jotka on tarkoitettu tosi allergisille kissoille. En tiedä voiko saada jostain ihan eläintarvikeliikkeestä tai tilata Zooplussasta. Kissamme eläinlääkärillä niitä on myynnissä, mutten valitettavasti nyt muista merkkiä. Meillä ainoa allergia edellisellä kissallamme oli tomaatti, siitä meni maha ihan sekaisin. Ei kuulemma ole edes kovin harvinainen allergia, tiedä miksi sitä pitää sitten kissanruokiin tunkea. Mutta eiköhän noita googlettamalla löydy sopivia ruokia :)

Vierailija
5/12 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista! Vaikea sanoa, mikä kissan allergian laukaisi. Olen yrittänyt vaihdella ruokamerkkejä ajatuksella, että löytyis jokin herkku, josta kissa tykkäisi. Jokin väärä ruoka nyt ärsyttää selvästi ihoa. Ootteko antaneet kortisonia tablettina eläimelle? Eläinlääkärin mukaan turvallista kerta-annoksena (puolikas tabletti)? Oon nyt kortisonivoiteella hoitanut, mutta ei vielä selvää apua. 

Vierailija
6/12 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnä allergia on yleistä. Se aiheutti ihottumaa ja rupea meidän kissalle. Toinen jota en saanut selville tarkkaan mikä aiheutti mutta kana märkäruoista tuli löysä kakka. 

Vierailija
7/12 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kurjaa ja ihmekin, että eläinlääkäri ei antanut selkeämpiä ohjeita tuosta dieettikokeilusta - voisitko vielä soittaa hänelle asiasta? Olen kyllä antanut iäkkäälle kissalleni ihan muuhun vaivaan 2.5 mg päivittäin prednisolonia noin neljän vuoden ajan, aluksi annos oli 5 mg. Jos tarkoitat kysymykselläsi, onko siitä aiheutunut ongelmia, niin minun kissani kohdalla ei mielestäni ole - asiaa on toki säännöllisesti kontrolloitu 3-4 kertaa vuodessa.

Vierailija
8/12 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dieetti kokeilu ei kyllä ole mitään rakettitiedettä. Ostat ruokaa, jossa on vain muutamaa ainesosaa ja syötät sitä 2 viikkoa. Jos oireet jatkuvat, allergian aiheuttaa jokin noista. Sitten eliminoidaan erilaisilla ruoilla dieetistä nuo aineet yksi kerrallaan aina vähintään 2 viikon testillä. Oireiden poistumiseen voi mennä päiviä.

Vierailija
9/12 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä aloita kortisoni tabletteja. Omalla kissallani ne laukaisivat diabeteksen! 

Vierailija
10/12 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kurjaa ja ihmekin, että eläinlääkäri ei antanut selkeämpiä ohjeita tuosta dieettikokeilusta - voisitko vielä soittaa hänelle asiasta? Olen kyllä antanut iäkkäälle kissalleni ihan muuhun vaivaan 2.5 mg päivittäin prednisolonia noin neljän vuoden ajan, aluksi annos oli 5 mg. Jos tarkoitat kysymykselläsi, onko siitä aiheutunut ongelmia, niin minun kissani kohdalla ei mielestäni ole - asiaa on toki säännöllisesti kontrolloitu 3-4 kertaa vuodessa.

Joo, soitan huomenna eläinlääkärille ja kysyn tarkennusta. Tuo kortisoni hirvittää hieman, koska jo kuolleella kissallani toistuvat kortisonipiikit saattoivat aiheuttaa diabeteksen. Se kissa nuoli vatsakarvat pois, ell otti allergiakokeita, joissa ei ilmennyt mitään. Syy oli ilmeisimmin toisen kissan aiheuttama stressi.

Vierailija
11/12 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, soitan huomenna eläinlääkärille ja kysyn tarkennusta. Tuo kortisoni hirvittää hieman, koska jo kuolleella kissallani toistuvat kortisonipiikit saattoivat aiheuttaa diabeteksen. Se kissa nuoli vatsakarvat pois, ell otti allergiakokeita, joissa ei ilmennyt mitään. Syy oli ilmeisimmin toisen kissan aiheuttama stressi.

😻 Tsemppiä 🍀

Vierailija
12/12 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😻 Tsemppiä 🍀

Kiitos 😸😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi