Vaimo ei innosta
Avioseksi on tylsää pakkopullaa. Ollaan oltu naimisissa 9 vuotta, ja ainoa lapsi on esikoulussa. Raskauden aikana seksi loppui ja olin pari vuotta ilman. Sen jälkeen olen yrittänyt aloittaa seksielämää uudelleen, mutta huonoin tuloksin.
Seksi ei kovasti tunnu vaimoa kiinnostavan, itseäni kyllä. Ne halut eivät vaan enää kohdistu häneen. Sama kun yrittäisi jotain siskoa tai miespuolista työkaveria rakastella.
Hän teki pari aloitetta lähiaikoina ja totesin, ettei kiinnosta. Nyt on kovin loukkaantunut, vaikka itse aikoinaan torjui aloitteen ainakin 100 kertaa.
Onko kenelläkään vuosien jälkeen seksittömyys/frigidi suhde toipunut, vai pitääkö todeta että tämä oli tässä, alkaa pakata kamoja ja etsimään uutta seuraa. Ikää vasta 34, en ole valmis selibaattiin. Tuntuu, että viriilit vuodet valuvat hukkaan tällaisessa suhteessa.
Kommentit (246)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä haluaisit että tapahtuu? Et halua vaimoasi, mutta kuitenkin toivot että liittonne ei päättyisi.
Haluaisin haluta. Olen ambivalentti liiton päättymisen suhteen. Jos mikään ei muutu, se lienee ainoa vaihtoehto.
No voisitko tutkia sitä loukkaantumisen tunnetta, joka sinulle on tullut siitä, kun puolisosi on torjunut sinut? Siitähän tämä kai kumpuaa. Olet hänelle loukkaantunut, kun vertaat koiraan. Siitä pitäisi päästä yli.
Miten?
Vierailija kirjoitti:
Seksuaaliterapeutille?
Ero on ikävä juttu, kun on pieni lapsi.
Ei kun oikealle terapeutille!! Seksuaaliterapeutit kannattaa kiertää kaukaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä haluaisit että tapahtuu? Et halua vaimoasi, mutta kuitenkin toivot että liittonne ei päättyisi.
Haluaisin haluta. Olen ambivalentti liiton päättymisen suhteen. Jos mikään ei muutu, se lienee ainoa vaihtoehto.
No voisitko tutkia sitä loukkaantumisen tunnetta, joka sinulle on tullut siitä, kun puolisosi on torjunut sinut? Siitähän tämä kai kumpuaa. Olet hänelle loukkaantunut, kun vertaat koiraan. Siitä pitäisi päästä yli.
Miten?
Terapeutin avulla. Itsekin tietysti voi, mutta en tiedä pääsetkö omin voimin kovin pitkälle.
Jos joskus on ollut halua niin on se mahdollista saada syttymään uudestaan. Millaista teillä oli suhteen alussa?
Herää jo pahvi ja laita se vaimo luiskaan. Ei tosta enää tule yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naisia ohjeisteta vuosien huono tai olemattoman seksin jälkeen, Lähde heti , se on helppoa!
Se lähteminen ei ratkaise mitään! Kohta on uudessa suhteessa sama tilanne. Toinen ottaa nokkiinsa ja kieltäytyy seksistä ja kierre on valmis. Jos muu ei auta pitää hakeutua hyvän terapeutin puheille.
Ensinnäkin. Kaikki suhteet eivät ole samanlaisia, eivätkä kaikki naiset. Kaikki naiset eivät menetä mielenkiintoaan seksiin koskaan. Vaikka olisi kuinka pitkä suhde, raskaana, tai pikkulapsia. Oma vaimo on esimerkki tästä, eikä varmasti ole ainoa. Lähes päivittäin on naitu pian 30 vuotta. Kyllä minä neuvoisin tuossa tilanteessa myös eroamaan. Jos kaikki tunteet on kuolleet, niin mihin tuo enää johtaa. Ja muille neuvoksi: Älkää päästäkö tilannetta tuohon. Asiasta on keskusteltava heti, kun jompi kumpi kokee pienintäkään haluttomuutta. Ja siihen on heti keksittävä jotain. Heti varattava vaikka lomamatka jonnekin uuteen ympäristöön. Jos pidetään suut kiinni, ja vaan toivotaan, että asia korjaantuu, niin yhtäkkiä onkin kulunut vuosi, tai kaksi, ja keskustelut ovat riitaa, ja erolla uhkailua. Näin olen lukenut, omakohtaista kokemusta ei ole edellä mainituista syistä.
