Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana ja himoitsen lakritsia

Vierailija
11.02.2026 |

Kauhea mieliteko mutta ei saisi syödä. Mikä auttaisi?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin!

Vierailija
2/28 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin!

Mielelläni. Palkkaatko? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäätkö salmiakista, auttaisiko se? Niitä saa ilman glykyrritsiinä mikä on se haitallinen ainesosa.

Vierailija
4/28 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä ei ollut kiellettyä. Söin salmiakkia ja lakua simona.

Mene Namituvan rakkaussalmiakkeihin tutustumaan.

Vierailija
5/28 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut perheenlisäyksestä.

Vierailija
6/28 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäätkö salmiakista, auttaisiko se? Niitä saa ilman glykyrritsiinä mikä on se haitallinen ainesosa.

Tykkään. Namituvan raskaana oleville sopivaa salmiakkia on kaapissa mutta se ei ollut kovin hyvää. Ja nyt tekisi mieli tuoretta suussa sulavaa Kouvolan lakritsia. Pahinta on, että sain sitä joululahjaksi, kun on suurinta herkkuani, joten sitä olisi kaapissa. 

Vierailija
7/28 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä välillä söin lakritsaa ja salmiakkia, koska se tuntui auttavan pahaan oloon. Arvioi riskit ja tee päätökset sen perusteella. Itse pähkäilin että pari lakua silloin tällöin ei todennäköisesti vaikuta raskauteen millään lailla.

Vierailija
8/28 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se suositus nykyään ettei saa syödä yhtään?

Vierailija
9/28 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/28 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään. Namituvan raskaana oleville sopivaa salmiakkia on kaapissa mutta se ei ollut kovin hyvää. Ja nyt tekisi mieli tuoretta suussa sulavaa Kouvolan lakritsia. Pahinta on, että sain sitä joululahjaksi, kun on suurinta herkkuani, joten sitä olisi kaapissa. 

Tee joku laskuri siitä milloin saat taas syödä niitä :D ei vaan, itsekin olin juuri raskaana ja himoitsin kaikenlaista kiellettyä joten tiedän tuskasi. Kuukaudet kuluvat onneksi nopeasti. Tsemppiä!

Vierailija
11/28 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole lisääntynyt, niin ei ole tarvinnut mistään luopua.🤗 Avaan pian lakupussin, on muuten juuri Kouvolan lakua. Se on ihan parasta, sellaista ihanan pehmeää ja vähän tahmaista. Niin hyvää, nam!😋

Vierailija
12/28 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMA_käyttäjä kirjoitti:

Raskaana oleva nainen on herkullinen pyl-lys-tä

Jaa okei, ootko kän-nis-sä AMA?

Vierailija
13/28 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä välillä söin lakritsaa ja salmiakkia, koska se tuntui auttavan pahaan oloon. Arvioi riskit ja tee päätökset sen perusteella. Itse pähkäilin että pari lakua silloin tällöin ei todennäköisesti vaikuta raskauteen millään lailla.

Entäs raskauden jälkeen, kun sillä on havaittu olevan yhteys lasten ADHD:n ja käytöshäiriöiden esiintyvyyteen.

Vierailija
14/28 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähän voi syödä. Älä syö pientä kourallista enempää, äläkä voimakkaita salmiakkeja, kuten turkin pippureita. Jos äitiydestä haluaa nauttia edes hitusen, kannattaa opetella jo raskausaikana hölläämään vähän. Mitään oikeasti vakavia riskejä satunnainen lakritsin syönti ei aiheuta.

Vierailija
15/28 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun syöt. Varsinkin kouvolan lakritsi on ihan parasta. Liian hysteeristä tämä meininki nykyään. Itse ainakin söin just niinku halusin ja 2 tervettä lasta tuli. Kukaan ei kuole ja ihan oikeesti hei riskit on todella minimaaliset. 

Vierailija
16/28 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan suosituksissakin sanotaan ettei pari karkkia satunnaisesti haittaa, joten jos se helpottaa niin syö silloin tällöin muutama. Itselläni tuollainen varmaan vain lisäisi himoa ja ärsyttäisi, mutta toisille varmasti toimii hyvin.

Vierailija
17/28 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt aina kaikkea mitä ennenkin, raskaudesta huolimatta. Kolme tervettä lasta oon saanut. 

Vierailija
18/28 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ole lisääntynyt, niin ei ole tarvinnut mistään luopua.🤗 Avaan pian lakupussin, on muuten juuri Kouvolan lakua. Se on ihan parasta, sellaista ihanan pehmeää ja vähän tahmaista. Niin hyvää, nam!😋

Täydellistä. Nauti pari minunkin puolesta! Parasta on, kun joskus saa ihan tuoreen pussin käsiin. Sellainen kuiva ja kova lakritsi ei ole yhtään sama asia. Ja sen takia se pussi syödään kokonaan, eikä säästellä...

Vierailija
19/28 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tosiaan suosituksissakin sanotaan ettei pari karkkia satunnaisesti haittaa, joten jos se helpottaa niin syö silloin tällöin muutama. Itselläni tuollainen varmaan vain lisäisi himoa ja ärsyttäisi, mutta toisille varmasti toimii hyvin.

Myytäisiinpä noita pieninä patukoina mutta tuommoinen 200 g pussi ei nyt mene parista karkista. Eikä niitä voi jättää kaappiinkaan huononemaan.

Vierailija
20/28 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anis-karamelleja?  Jotain mietoa lakritsijäätelöä, missä on aivan vähän lakritsikastiketta?  Vaniljajäätelöä ja ripaus lakritsiströsseliä?