Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnvälitysfirman asiakasyritykset?

Vierailija
13.02.2026 |

Avoin työpaikka työnvälitysfirmassa. Siinä lukee vaan että etsimme asiakasyrityksilemme työntekijöitä. Ei mainita yritysten nimiä!  

Kiinostaisi hakea, mutta olen ollut tässä kaupungissa töissä muutamassakin yrityksessä ja uudelleen en mene näihin yrityksiin. 

Ajatellin soitta ja kysyä mitä nämä asiakasyritykset ovat? Mutta mitä sanon, jos siellä on joku yritys missä olen aiemmin ollut, enkä halua mennä uudestaan siihen yritykseen. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihan on tosiaan suuri salaisuus, eihän niitä voi paljastaa hakemuksessa. Kyllähän sitä pitää teitää mihina on hakemassa. Täyttä pelleilyä tuokin salailu. 

Vierailija
2/20 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes ole välttämättä paikkaa auki tai se meni jo. Rekryfirma vaan kerää valmiiksi lisää cv:tä kantoihinsa siltä varalta että tulee uusia avoimia paikkoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano esim:

"Olen ollut kyseisessä yrityksessä aiemmin, enkä halua sinne uudelleen, kiitos".

Vierailija
4/20 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ja kysy. Jos käy hyvä tuuri, niin siellä ei ole näitä yrityksiä, missä olet jo ollut.

Vierailija
5/20 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhausta on tehty mahdollimman vaikeaa ja monimutkaista. Siksi. 

Vierailija
6/20 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita ja kysy. Jos käy hyvä tuuri, niin siellä ei ole näitä yrityksiä, missä olet jo ollut.

Rekryfirmat eivät vastaa puheluihin. Ainoastaan hakemus nettisivun kautta kelpaa.

Vierailija
7/20 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noihan on tosiaan suuri salaisuus, eihän niitä voi paljastaa hakemuksessa. Kyllähän sitä pitää teitää mihina on hakemassa. Täyttä pelleilyä tuokin salailu. 

Työskentelen yrityksessä joka käyttää noita vuokrafirmoja.

Me maksamme vuokrafirmalle siitä, ettei meidän tarvitse rekrytoinnin eteen tehdä muuta kuin valkata sopiva henkilö.  Mikäli firmamme nimi olisi haussa julkista tietoa, iso osa hakijoista ottaisi yhteyttä meihin suoraan, mikä on sitten turhaa työtä meille, etenkin kun me maksamme vuokrafirmalle siitä ettei meidän tarvitse käyttää aikaa tähän rekryyn yhtään sovittua enempää.

Mikäli haluaisimme hoitaa rekryn itse, emme käyttäisi vuokrafirmaa, vaan tekisimme sen itse.

Toisekseen, toimeksiantosopimuksessa on erillinen sakkomaksu siitä, jos rekrytoimme työntekijän ohi vuokrafirman. Eli käytännössä ei ole mitään järkeä palkata hakijaa joka näppäränä ajattelee että hänpä hakee tuonne suoraan töihin, ohi vuokrafirman.

Vierailija
8/20 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vuokratyöfirma voi yrityssalaisuuksiaan julki tuoda. Ihmiset hakisivat suoraan sinne asiakasfirmaan. Ei olisi hyvä ihmiskauppabusiness sellainen.

Vierailija
9/20 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekryfirmat eivät vastaa puheluihin. Ainoastaan hakemus nettisivun kautta kelpaa.

Tietoturvasyistä ja tasapuolisuuden varmistamiseksi hakemukset vain lomakkeiden kautta. Puhelut on sitten yleisiä tiedusteluja varten. Se mitä itse olen noissa asioinut, paljon on vielä puheli asiointia

Vierailija
10/20 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne teidän motiivit on muualla kuin vain rekryprosessin väistäminen. Haluatte halvalla 0 - tunti orjan jonka voi potkia miksi vain takaisin koloonsa.

Vierailija
11/20 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työskentelen yrityksessä joka käyttää noita vuokrafirmoja.

Me maksamme vuokrafirmalle siitä, ettei meidän tarvitse rekrytoinnin eteen tehdä muuta kuin valkata sopiva henkilö.  Mikäli firmamme nimi olisi haussa julkista tietoa, iso osa hakijoista ottaisi yhteyttä meihin suoraan, mikä on sitten turhaa työtä meille, etenkin kun me maksamme vuokrafirmalle siitä ettei meidän tarvitse käyttää aikaa tähän rekryyn yhtään sovittua enempää.

Mikäli haluaisimme hoitaa rekryn itse, emme käyttäisi vuokrafirmaa, vaan tekisimme sen itse.

Toisekseen, toimeksiantosopimuksessa on erillinen sakkomaksu siitä, jos rekrytoimme työntekijän ohi vuokrafirman. Eli käytännössä ei ole mitään järkeä palkata hakijaa joka näppäränä ajattelee että hänpä hakee tuonne suoraan töihin, ohi vuokrafirman."

Eli firmaasi johtaa kyvytön johto joka ei kykene edes duunaria hakemaan omin avuin, ja lisäksi suostuu omalta kannaltaan hölmöihin sopimuksiin. 

Vierailija
12/20 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne teidän motiivit on muualla kuin vain rekryprosessin väistäminen. Haluatte halvalla 0 - tunti orjan jonka voi potkia miksi vain takaisin koloonsa.

Itseasiassa vuokratyöntekijä on kalliimpi kuin tavallinen, koska vuokrafirma vetää katteet välistä.

Vuokratyöntekijän käytön etu tulee lähinnä siitä että siitä pääsee nopeasti eroon eikä tarvitse käyttää omaa henkilöresursseja henkilön etsimiseen/rekryprosessiin.

