Olen jo niin väsynyt ja kyllästynyt tähän talveen
Liikaa pakkasta ja lunta :(
En tykkää yhtään. Kun ei pääse kunnolla liikkumaan ja vaatteitakin pitää olla niin kamalasti. Iho on kuiva ja voi huonosti ja hiukset samoin. Koko kroppa tuntuu esittävän vastalauseita.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvessa pahinta on sen pituus. Puolet vuodesta pakkasta on liikaa. Tammikuu meni sisällä ollessa ja helmikuu näyttää samalta. Ehkä maaliskuussa voi käydä päivällä ulkona. Eniten v kaikki.
Pakkasta on ehkä 3 viikkoa koko vuodessa
Aika kauan sun kolme viikkoa on tänäkin talvena kestäneet. Pakkaset alkoivat joulukuussa ja vielä vain jatkuvat. 😁
Pari kuukautta pakkasta ja ihmiset vinkuu.
Vierailija kirjoitti:
Mahtava talvi! Kerrankaan ei ole lainkaan sitä sohjopaska meininkiä.
- stadi
Kyllä! Olen todellakin liikkunut ja ulkoillut tänä talvena paljon. Merenjäällä on ihaninta, mutta muutenkin.
Ymmärrän kyllä ap:ta, jos hän asuu vaikkapa Lapissa, jossa on ollut ennätyskovia pakkasia. Toki ymmärrän muutenkin, mutta itse kesäihmisenä olen nauttinut tästä talvesta ja liikkunut paljon. Sopivat ulkoiluvaatteet auttavat myös asiaan, mutta kyllä minä vähintään viitenä päivänä viikossa liikun tuolla myös korkokengät jalassa, ja sekin on onnistunut kuivalla lumisella kadulla paljon mukavammin, kuin sohjossa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "ei pääse kunnolla liikkumaan"?
Ei pitkässä toppatakissa, kymmenessä villakerroksessa ja toppahousuissa, raskaissa maihareissa ja pipon ja hupun alla ihan kauhean notkeasti liikuta.
Minua eivät talvivaatteet hidasta. No toki vähän hidastavat, mutta eivät estä ulkoilua.
Vierailija kirjoitti:
Näin vanhana ihmisenä vaikeinta on lumityöt. Pelottaa että pumppu ei kestä.
Onko lumilinkoa tai akkulapiota? Ensiksi mainittu polttomoottorilla,sähköstartilla ja kunnon lumiketjuilla säästäisi sinua vähän. Akkulapio näppärä pienille alueille. Kumpikaan ei kyllä toimi kunnolla raskaassa nuoskalumessa.
Mulla vuotaa verta nenästä lumen kanssa taistellessa. On siinä suorituskyky äärirajoilla.
Milloin miehesi on viime raivopamputtanut reikääsi niin rajusti, että olet itsekin hämmästynyt pillun äänekästä litinää ja omaa voihkintaasi 🤔
Kesästä ei voi koskaan nauttia niin valtavasti, kuin silloin, kun on ollut kunnon talvi, ja päinvastoin. Aina on jotain odotettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan Suomessa asumista! Sitten kun tulee kesä ja lämmin kaikki valittaa kuumudesta! Saatttana!
Onko Euroopassa missään lämmintä talvella?
Nyt jo, tänäänkin oli kiva ilma meilläpäin vaikka lunta sateli, toivon että kestäisi vielä pakkasella ja sitten pikaisesti tulisi kevät, ilman loskakelejä.
Talvi nyt vaan on talvi. Itse en jaksanut tänään lämmittää pihasaunaa, joten otin sisältä puuhellan päällä olevasta kattilasta lämmintä vettä ja menin saunaan vain pesulle. Pakkasta siellä oli, mutta kun vesi oli lämmintä, niin saihan sitä ihan hyvin pestyä.
Eihän tässä mene kuin muutama kuukausi, niin on jo kesä 😊
THE WINNER TAKES IT ALL 😭😭😭👌🏻👌🏻👌🏻 🗣🗣🗣🔥🔥🔥🔥💔💔💔💔💔🥀🥀🥀🥀🥀💀💀💀💀💀
Tänään oli aivan ihanaa talvikeli ja suorastaan nautin kävellessäni pienessä talvipakkasessa kotiin. Etukäteen tosin harmittaa loppuviikolle luvatut kovat pakkaset. Sitten ei paljon ulkoilusta voi nauttia.
En voi kun siellä ei ole kelaa.