Mun pitäisi hakea osa aikatöitä mutta en saa sitä tehtyä
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Onko pakollista
Saisi lisää tuloja ja rahaa. Toisi päiviin tai viikkoihin ralennetta
Lisäksi lupasin yhden kurssin pitäjälle hakea
Ap
Minä olen jännittäjä enkä kykene olemaan muiden parissa ja käyn vaan kaupassa muutaman kerran viikossa. Olen myös varma että lääkkeet ei auta eikä minua päästetä työkyvyttömyyseläkkeelle.
Olet työkyvyttömyyseläkkeellä, et osatyökyvyttömyyselääkkeellä.
Miten kykenet tai pääset töihin? Oletko likainen valehtelija?
Mulla sama. Sit kun olis käynyt pari kuukautta osa-aikatöissä niin alkaa jännitys helpottaa. Hakeminen ja alku on vaikeinta ja itse saan siitä fyysisiä ahdistusoireita. Ja just tuo ettei enää luota ja usko itseensä. Vaikka ei me sen huonompia olla kuin muutkaan.
Kamalaan kuntoon sitä ihmiset itsensä päästää.. Työläinen ottaa itseään joka päivä itseään niskasta kiinni ja vaan menee. Jos sitä alkaisi miettimään enemmänkin töihinmenon vaikeutta, olisi mielenterveysongelmat ihan toisella tasolla! Sitten se rakentava osuus: ihan mikä tahansa tilanne elämässä, jossa koet pelkoa, mieti mikä olisi pahinta mitä voisi tapahtua. Ja mieti sitten, onko se tosiaan niin paha asia, että riski kannattaisi jättää kokonaan ottamatta. Mitään edistystä ja tavoitetta ei saavuta ennenkuin pelko on kohdattu. Muuta ajattelutapaasi tietoisesti, joku päivä olet oppinut uuden ajattelutavan ja elämä on muuttunut helpommaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jännittäjä enkä kykene olemaan muiden parissa ja käyn vaan kaupassa muutaman kerran viikossa. Olen myös varma että lääkkeet ei auta eikä minua päästetä työkyvyttömyyseläkkeelle.
Sinunlaisia ahdistujia on paljon ja suurin osa ei pääse siitä ikinä eroon.
Vierailija kirjoitti:
No ei niistä ainakaan enää rahallisesti hyödy.
Niin mutta välttyy kuulusteluilta.
Tee alkuun pari nettihakemusta. Kuulostele miltä tuntuu ja tsemppaa itseäsi. Sitten jos rohkaistuu, voi vaikla soitella työpaikan perään.
Mulla on ainakin helpottanut iän mukana jännitys, pahimmillaan en n. 20 vuotiaana uskaltanut käydä yksin kaupassa tai syödä ihmisten kanssa, mutta yritin vaan sinnikkäästi sopeutua, hoidin koulut, ekan työpaikan jne. Tänään 34v ei oo enää tuollaista jännitystä ja ahdistusta, vaikka huomaan kyllä että stressitasot nousee vieraiden ihmisten seurassa.
Mä en siis ole ollut töissä kuin muistaakseni viimeksi 2018 vuonna...mut irtisanottiin kun ei löytynyt sopivaa työtä. Olin paljon poissa sairauden takia. Mutta nyt kun yritän cv:tä tehdä niin en saanut mun työpaikasta koskaan työtodistusta. Olin vajaa 10v siellä....mä luulen että olin myös työpaikkakiusattu. Ei haluttu enää pitää mua töissä. Mitä mun pitäisi tehdä?
Ap
No ei niistä ainakaan enää rahallisesti hyödy.