Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suutunko turhasta, miehen työmatka syntymäpäivänäni

Vierailija
11.02.2026 |

Täytän parin kuukauden päästä pyöreitä ja mies juuri kertoi, että on sen viikon työreissulla järjestämässä jotain tapahtumaa. Hän olisi saanut jonkin verran vaikuttaa tapahtuman ajankohtaan, mutta hän ei ollut ajatellut, että tämä olisi huono aika. Kun miehellä oli pari vuotta pyöreät synttärit, järjestin ensin juhlat miehen kavereille meillä. Hommasin lapsille hoitajan, kokkasin ja siivosin sekä ennen että jälkeen juhlien. Käytiin vielä perheen kesken lomareissulla heti sen jälkeen. 

Näyttää siis siltä, että mies ei ole edes paikalla. Hän ei siis aio järjestää mitään. Lomia ei myöskään ole suunnitteilla, ainakaan jos en itse organisoi koko hommaa. Harmittaa kyllä todella paljon. 

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies halusi ehdottomasti juhlat ja loman. Nyt hän oletti, etten minä haluan ja järjesti jo jotain muuta tuohon ajankohtaan. Eniten ärsyttää se, että hän olettaa minun aina järjestävän kaiken, liittyi asia sitten lapsiin, häneen tai minuun.

Kun alettiin seurustella kauan sitten, mies järjesti minulle juhlat joka synttäreinä ja oikein painotti sitä, että päivänsankaria hemmotellaan. Viime vuosina ei mitään, ei usein edes lahjaa. Viime vuonna toivoin synttärikakkua, mutta en saanut sitäkään.

Jos olet siis aloittaja, niin otapa asia puheeksi miehesi kanssa. Pyydä häntä järkkäämään sinulle juhlat vaikka viikko tai pari sen työmatkan jälkeen. Siitä ei kuitenkaan kannata alkaa kiukuttelemaan, että työmatka osuu juuri sun synttäreiden ajankohtaan. 

Jos hän ei viitsi sulle mitään järjestää, lopeta myös itse hänen synttäreiden muistaminen. 

Vierailija
42/65 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat juhlat niin sano se miehelle ja järjestäkää ne yhdessä. Ei juhlien tarvitse olla juuri syntymäpäivänä, usein ne on kätevämpikin järjestää viikonloppuna. Jos ei kodin siivoaminen ja ruoanlaitto innosta niin varatkaa tila ravintolasta, kutsukaa ystäviä ja sukulaisia ja tarjotkaa kaikille hyvä illallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli naisen pitäisi järjestää omat juhlat ja sitten miehen juhlat kun mies niitä toivoo, aika reilua. 

Mäkin olisin harmissani. Kyllä kaikki aikuiset tietää että juhlia voi myöhemminkin, mutta toi kertoo arvostuksesta.

Vierailija
44/65 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään tuskin haittaa, jos järjestätte juhlat sulle pari viikkoa myöhemmin. Turha tuosta nyt on skitsota.

Vierailija
45/65 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitty juttu. Jos olisikin totta niin miksi nillität täällä, sano oletetulle siipallesi.

Vierailija
46/65 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat juhlat niin sano se miehelle ja järjestäkää ne yhdessä. Ei juhlien tarvitse olla juuri syntymäpäivänä, usein ne on kätevämpikin järjestää viikonloppuna. Jos ei kodin siivoaminen ja ruoanlaitto innosta niin varatkaa tila ravintolasta, kutsukaa ystäviä ja sukulaisia ja tarjotkaa kaikille hyvä illallinen.

Jep, ratkaisu on se että ap käyttää muutaman tonnin omaa rahaansa järkätäkseen itselleen edes jonkinlaiset synttärit, kun mies ei itsekkyyttään viitsi.

Not.

Vierailija
47/65 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen pullukka ulina

Vierailija
48/65 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä. Mies järkkäilee sulle siihen niitä synttäreitä ja sä kiukuttelet...

Vierailija
49/65 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä kolmikymppisissä.

Tai ei mies missään ollut, mutta ei myöskään mitään tehnyt. Itse järjestin hänelle (yllätyksenä upeat koko päivän ohjelmineen) ja itselle (tylsät kahvikekkerit, joissa olin keittiössä).

En tiedä miksi ja miten. Liian myöhään tajusin, ettei mies ole järjestämässä ylläriä.

En ole sen jälkeen juhlinut synttäreitä.

