Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko tullut koskaan HUIJATUKSI Vauva-lehden osta&myy-palstalla?

30.04.2007 |

Kiinnostaa tämä, koska itse hiljattain juuri tulin huijatuksi uutta Reimatec-haalaria ostaessani kys. palstalta. Varmaan on monia muitakin jotka on huijatuksi tullut... Itse siis maksoin etukäteen haalarista rahat ja haalaria ei minulle koskaan tullut postissa.

Onko muita kohtalotovereita?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kuukautta sitten tein kaupat uudesta kantoliinasta. Myyjä vaikutti luotettavalta. Tähän päivään mennessä ei liina ole saapunut! Kannattaa miettiä tarkoin ennenkuin tekee kauppoja . Varsinkin, jos kyseessä isompi ostos.

Vierailija
2/33 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ilmoittakaa myyjälle, että aiotte tehdä sellaisen, ellei ostettua ja maksettua tavaraa ala ilmestymään. Ja jos ei toimi, tehkää oikeasti rikosilmoitus.

Itselleni ei ole sattunut kohdalle, mutta täällä aika ajoin saa lukea näistä kurjista kaupoista ja huijareista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut sekä myydessä että ostaessa. Mutta pieniä ovat ne minun ongelmani kuitenkin olleet, yleensä ollaan päästy hyvin yhteisymmärrykseen asian suhteen eikä ole tarvinnut poliisin kanssa olla tekemisissä. Outoja on kuitenkin joidenkin ihmisten tavat toimia. Hyväkuntoinen ei ole mielestäni reikäinen, toisaalta jos jossain tuotteessa on ongelmia, niin mielestäni sen palauttaminenkaan ei pitäisi olla mahdotonta.

Onneksi näitä ikäviä tapauksia on tosi harvassa ja kaipa se kaikkeen kaupankäyntiin kuuluu, että aina tulee jossain hävikkiä (argh kuinka monet uutena tänä talvena ostetut pitkät kalsaritkin ovat hajonneet eli on noita ongelmia ihan uusissakin). Huijaukset, joissa koko tuotetta ei saa, on tietty ihan erikseen ja ne on sitten ihan poliisin asia.

Vierailija
4/33 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt jonkin verran kauppaa vauva-palstan kautta ja onneksi omat kauppani ovat olleet onnistuneita, paitsi pari kertaa kerran. Huijatuksi tulin kun ostin reimatecin välikausitakin ja en älynnyt tosi tarkkaan tutkia vetoketjua. Vetoketjun yksi hammas oli rikki ja eipä se toiminutkaan. Laitoin asiasta myyjälle sähköpostia enkä koskaan saanut enää häneltä minkäänlaista vastausta. No lähetin takin reimalle, joka onneksi korjasi vetoketjun takuuna, joten kauppa päättyi sittenkin kohdaltani hyvin ja sain takin käyttöön.

Toisen kerran olin ostamassa reimatecin toppatakkia ja samalta myyjältä, tosin mietin, että uskallanko, mutta päätin, että ajan paikanpäälle katsomaan ja tekemään kauppoja niin. Kun minun oli määrä mennä, sain soiton että myyjän mies oli vahingossa myynyt takin jollekin toiselle, joka oli tullut ovelle. Eli selvästi myyjä oli luvannut puvun usealle, eihän muuten kukaan olisi osannut mennä myyjän ovelle ja eikö muka olisi ihmetellyt, jos hänelle olisi annettu joku muu mitä oli mennyt hakemaan. Tässähän minua ei tavallaan huijattu, mutta otti päähän, kun myyjä oli puvun minulle luvannut ja antoi ymmärtää että se on minun, senkuin menen hakemaan.

Sen päätin, että jos teen kauppaa tätä kautta, niin ostan yli 20 e paketteja tai vaatteita yms. vain niin, että voin ne noutaa ja tutkia kunnon.

Vierailija
5/33 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ostin vaatepaketin, jota ei koskaan tullut. Sama myyjä on huijannut muitakin.

Itse tein rikosilmoituksen ja sain rahani takaisin.

Vierailija
6/33 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielä näkee palautteista ainakin jonkin verran myyjän taustoista... Ja noista huijareista tehää tosiaan rikosilmoitus!

Vierailija
7/33 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä sitten saanko rahojani koskaan takaisin. Ja käytän nykyisin huutonettiä enimmäkseen ostopaikkana ja juuri tuon luotettavuuden vuoksi. Siellä ei onneksi huijareita ole vastaan tullut.

Mutta sen haluan vielä sanoa, että täällä Vauva-lehden kirppiksellä on tosi usein huijari myymässä uusia Reimatec-haalareita. Ja halpaan hintaan...n. puolet uuden hinnasta. Silloin antakaa hälytyskellojen soida ja lujaa! Kukaan rehellinen ei varmasti myy ostamaansa uutta haalaria ihan pilkkahintaan pois.

Vierailija
8/33 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuppu07:

Mutta sen haluan vielä sanoa, että täällä Vauva-lehden kirppiksellä on tosi usein huijari myymässä uusia Reimatec-haalareita. Ja halpaan hintaan...n. puolet uuden hinnasta. Silloin antakaa hälytyskellojen soida ja lujaa! Kukaan rehellinen ei varmasti myy ostamaansa uutta haalaria ihan pilkkahintaan pois.