M47
Vierailija kirjoitti:
Jos joskus on ollut halua niin on se mahdollista saada syttymään uudestaan. Millaista teillä oli suhteen alussa?
Silloin kyllä oli haluja puolin ja toisin. En olisi suhteeseen lähtenyt, jos halu olisi ollut nykyisellä tasolla.
Kyllä voi uudelleen syttyä. Ainakin mun miehellä syttyi himo exään uudestaan ihan tosta vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naisia ohjeisteta vuosien huono tai olemattoman seksin jälkeen, Lähde heti , se on helppoa!
Se lähteminen ei ratkaise mitään! Kohta on uudessa suhteessa sama tilanne. Toinen ottaa nokkiinsa ja kieltäytyy seksistä ja kierre on valmis. Jos muu ei auta pitää hakeutua hyvän terapeutin puheille.Ensinnäkin. Kaikki suhteet eivät ole samanlaisia, eivätkä kaikki naiset. Kaikki naiset eivät menetä mielenkiintoaan seksiin koskaan. Vaikka olisi kuinka pitkä suhde, raskaana, tai pikkulapsia. Oma vaimo on esimerkki tästä, eikä varmasti ole ainoa. Lähes päivittäin on naitu pian 30 vuotta. Kyllä minä neuvoisin tuossa tilanteessa myös eroamaan. Jos kaikki tunteet on kuolleet, niin mihin tuo enää johtaa. Ja muille neuvoksi: Älkää päästäkö tilannetta tuohon. Asiasta on keskusteltava heti, kun jompi kumpi kokee
Outo kommentti ottaen huomioon, että se on ap eli mies, joka on se haluton. Ap kirjoittaa monella eri halveksivalla tavalla, miten hän ei halua vaimoaan, vaikka vaimossa ei kuulemma ole edes vikaa.
Minulla on myös haluton mies. Onko niin, että se mies voi yhtäkkiä alkaa haluta minua vai ovatko miehen ajatukset yhtä rumia minusta? Minä olen 55 ja mies 60 ja mies on ollut haluton jo pitkään. Keskustelu ei ole auttanut, hän ei kuitenkaannhaluaisi erota.
Eroa jo hyvä mies, jos yhtään arvostat itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Saatanan typerä ohje!! Vain luuseri jättää perheensä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lähteminen ei ratkaise mitään! Kohta on uudessa suhteessa sama tilanne. Toinen ottaa nokkiinsa ja kieltäytyy seksistä ja kierre on valmis. Jos muu ei auta pitää hakeutua hyvän terapeutin puheille.Ensinnäkin. Kaikki suhteet eivät ole samanlaisia, eivätkä kaikki naiset. Kaikki naiset eivät menetä mielenkiintoaan seksiin koskaan. Vaikka olisi kuinka pitkä suhde, raskaana, tai pikkulapsia. Oma vaimo on esimerkki tästä, eikä varmasti ole ainoa. Lähes päivittäin on naitu pian 30 vuotta. Kyllä minä neuvoisin tuossa tilanteessa myös eroamaan. Jos kaikki tunteet on kuolleet, niin mihin tuo enää johtaa. Ja muille neuvoksi: Älkää päästäkö tilannetta tuohon. Asiasta on keskusteltava heti, kun jompi kumpi kokee
Ap kylläkin kirjoitti, että vaimo on alkanut tehdä aloitteita seksiin vauva-ajan jälkeen, mutta ap itse torjuu ne, koska hän on vihainen vaimolle, joka ei jaksanut seksiä vauva-ajan huuruissa. Jos ap haluaa pelastaa suhteen, hänen on mentävä yksilöterapiaan käsittelemään vihan- ja katkeruudentunteitaan, jotka estävät häntä haluamasta seksiä vaimon kanssa.
"Ap kylläkin kirjoitti, että vaimo on alkanut tehdä aloitteita seksiin vauva-ajan jälkeen, mutta ap itse torjuu ne, koska hän on vihainen vaimolle, joka ei jaksanut seksiä vauva-ajan huuruissa. Jos ap haluaa pelastaa suhteen, hänen on mentävä yksilöterapiaan käsittelemään vihan- ja katkeruudentunteitaan, jotka estävät häntä haluamasta seksiä vaimon kanssa"
Nyt on käytetty melkoisesti värikynää. Ensinnäkään en ole katkera tai vihainen, lähinnä harmittaa se ettei suhteesta oikein tule mitään. Toisekseen miehet eivät ole naisia, ja joku vihantunteen (jota ei ole) työstäminen terapiassa ei välttämättä johda mihinkään.