Mielestäni ap saa olla pettynyt. Tympeää toimintaa mieheltä.

Vierailija
50/65 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän eri asia, ei ollut pyöreistä vuosista kyse, mutta mun ex ei huomioinut / muistanut mua mun synttäripäivinä parin vuoden seurustelun aikana. Itse asiassa teki ihan oharit näkemisessä toisella kertaa. Sanoi, ettei pidä itse aikuisten synttäreitä oikein minään. 

Kuitenkin omat synttärinsä juhittiin kohtuu isostikin porukalla vähän spesiaalimmassa paikassa, jossa jotain ohjelmaakin, tarjoilut jne, ja oli kyllä mielissään muistamisista ja juhlimisesta. Tuntui olevan jotenkin selviö, että hänen synttäreitään muistetaan ja juhlitaan kuitenkin...

No hän osoittautui muutenkin kyllä sitten aika itsekeskeiseksi ja empatiavajeiseksi, eli kuului kai luonteeseen kaikki tuollainen.

Vierailija
51/65 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiesus mitä ininää. Koska haluat juhlia olisit ajoissa sanonut asiasta miehellesi,ei hänellä ole kristallipalloa ajatuksista. Olisit ilmoittanut ajankohdan ja sopineet yhdessä käykö juhlat ja jos lomamatka niin sen ajankohta.

Mies haluaa tässä ajassa säilyttää työpaikkansa,maksaa palkalla yhteisiä menoja. Aika tärkeä pointti,jos sinä vielä kotiäitinä.

No joo täälä nyt tarinat kerrotaan moneen kertaan

Vierailija
52/65 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei välitä niistä juhlista, itse en ole koskaan juhlinut syntymäpäiviä ja ikää on kohta 70

Täytän seuraavaksi 80, Empä ole koskaan juhlistanut synttäreitä, enkä aio juhliakkaan. No, jos täytän 100 vuotta saatan tarjota kahvit ja  jotain hyvää pojan lapsille.

Vierailija
53/65 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei välitä niistä juhlista, itse en ole koskaan juhlinut syntymäpäiviä ja ikää on kohta 70

Mites tämä nyt tähän liittyy?

Ap välittää ja kyseessä on hänen juhlansa.

Vierailija
54/65 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta jos mies taas ei välitä 

Vierailija
55/65 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsellista. Sulla ei ole elämässäsi ollut todellista hätää, sen huomaa.

Pitääkö olla hätä, ennen kuin saa harmistua ja kirjoittaa aloituksen?

Vierailija
56/65 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään tuskin haittaa, jos järjestätte juhlat sulle pari viikkoa myöhemmin. Turha tuosta nyt on skitsota.

Skitsota? Miten AP skitsoaa?

Vierailija
57/65 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä 50- vuotisjuhlat niin kyllä loukkaantuisin ja kovastikin.Muut tasavuosisynttärit on ihan turhia juhlia eikö niillä väliä. En kyllä tämän jälkeen järjestäisi tämmöisille ukolle yhtään mitään  juhlia, en edes huomioisi mitenkään.

Vierailija
58/65 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kiesus mitä ininää. Koska haluat juhlia olisit ajoissa sanonut asiasta miehellesi,ei hänellä ole kristallipalloa ajatuksista. Olisit ilmoittanut ajankohdan ja sopineet yhdessä käykö juhlat ja jos lomamatka niin sen ajankohta.

Mies haluaa tässä ajassa säilyttää työpaikkansa,maksaa palkalla yhteisiä menoja. Aika tärkeä pointti,jos sinä vielä kotiäitinä.

No joo täälä nyt tarinat kerrotaan moneen kertaan

Kotiäitinä? Mitä mitä mitä?

Vierailija
59/65 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätpä ainakin ettei sun tarvi enää ikinä järjestää äijänkuvatukselle mitään kivaa. Aika iso stressinaihe putosi just harteilta siinä vai mitä. 

Mutta tuskin tilanne yllärinä tuli, tiesit jo ettei ukonretaleeseen voi luottaa. Eikä tarvi olla mikään oman elämänsä prinsessa jotta tuntee pettymystä kun toinen osoittaa selvästi miten vähän häntä oikeasti kiinnostaa.

Vierailija
60/65 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta jos mies taas ei välitä 

Joo, mies ei ilmeisesti välitä ap:n syntymäpäivistä, mutta omistaan välittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän