Miten rahaton vie lemmikin lääkäriin
Jäin vaan miettimään, että kun haaveilen koirasta (en ota!), että millä ihmeellä työttömät yms käyttää lemmikkinsä lääkärissä, jos jotain sattuu.. jalka murtuu, kynsi repee, hampaihin tulee jotain...
Mulla ennen oli elämä, työura, perhe ja koirakin. Sitten jäin rattijuopon yliajamaksi ja kaikki meni. Kuinka paljon iloa lemmikistä oliskaan, mutta ymmärrä nyt olla ilman vaikka sydän kaipaisi. Silloin oli säästöjä ja luottokortti, jolla tuommoiset pystyi kuittaamaan. Nyt ei ole kuin pari sataa tilillä seuraavaan rahapäivään.
Kommentit (38)
Tarjoaa leikkirahaa eläinlääkärille.
Ei sulla ole ketään tuttua metsästäjää.
Vähän väliä on Facessa näitä kerjäämiskeräyksiä. Ja ihmiset avustaa. Sillai ne köyhät eläimensä hoidettavat.
Vakuutus ainakin kannattaa lemmikille ottaa, laskulle saa käynnit myös.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne vie, joku eläinsuojeluyhdistys vetosi juuri lemmikinomistajiin että pitäkää joku hätävararaha, he eivät voi auttaa, saavat älyttömästi avunpyyntojä kun koira on halvaantunut, hampaat mätänee suuhun tms.
Kyllähän ne eläinlääkäri eläinsuojelutoimenpiteenä lopettaa, mutta kulut peritään (yritetään) silti lopulta lemmikin omistajalta.
Oijoi, esim jos on esim korvat tulehtuneet, niin piikille... Auts. Kyllä mä voisin laskulle ottaakin tuommoisen, jos siinä saisi lemmikin pitää. Olishan se rankkaa maksella, mutta tavalla tai toisella.
Nyt yritän vaan itseä varten saada muutaman lantin talteen yllätyksiä varten. Hemmetin hidasta.
Kyllähän se varmaan vaikeaa onkin. Tässä kuten muissakin asioissa: jotkut ennakoivat, säästävät ja priorisoivat; joillain on sosiaalisia suhteita, jotka mahdollistavat avun ja jopa lahjat; jotkut eivät kykene ja jotkut eivät riittävästi välitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla ole ketään tuttua metsästäjää.
Ei ole, ei. Näinköhän hekään pyynnöstä koiran lopettaisi, jos syykin olisi kevyt.. Koira tarvis hoitoa muttei ole kuolemaksi sairas.
ap
Somessa aina välillä tulee vastaan ihmisiä, jotka kerjäävät muilta rahaa lemmikkien kustannuksiin. Varmaan joku lainaa sukulaiselta, ystäviltä tai pikavippifirmalta. Toimeentulotuella olevilla varmaan pahin tilanne tässä on, kun ei voi mitään säästääkään hätätilanteita varten (ellei pysty jemmaamaan johonkin lipastonlaatikkoon ja maksamaan sitten käteisellä).
Ihan tiedoksi vaan että ne eläinlääkärit eivät ota vastaan käteismaksuja. Eli turha luulla että aloittaja voisi säästää niitä tulevia käyntejä varten.
EIKÄ KLARNA TAI MUUT OSAMAKSUT ONNISTU.
Vierailija kirjoitti:
No niitä lemmikkejä et hanki jos meinaat olla työtön. Piste.
Jos meinaat kuitenkin olla itsekäs paska, sinun tulee sitten tilanteen mukaan itse lopettaa lemmikkisi, ja se vaatii sen verran voimaa, että saisit yhdellä iskulla lemmikkisi pääkallon murskattua kivuttomasti, eikä se ole helppoa henkisesti eikä fyysisesti, ja siihen tarvitsee yleensä moukarin tai helvetin ison kiven ja paljon raivoa ja vihaa.
Mikäs se sinun ongelmasi on. Mene lääkäriin tai nuku yön yli, jos silmät harittaa jo noin pahasti, ettet ymmärrä lukemaasi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se varmaan vaikeaa onkin. Tässä kuten muissakin asioissa: jotkut ennakoivat, säästävät ja priorisoivat; joillain on sosiaalisia suhteita, jotka mahdollistavat avun ja jopa lahjat; jotkut eivät kykene ja jotkut eivät riittävästi välitä.
Oon käynyt vähävaraisten päiväkerhoissa, niin usealla on koira tai kissa. Siellä sitten valittavat, kun joskus syövät yhdessä maksalaatikkoa, kun muuta ei ole. Eipä varattomat mistään säästä, kun sitä rahaa ei ole.
En ole vielä rohkistunut siellä mitään kyselemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niitä lemmikkejä et hanki jos meinaat olla työtön. Piste.
Jos meinaat kuitenkin olla itsekäs paska, sinun tulee sitten tilanteen mukaan itse lopettaa lemmikkisi, ja se vaatii sen verran voimaa, että saisit yhdellä iskulla lemmikkisi pääkallon murskattua kivuttomasti, eikä se ole helppoa henkisesti eikä fyysisesti, ja siihen tarvitsee yleensä moukarin tai helvetin ison kiven ja paljon raivoa ja vihaa.
Mikäs se sinun ongelmasi on. Mene lääkäriin tai nuku yön yli, jos silmät harittaa jo noin pahasti, ettet ymmärrä lukemaasi.
Sinä kaipaisit eläinlääkäriä ja töitä. Mutta ei mulla muuta.
Vakuutus ainakin kannattaa lemmikille ottaa, laskulle saa käynnit myös.
Vakuutukset maksaa, jos on köyhä niin ehkä ei ole vakuutukseen varaa ja niissä on kuitenkin omavastuu ja ainakin kissoilla ne melkein järjestään loppuu 7-10 vuoden iässä ja se mitä korvataan on todella rajoitettu. Minun kissalle ei ole ikinä sattunut onnettomuuksi, sillä on pissa- ja hammasvaivoja ja noita juuri ei korvata, sen lisäksi että eniten terveysvaivoja on ollut seniori-iällä milloin vakuutus ei edes olisi voimassa.
Veljeni auttaa tarpeen tullen. Ja maksan hänelle aina takaisin kun rahaa olen saanut.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tiedoksi vaan että ne eläinlääkärit eivät ota vastaan käteismaksuja. Eli turha luulla että aloittaja voisi säästää niitä tulevia käyntejä varten.
Totta! Kaupungin eläinlääkärin sivuilla luki, että vain pankki- tai luottokorttimaksu. Olishan se melkoista kikkailua, jos pyytäis jonkun tutun mukaan. Hän maksaisi kortilla mun laskuni, joka voi helposti olla tonninkin (edellisessä elämässä koiraa puri kyy ja se lasku oli 1200e), ja mä sitten vastineeksi annan sen summan ämpärillisenä käteistä. Kuinkahan moni suostuisi... En mä.
ap
Otan osaa, ikävää, että kärsit rattijuopon tekosista. Joo, siis uutta lemmikkiä ei kannata ottaa ilman turvaverkkoja. Kimppakoira voisi olla mahdollinen, mutta siinäkin vähintään toisen pitäisi olla töissä. Itse yritän remontoida talouttani niin, että saisin kaikki osamaksut pois ja jäisi vain koiran kulut. Tässä kuussa sain maksettua 5 osaria loppuun (sänky, pesukone, pakastin ym.). Jollain he-ma-po-pakasteilla sitten itse pärjää ja koira saa pääruoat. Sitten kasvattamaan eläinlääkärikulurahastoa. Narttu, joten leikkautan sen joka tapauksessa noin 2-3-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Toikkaroitko itsekkäästi keskellä tietä tyyliin "MINÄ OON NYT SUOJATIELLÄ NIIN SAAN MENNÄ!!!" Ja känniääliö ajoi yli? Näinhän nää useimmiten tapahtuu, kävelijät/pyöräilijät ajattelee olevansa kuolemattomia suojatiellä. No nyt tuli muistutus siitä kumpi jää kakkoseksi kun törmäys tapahtuu.
Onneksi suurin osa ihmisistä on kivempia kuin sinä :)
-eri
Vierailija kirjoitti:
Toikkaroitko itsekkäästi keskellä tietä tyyliin "MINÄ OON NYT SUOJATIELLÄ NIIN SAAN MENNÄ!!!" Ja känniääliö ajoi yli? Näinhän nää useimmiten tapahtuu, kävelijät/pyöräilijät ajattelee olevansa kuolemattomia suojatiellä. No nyt tuli muistutus siitä kumpi jää kakkoseksi kun törmäys tapahtuu.
Ihan omaa autoani ajoin. Vaikka olisinkin toikkaroinut missä vaan, niin kellään ei ole lupaa ajaa päältä. Ei selvinpäin, eikä edes kännissä.
Eikä näitä onneksi niin usein tapahdu.
Ei ne vie, joku eläinsuojeluyhdistys vetosi juuri lemmikinomistajiin että pitäkää joku hätävararaha, he eivät voi auttaa, saavat älyttömästi avunpyyntojä kun koira on halvaantunut, hampaat mätänee suuhun tms.
Kyllähän ne eläinlääkäri eläinsuojelutoimenpiteenä lopettaa, mutta kulut peritään (yritetään) silti lopulta lemmikin omistajalta.