Raskaana ja himoitsen lakritsia
Kauhea mieliteko mutta ei saisi syödä. Mikä auttaisi?
Kommentit (28)
Joskus on suositeltu lakritsin syömistä raskausaikana alhaisen verenpaineen nostamiseksi. Suositukset ovat muuttuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kun syöt. Varsinkin kouvolan lakritsi on ihan parasta. Liian hysteeristä tämä meininki nykyään. Itse ainakin söin just niinku halusin ja 2 tervettä lasta tuli. Kukaan ei kuole ja ihan oikeesti hei riskit on todella minimaaliset.
Glykyrritsiinin suhteen riskit tosiaan ovat melko pienet, mutta kyllä listerioosiin voi sikiö kuolla ja toksoplasmoosin kanssa syntyy noin 50 lasta vuosittain ja heistä lähes kaikki saavat myöhemmin mm. näkövaurioita. Määrät olisivat varmasti suurempia ilman valistusta. Pienet ovat siis riskit niissäkin, mutta toteutuessaan melko kauheat. Itse ajattelen niin, että raskausaika on se tärkein aika olla tiukka, lapsen synnyttyä ja kasvaessa voi hyvin höllätä monessakin asiassa (lapsi ei esimerkiksi kuole tai saa elinikäisiä neurologisia vaurioita jos syö vähän liikaa sokeria, vaikka se monella tavoin haitallista onkin).
Raskausaika on myös loppupeleissä todella lyhyt. Kyllä sen selviää ilman lakritsia tai homejuustoa. Ne itsesyytökset mitä saisi, jos omalla toiminnallaan olisi vaarantanut lapsen olisivat sen verran kamalat, että mieluusti vältän pienetkin riskit.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on suositeltu lakritsin syömistä raskausaikana alhaisen verenpaineen nostamiseksi. Suositukset ovat muuttuneet.
2016 on tullut nykyiset suositukset.
Vierailija kirjoitti:
Lämpimät onnittelut perheenlisäyksestä.
Ennenaikaiset onnittelut.
Vähän kuin onnittelisi leikkaukseen menijää etukäteen onnistuneesta leikkauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko se suositus nykyään ettei saa syödä yhtään?
On. Ei saa syödä yhtään eikä mitään.
Jos helpottaa niin olen samassa veneessä ja samaa mieltä ettei tuo Namitupa oikein lohduta :D
Onko kiva synnyttää tänne sodan uhan alle ? Käytkö muuten noin normaalisti ? Pääasiahan on että olet hankkiutunut paksuksi että saat yhteiskunnalta enemmän rahaa.
Glykyrritsiinin suhteen riskit tosiaan ovat melko pienet, mutta kyllä listerioosiin voi sikiö kuolla ja toksoplasmoosin kanssa syntyy noin 50 lasta vuosittain ja heistä lähes kaikki saavat myöhemmin mm. näkövaurioita. Määrät olisivat varmasti suurempia ilman valistusta. Pienet ovat siis riskit niissäkin, mutta toteutuessaan melko kauheat. Itse ajattelen niin, että raskausaika on se tärkein aika olla tiukka, lapsen synnyttyä ja kasvaessa voi hyvin höllätä monessakin asiassa (lapsi ei esimerkiksi kuole tai saa elinikäisiä neurologisia vaurioita jos syö vähän liikaa sokeria, vaikka se monella tavoin haitallista onkin).