Gallup: Näyttääkö Michelle Obama mielestäsi apinalta?
Kommentit (11)
Näyttäähän se apinalta, mutta siinä ei ole mitään pahaa. Apinat ovat söpöjä.
En ymmärrä, miksi apinaksi vertaamista pidetään rasistisena. Jos minut kuvattaisiin apinana, en loukkaantuisi.
Homo sapiens on yksi apinalajeista, eli jos näyttää ihmiseltä, niin näyttää apinalta.
Minulle tulee nykyään aina mieleen apina Michelle Obamasta, vaikka kannatan Obamaa enkä Trumpia. Siinä mielessä mestari tuo Trump.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi apinaksi vertaamista pidetään rasistisena. Jos minut kuvattaisiin apinana, en loukkaantuisi.
Et tiedä historiasta mitään?
Vierailija kirjoitti:
Homo sapiens on yksi apinalajeista, eli jos näyttää ihmiseltä, niin näyttää apinalta.
Kyllä. Minäkin näytän apinalta, enkä siitä loukkaannu.
Vierailija kirjoitti:
älykkyysosamääräsi ei näköjään riitä käsittämään tätäkään asiaan. Apina on vanha rasistinen ilmaus jolla kuvataan tummaihoista. Viitataan älyyn jne..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi tähän historiaa pitäisi liittää? Eikö voida mennä nykypäivän standardeilla?
Vierailija kirjoitti:
Tietyillä asioilla nyt on tietyt merkitykset historiallisista syistä, eikä niitä sinun tai minun mielipide muuta. Voinhan mä käyttää vaikkapa hakaristipaitaa töissä ja sitten ihmetellä, että miksi muutamasta 90 asteen kulmaan piirretystä viivasta nousee haloo, että mitä pahaa viivoissa ja 90 asteen kulmissa muka on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
älykkyysosamääräsi ei näköjään riitä käsittämään tätäkään asiaan. Apina on vanha rasistinen ilmaus jolla kuvataan tummaihoista. Viitataan älyyn jne..
Jännä. Itse pidän apinaa kohtalaisen älykkäänä, joten ihmettelen jos sitä on käytetty tuollaiseen. Minusta olisi jo aika päästä eroon tuollaisista vanhoista rasistisista ilmaisuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi tähän historiaa pitäisi liittää? Eikö voida mennä nykypäivän standardeilla?
Nykypäivän standardeilla tässä juuri mennään. Historiallinen SYY ei tarkoita sitä, ettei asia itsessään olisi nykypäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että kun mustilta on aikanaan kiistetty ihmisoikeudet ja tasa-arvo sillä perusteella, että heitä ei ole pidetty kunnolla ihmisinä, vaan apinoina, niin sillä ei sun mielestä ole mitään vaikutusta nykypäivään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietyillä asioilla nyt on tietyt merkitykset historiallisista syistä, eikä niitä sinun tai minun mielipide muuta. Voinhan mä käyttää vaikkapa hakaristipaitaa töissä ja sitten ihmetellä, että miksi muutamasta 90 asteen kulmaan piirretystä viivasta nousee haloo, että mitä pahaa viivoissa ja 90 asteen kulmissa muka on.
No jos hakaristi viittaisi suoraan Aatun porukoihin, niin sitten haloon ymmärtäisin. Mutta jos esim käytettäisiin hindulaisena symbolina tms, pitäisi olla ok. Hakaristikin ansaitsisi kunnianpalautuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että kun mustilta on aikanaan kiistetty ihmisoikeudet ja tasa-arvo sillä perusteella, että heitä ei ole pidetty kunnolla ihmisinä, vaan apinoina, niin sillä ei sun mielestä ole mitään vaikutusta nykypäivään?
On, mutta minusta olisi pikkuhiljaa aika ruveta varomasta tuota apina-assosiaatiota. Minä, Trump ja Michelle pitäisi kaikki voida pikkuhiljaa esittää apinoina.
Ihan ilmetty apina.