Tuntuu, että helsinkiläisten on pakko koko ajan viilettää jossain
He käyvät jatkuvasti konserteissa, elokuvissa, näyttelyissä. Eikö muutama kerta vuodessa riitä? Eivätkö helsinkiläiset viihdy kotona? Mikä siinä on?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Rahat pois -meininki. Osta, osta, osta, osta.
Onko ihme, että markkinatalous toimii ja työllisyys on hyvä? Se on koko yhteisön etu, että käydään kuluttamassa palveluita ja täten turvaamassa kivan olemisen lisäksi myös työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on taas kerran tyyppiä: persusta tuntuu.
Voisitteko te hitaat siellä maakunnissa yrittää viimeinkin opetella käyttämään aivojanne? Ei teidän tuntumiset ja tunteet kiinnosta yhtään saati että niiden perusteella voisi päätellä mistään mitään.
Taasko nähdää persuja? Miksi ap ei voi olla vaikka keskustalainen?
Miksi ihmeessä kotona pitäisi kyhjöttää? Asun omakotitalossa Espoossa, periaatteessa kotonakin riittäisi hommaa mutta kulttuuririennot ja uusissa ravintoloissa käyminen kiinnostaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole poistunut kotoa pariin kuukauteen kuin käymään kaupassa ja viemässä roskat. Asun Helsingin lähiössä ja kaltaisiani on paljon. En ymmärrä mistä puhut. Helsinki on nykyään täysin kuollut. Baarit ja yökerhot menevät konkkaan.
Aina kuule kaupunkilaisten valittavan että maaseudun pikkukunnissa ei ole mitään?
No jos käy vain parin kuukauden välein jossain konsertissa, syömässä, baareissa tms. niin miksi se olisi ongelma? Ei ole kummoinen homma ajella lähikaupunkiin sitä varten, taksilla, tutun kyydillä tai jopa joskus yöpyä siellä.
Minä en koskaan käy missään teattereissa. En voisi kuitenkaan ikinä asua maakunnissa, koska siellä on niin kuollutta.
Minulle on tärkeää, että kun astun ulos kotoa, näen paljon ihmisiä, että ympärillä on eloa.
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko te hitaat siellä maakunnissa yrittää viimeinkin opetella käyttämään aivojanne? Ei teidän tuntumiset ja tunteet kiinnosta yhtään saati että niiden perusteella voisi päätellä mistään mitään.
Etkö muut keksinyt että saat taas persut sotkettua tähänkin aiheeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö muut keksinyt että saat taas persut sotkettua tähänkin aiheeseen
Persuhullun kannattaisi itsekin köydä jossain eikä päivystää palstalla lisäämässä juuri oppimansa persu sanan joka ketjuun
Ehkä monet helsinkiläiset käykin, mikäs siinä, jos tykkäävät. Minä helsinkiläinen pysyn kotonani. Nuorena tuli juostua tarpeeksi.
Ollaan me paljon kotonakin, iso omakotitalo isolla pihalla jossa koko perheelle on mukavaa viihdykettä. Joka päivä olisi tarjolla kaikenlaista ohjelmaa vauvasta vaariin ja aika paljon mekin kaikkialla käydään tai ainakin joku meistä kun on iso perhe. Mies on kulttuurialalla töissä ja hänen kauttaan tutustuttu niin monenlaiseen tapahtumaan, prokkikseen ja kaikenlaiseen ohjelmanumeroon mitä missä milloinkin on. Me aidosti nautitaan näistä, huomaa jo pienistä lapsistakin miten joku teatteriesitys voi olla heille parasta ikinä. Kyllä tällaisiin tapahtumiin saa menemään rahaa, varsinkin jos menee kulttuurin perässä ulkomaille katsomaan jotan esitystä, konserttia, tapahtumaa. Nämä ovat elämyksiä joista mielellään maksaa. Siinä myös säästää jonkun verran kun on esim museokortit, Linnanmäen kausikortit, Korkeasaaren vuosiliput. Kyllä meillä harrastetaan myös liikuntaa, luetaan paljon kirjoja, kokkaillaan yhdessä, pelataan lautapelejä, matkustetaan ja olla röhnötetään sohvalla haaveillen. Elämää tämä vain on, oman näköistä elämää.
Toi oli niin tyhmä yleistys, että voisi samassa hengessä kysyä, miksi maalaiset möllöttää jatkuvasti savupirteissään.
Minä asun Helsingissä, koska olen syntynyt tänne. Tämä on minun kotikaupunki. Teen mikä tuntuu hyvältä: alkuviikosta olin elokuvissa, tänään kävin hiihtämässä, viikonloppuna menen teatteriin ja ravintolaan. Tavallista elämää, milloin mitäkin ohjelmaa. Viihdyn myös kotona puolison, kahden teinin ja kissan kanssa. Parhaillaan kudon villasukkia, katson telkkaria ja olen tällä palstalla eli kotona.