Toisekseen olen itse tehnyt aloitteita vauva-ajan jälkeen, mutta lakannut yrittämästä kun ei oikein enää seksi hänen kanssaan maistu. Hän on tehnyt kaksi (!) aloitetta 7 vuoden aikana. Sääliksi lähinnä käy kun hän ei näytä tajuavan, missä tilassa seksielämä ja parisuhde on. Kuin katsoisi vierestä yritystä elvyttää viikon kuolleena maannutta henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joojoo selibaatissa eletään kunnes lapsi muuttaa pois, sitten riidellään muutama vuosi ja todetaan, että miksi ollaan yhdessä kun ainoa syy olla yhdessä oli se lapsi...
Todella yleinen kuvio.
Sitten 55 vuotiaana yritetään aloittaa seksielämää, jota ei ole ollut 30 vuoteen, ja ihmetellään, miksi ei toimi. Mutta ainakaan ei olla luuseri palstamamman mielestä, eli voittava korttihan tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli neuvot sivusta ilman mitään kokemusta? Melko vakuuttavaa....🤔🤭😂
Vierailija kirjoitti:
"Ap kylläkin kirjoitti, että vaimo on alkanut tehdä aloitteita seksiin vauva-ajan jälkeen, mutta ap itse torjuu ne, koska hän on vihainen vaimolle, joka ei jaksanut seksiä vauva-ajan huuruissa. Jos ap haluaa pelastaa suhteen, hänen on mentävä yksilöterapiaan käsittelemään vihan- ja katkeruudentunteitaan, jotka estävät häntä haluamasta seksiä vaimon kanssa"
Nyt on käytetty melkoisesti värikynää. Ensinnäkään en ole katkera tai vihainen, lähinnä harmittaa se ettei suhteesta oikein tule mitään. Toisekseen miehet eivät ole naisia, ja joku vihantunteen (jota ei ole) työstäminen terapiassa ei välttämättä johda mihinkään.
Toisekseen olen itse tehnyt aloitteita vauva-ajan jälkeen, mutta lakannut yrittämästä kun ei oikein enää seksi hänen kanssaan maistu. Hän on tehnyt kaksi (!) aloitetta 7 vuoden aikana. Sääliksi lähinnä käy kun hän ei näytä tajuavan, missä tilassa seksielämä ja parisuhde on. Kuin katsois
Älä sinä luule tietäväsi, mitä se sinun puolisosi ajattelee tai tajuaa. Menkää sinne terapiaan niin ehkä tilanne alkaa selvitä sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Toisekseen olen itse tehnyt aloitteita vauva-ajan jälkeen, mutta lakannut yrittämästä kun ei oikein enää seksi hänen kanssaan maistu. Hän on tehnyt kaksi (!) aloitetta 7 vuoden aikana. Sääliksi lähinnä käy kun hän ei näytä tajuavan, missä tilassa seksielämä ja parisuhde on. Kuin katsois
Sinä todella tarvitsisit terapiaa, kun et tunnista vihantunnetta itsessäsi.
Ihan jokainen kommenttisi uhkuu halveksuntaa ja vihantunnetta vaimoasi kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joojoo selibaatissa eletään kunnes lapsi muuttaa pois, sitten riidellään muutama vuosi ja todetaan, että miksi ollaan yhdessä kun ainoa syy olla yhdessä oli se lapsi...
Todella yleinen kuvio.
Meillä mies lopetti seksin niillä main, kun lapsi muutti pois kotoa.
Minulla alkaa todella vihantunteet häntä kohtaan kasvaa.
Ap:n tilanne on kuitenkin eri, sillä heillä on hyvin pieni lapsi ja ap kertoo aloituksessa, että vaimo on tehnyt sloitteita viime aikoina, mutta se ei kelpaa ap:lle, joka on torjunut ne k0stoks1. Tuo tilanne olisi ratkaistavissa, jos ap käsittelisi ne omat loukkaantumisen tunteensa ja alkaisi panostaa parisuhteeseensa.
Tottahan voit päättää suhteen, aloittaa uuden, päättää sen jne kunnes huomaat että se vanhempi kaveri saattoi olla oikeilla jäljillä silloin vuosia sitten vauvapalstalla, samalla kun suret sitä ettet paneksinut silloin kun kalu vielä seisoi. Tuhlausta tuollainen.