Vierailija
13/20 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietoturvasyistä ja tasapuolisuuden varmistamiseksi hakemukset vain lomakkeiden kautta. Puhelut on sitten yleisiä tiedusteluja varten. Se mitä itse olen noissa asioinut, paljon on vielä puheli asiointia

Tietoturva tässä siis tarkoittaa sitä että hakemukset on helppo filtteröidä esim. syntymävuoden tai muutaman avainsanan perusteella suoraan roskiin lukematta. Eihän sitä firmaan nyt jotain nelikymppistä tai vanhempaa haluta. Mitenkään joku nettilomake ei tietoturvaa ainakaan paranna, ja usein jopa heikentää jos lomake on "tehtiin ite ja säästettiin" tasoa. 

Vierailija
14/20 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää tietää mihin on hakemassa! 

Ainakin omalla paikkakunnalla tiedän yhden oman alan yrityksen, jolla on huono maine. Itse en edes ole ollut töissä siellä, mutta useammalta kuullut, että joudut vaikeuksiin, jos menet sinne töihin. Siivousala. Ja siivoousalalla näitä sekopääyrityksiä riittää.  

Vierailija
15/20 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Työskentelen yrityksessä joka käyttää noita vuokrafirmoja.

Toisekseen, toimeksiantosopimuksessa on erillinen sakkomaksu siitä, jos rekrytoimme työntekijän ohi vuokrafirman. Eli käytännössä ei ole mitään järkeä palkata hakijaa joka näppäränä ajattelee että hänpä hakee tuonne suoraan töihin, ohi vuokrafirman."

Eli firmaasi johtaa kyvytön johto jo

Ei, vaan se tarkoittaa sitä että meidän työntekijä tuottaa firmalle enemmän rahaa tekemällä omaa työtään, eikä leikkimällä oman elämänsä hr-kalkkunaa. Jos olet vaikka koodari tai maalari, on aika turha hypätä HR ihmisen rooliin ja olla poissa omasta leipä työstä se aika. Ja varsinkin jos firma on sen verran pieni, ettei omaa hr osastoa ole olemassa, on järkevää ulkoistaa rekrytapahtuma.

Vierailija
16/20 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa vuokratyöntekijä on kalliimpi kuin tavallinen, koska vuokrafirma vetää katteet välistä.

Vuokratyöntekijän käytön etu tulee lähinnä siitä että siitä pääsee nopeasti eroon eikä tarvitse käyttää omaa henkilöresursseja henkilön etsimiseen/rekryprosessiin.

Lähinnä rekryfirmat (vuokrafirmat) auttaa siinä jos yritystä johtaa joku näistä nykyekonomeista jotka ei kestä ajatusta siitä ettei työntekijästä pääse vaikka minuutissa eroon jos sille päälle sattuu kun lakiin on kirjattu typeriä irtisanomisaikoja ja pitäisi vielä keksiä syykin irtisanomiselle. Vuokrafirman kanssa tuo onnistuu eikä tarvitse välittää mm. irtisanomiajoista tai sairausajan palkoista yms. Senkus vaan ilmoittaa ettei tälle työntekijälle ole enää tarvetta ja homma loppuu siihen. 

Vierailija
17/20 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään avoimia paikkoja ei edes välttämättä ole. Voi olla pelkkää välitysfirman mainosta tai keräävät vaan porukkaa listoilleen. 

Vierailija
18/20 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei, vaan se tarkoittaa sitä että meidän työntekijä tuottaa firmalle enemmän rahaa tekemällä omaa työtään, eikä leikkimällä oman elämänsä hr-kalkkunaa. Jos olet vaikka koodari tai maalari, on aika turha hypätä HR ihmisen rooliin ja olla poissa omasta leipä työstä se aika. Ja varsinkin jos firma on sen verran pieni, ettei omaa hr osastoa ole olemassa, on järkevää ulkoistaa rekrytapahtuma."

Onneksi et kuulostakaan yhtään joltain rekryfirman pyörittäjältä :D

Vierailija
19/20 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä rekryfirmat (vuokrafirmat) auttaa siinä jos yritystä johtaa joku näistä nykyekonomeista jotka ei kestä ajatusta siitä ettei työntekijästä pääse vaikka minuutissa eroon jos sille päälle sattuu kun lakiin on kirjattu typeriä irtisanomisaikoja ja pitäisi vielä keksiä syykin irtisanomiselle. Vuokrafirman kanssa tuo onnistuu eikä tarvitse välittää mm. irtisanomiajo

Mutta työntekijänä sinä olet työsuhteessa vuokrafirmaan ja sun on syytä osoittaa kiukuttelusi töiden jatkumisesta sinne, eikä asiakasyritykseen.

Vierailija
20/20 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei, vaan se tarkoittaa sitä että meidän työntekijä tuottaa firmalle enemmän rahaa tekemällä omaa työtään, eikä leikkimällä oman elämänsä hr-kalkkunaa. Jos olet vaikka koodari tai maalari, on aika turha hypätä HR ihmisen rooliin ja olla poissa omasta leipä työstä se aika. Ja varsinkin jos firma on sen verran pieni, ettei omaa hr osastoa ole olemassa, on järkevää ulkoistaa rekrytapahtuma."

Onneksi et kuulostakaan yhtään joltain rekryfirman pyörittäjältä :D

En ole rekryfirman pyörittäjä vaan asiakasyrityksen edustaja. En todellakaan käytä omaa työaikaani rekryyn. En myöskään siivoa konttoria itse enkä korjaa siellä olevaa vuotavaa hanaa tai huolla firman autoja itse. Ostan ne palveluna sellaisilta firmoilta jotka niitä hommia tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi