Miten rahaton vie lemmikin lääkäriin
Jäin vaan miettimään, että kun haaveilen koirasta (en ota!), että millä ihmeellä työttömät yms käyttää lemmikkinsä lääkärissä, jos jotain sattuu.. jalka murtuu, kynsi repee, hampaihin tulee jotain...
Mulla ennen oli elämä, työura, perhe ja koirakin. Sitten jäin rattijuopon yliajamaksi ja kaikki meni. Kuinka paljon iloa lemmikistä oliskaan, mutta ymmärrä nyt olla ilman vaikka sydän kaipaisi. Silloin oli säästöjä ja luottokortti, jolla tuommoiset pystyi kuittaamaan. Nyt ei ole kuin pari sataa tilillä seuraavaan rahapäivään.
Kommentit (38)
Kuula kalloon. Ei kannata ottaa eläintä, jos ei ole varaa hoidattaa sitä.
Vasemmiston kontula vaatii vähävaraisten eläinlääkärikuluihin apua toimeentulotuesta:
Ottaen huomioon nopeasti kohonneiden hintojen tuomat toimeentulo-ongelmat sekä eläinsuojelujärjestöjen välittämän huolen talousvaikeuksiin ajautuneiden kyvystä huolehtia lemmikeistään, olisiko toimeentulotuen soveltamisohjeita syytä tarkentaa siten, että myös eläinlääkärikuluja voitaisiin huomioida toimeentulotuessa, Kontula kysyy.
Realismia on kuitenkin se että köyhälläkin voi olla kissa tai koira ja se voi olla ainoa ilo elämässä. Realismia on myös se että oman itsensä elättäminen (töiden löytäminen) on vaikeaa jo tavallisellekin työttömälle vanhoista ja sairaista yms puhumattakaan. Totuus on myös että moni lemmikki kärsii tälläkin hetkellä koska omistajalla ei ole ketään keltä lainata.
Kuka maksaa ne oravien, lokkien ym luonnoneläinten hoidot. Tänään oli ohjelma YLEllä.
Samaa olen ihmetellyt. Olen itse täysin yksin sairauden seurauksena ja kaipaan kissakavereita niin paljon, että tekee kipeää, mutta ei mitään mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tiedoksi vaan että ne eläinlääkärit eivät ota vastaan käteismaksuja. Eli turha luulla että aloittaja voisi säästää niitä tulevia käyntejä varten.
Riippuu varmaan eläinlääkäristä. Kyllä meidän eläinlääkärille on käteinen kelvannut.
Sairas lemmikki on parempi viedä eutanasiaan jos ei ole vara hoitaa. Se maksu ei ole niin suuri.
No, lemmikki hoidetaan eläinlääkärissä niin, että vuokra ja muut laskut jätetään maksamatta ja maksetaan siinä vaiheessa kun saadaan rahaa seuraavan kerran. Itse syödään kaurapuuroa, lemmikki syö kunnollista ruokaa.
PUPS'N PETS auttaa taloudelliseen ahdinkoon joutuneita ihmisiä, jotka rakastaa ja välittää, on huolissaan kaikista lemmikeistään!
En viitsinyt lukea vastaus viestejä paria sivua enempää..alkoi kuvottaa osat viesteistä.
Ihmiset on kyllä maapallon julmimpia otuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se varmaan vaikeaa onkin. Tässä kuten muissakin asioissa: jotkut ennakoivat, säästävät ja priorisoivat; joillain on sosiaalisia suhteita, jotka mahdollistavat avun ja jopa lahjat; jotkut eivät kykene ja jotkut eivät riittävästi välitä.
Oon käynyt vähävaraisten päiväkerhoissa, niin usealla on koira tai kissa. Siellä sitten valittavat, kun joskus syövät yhdessä maksalaatikkoa, kun muuta ei ole. Eipä varattomat mistään säästä, kun sitä rahaa ei ole.
En ole vielä rohkistunut siellä mitään kyselemään.
Näitä niin paljon nähnyt että eläinsuojeluilmoitus ois aiheellinen lähes jokaisesta näiden kelarottien lemmikeistä. Kämpät haisee kissanpissalle kun hiekkaa ei ole varaa ostaa, eläinlääkärissä ei käydä edes sterilisaatiossa, saati olla selvitetty onko eläimen hampaat kunnossa. Eläimillä on usein korvapunkkeja ja muuta vaivaa mitä ei edes hoideta pois. Eläimet eivät saa ravitsevaa ruokaa säännöllisesti. Oon nähnyt koiran joka puoli vuotta käveli kolmella jalalla, omistajan mielestä ei ollut niin kipeä että tarvitsisi hoitaa, lopulta itse maksoin tuon koiran lopetuksen, kun omistaja ei suostunut sitä eläinlääkäriin viemään omilla rahoillaan. Oon ostanut lukuisille koirille ja kissoille ruokaa, lääkkeitä ja muita tarvikkeita, kun omistajat ovat käyttäneet rahansa kaikkeen muuhun kuin omaan lemmikkiin. Ja tän kaiken oon tehnyt ollessani itse myös työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vähän väliä on Facessa näitä kerjäämiskeräyksiä. Ja ihmiset avustaa. Sillai ne köyhät eläimensä hoidettavat.
pitää olla hyvä kirjoittamaan säälittäviä nyyhkytarinoita, joilla rahaa kerjätään. lemmikkieläimen kuvan voi pölliä netistä tai tehdä tekoälyllä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Olen itse täysin yksin sairauden seurauksena ja kaipaan kissakavereita niin paljon, että tekee kipeää, mutta ei mitään mahdollisuutta.
Elämässä moni asia on valinnan tulos. Ehkä olet valinnut jotain muuta kissan sijaan.
jos on varaa lemmikkeihin, niin sossusta ei pitäisi saada mitään tukia.
sossuloisten ei tarvitse elukoitaan elättää muiden kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
PUPS'N PETS auttaa taloudelliseen ahdinkoon joutuneita ihmisiä, jotka rakastaa ja välittää, on huolissaan kaikista lemmikeistään!
En viitsinyt lukea vastaus viestejä paria sivua enempää..alkoi kuvottaa osat viesteistä.
Ihmiset on kyllä maapallon julmimpia otuksia.
onhan se julmaa, kun kyvyttömät, rahattomat sossuloisihmiset ottavat lemmikkieläimiä, vaikka laiskuuttaan ja saamattomuuttaan eivät kykene huolehtimaan itsestäänkään
Rahattoman ei pidä ottaa minkäänlaista lemmikkiä,
Lemmikit ansaitsevat arvokkaan elämän, rahaton ei voi tällaista tarjota.
Asiallinen kysymys jota kannattaa pohtia ja mahdollisuuksien mukaan ennakkoon varautua.
Asun yksin ja olen nyt kovasti kipeänä. Olen kiitollinen kun minulla ei ole lemmikkiä. Mietin miten näin sairaana jaksaisin sitä ulkoiluttaa vaikka asun rivitalossa. Kerrostalossa vielä haastavampaa. Tietysti tilapäistä tämä ja paranen pian mutta täytyisi olla joku tukihenkilö tällaiseen tilanteeseen myös..Tai jos vaikka sairaalaan jotuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se varmaan vaikeaa onkin. Tässä kuten muissakin asioissa: jotkut ennakoivat, säästävät ja priorisoivat; joillain on sosiaalisia suhteita, jotka mahdollistavat avun ja jopa lahjat; jotkut eivät kykene ja jotkut eivät riittävästi välitä.
Oon käynyt vähävaraisten päiväkerhoissa, niin usealla on koira tai kissa. Siellä sitten valittavat, kun joskus syövät yhdessä maksalaatikkoa, kun muuta ei ole. Eipä varattomat mistään säästä, kun sitä rahaa ei ole.
En ole vielä rohkistunut siellä mitään kyselemään.
Näitä niin paljon nähnyt että eläinsuojeluilmoitus ois aiheellinen lähes jokaisesta näiden kelarottien lemmikeistä. Kämpät haisee kissanpissalle kun hiekkaa ei ole varaa ostaa, eläinlääkärissä ei käydä edes sterilisaatiossa, saati olla selvitetty on....
..........
Kiitos siitä, että sinä ole sinä.
Vierailija kirjoitti:
jos on varaa lemmikkeihin, niin sossusta ei pitäisi saada mitään tukia.
sossuloisten ei tarvitse elukoitaan elättää muiden kustannuksella.
Vielä ainakin toistaiseksi ihminen saa itse päättää mihin rahansa pistää.
Ihan tiedoksesi, viimeksi tänään Kampissa otti vähän päälle 500 ihan käteisellä.