Mä kyselin just yhtä sellaista Reimateckiä josta muuten ei ollut kuvaa kuin Reiman sivuille linkki. Oliskohan sitten ollut se huijari..Ei vaan ikinä vastannut mun viestiin niin jäi kaupat tekemättä

Vierailija
9/33 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin yritin myydä hyväkuntoista reimatec-talvihaalaria äskettäin, mutta taitaa olla huono ajankohta tai sitten kukaan ei enää uskalla ostaa huijareiden pelossa. Minä onneksi en ole huijari , eikä vielä omalle kohdalle ole sattunut yhtään :)

Vierailija
10/33 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. ostin " pari kertaa käytetyn, uudenveroisen" marimekko mekon tytölle. Mekko tuli postissa ja siinä oli nukkaa, tahroja ympäri mekkoa, reikä selässä.

Muutenkin muutamia kertoja vaatteiden kunto ei ole ollut sitä, mitä odottanut. Se tosin voi olla vain näkemysero...

Vierailija
11/33 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä minä jouduin antamaan kiristyksen ja uhkailun jälkeen negatiivisen palautteen ansainneelle myyjälle positiivisen palautteen :' ( Eivätkä kaikki muutkaan uskalla antaa negoja tai neutraaleja palautteita kostopalautteiden pelossa. Eli kyllä sielläkin kauppoja tehdessään kannattaa pitää silmät tosi avoinna ja tuntosarvet herkkinä.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaus on onnekseni ei.

Vierailija
12/33 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ivy:

sillä minä jouduin antamaan kiristyksen ja uhkailun jälkeen negatiivisen palautteen ansainneelle myyjälle positiivisen palautteen.

Hyvänen aika!!!!

Minä aina hämmästelen kun luen kielteisiä kokemuksia nettikirpputoreista Uskon sinisilmäisesti siihen, etteivät (koti)äidit huijaa toisiaan. Mielestäni pitää olla päässä vikaa jos huijaa käytettyjen lastenvaatteiden kaupassa.

Itse olen netissä melko paljon sekä myynyt että ostanut. Ainoat pettymykset on tulleet kokoasioissa. Ostin esim. mekon, joka on 86cm, mutta on kyllä erittäin naftia mitoitusta. Pikemminkin 80cm. Mutta nämä onkin hankalia hommia, koska koot vaihtelee eri merkeissä ja jopa saman merkin sisällä. Ainoa mistä voi mennä takuuseen on se, että Marimekon raitapaidat on isohkoja.

Vierailija
13/33 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuohon huutonettiin enää nykyään voi varmuudella luottaa.

Itse " voitin" kestovaipan ja maksoin sen... onneksi vain 5 euroa.

Jäin odottamaan postia jota i koskaan tullut. Minun ohella jäi moni muukin ilman.

Kyseinen henkilö myi näköjään samat tuotteet moneen otteeseen. Sai positiiviset palautteet 10. Sen jälkeen oli hyvä myydä tyhjää vähän eri kuvilla samoista asioista.

Että jos vähän kalliimpaa aiotte huutaa, niin älkää luottako postitukseen, vaan noutakaa paikanpäältä.

Vierailija
14/33 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

IKävää on, että jotkut pilaavat kirppispalstojen maineen.

Itse en ole jotenkin " oppinut" huuto-nettiä käyttämään. Koen sen jotenkin rahastukseksi. Tavallisella kirppispalstalla on tuotteilla on hinta ja siitä voidaan tarvittaessa neuvotella. Huutonetissä koen välillä hintojen olevan " vedätystä" ja en jaksa odotella jopa viikkoa, ennen kuin huudot sulkeutuvat..

Vierailija
15/33 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos en ole saanut rahoja takaisin yhdeltä kauppiaalta. Tavaraa olen odottanut puolitoista kuukautta.

Laitan tänne sitten sähköpostiosoitteen ja tilinumeron, jos tyypistä ei kuulu mitään. Luulen, että on varmaan huijannut muitakin. :(

Vierailija
16/33 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolissaan:

Laitan tänne sitten sähköpostiosoitteen ja tilinumeron, jos tyypistä ei kuulu mitään. Luulen, että on varmaan huijannut muitakin. :(

Vierailija
17/33 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenvaatteet ja kengät-osiossa on 25.4 ja 26.4 muutamat kirjoittaneet huijarivaroituksia. Ja noin kuukautta aiemminkin oli useita varoituksia. Luulen että kaikissa tapauksissa on kyseeessä sama huijari. Sähköpostiosoitteet vaihtuu tiuhaan ja nimet myös... 95%:lla varmuudella tälläkin hetkellä hänellä on myynti-ilmoitus tuolla...

Mulla nyt ainakin hälytyskellot soi heti jos näen edes, että paikkakunnan kohdalla lukee " postitse" . Vaikka kuinka korvessa asuisi niin miksi silti ei paikkakuntaansa voi mainita? Ja toinen mihin kiinnitän nyt huomiota on se, että sähköpostiosoite on luotettavammanoloinen kuin joku netti.fi, luukku.com, suomi24.fi, ja mitä näitä ilmaisia hetkessä luotavia sähköposteja nyt onkaan.... Harmi vaan kun moni rehellinenkin käyttää näitä ilmaisia sähköposteja.

Ja postiennakolla ostaminen vähänkin kalliimmissa tuotteissa on kyllä kannattavaa. Muutaman euron lisämaksu ei tunnu missään sen rinnalla, kun jos tulee huijatuksi monen kymmenen euron edestä.

Vierailija
18/33 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lähinnä myyn vaatteita eikä kukaan ole koskaan valittanut. Muutaman kerran on otettu yhteyttä ja jopa kehuttu, kuinka hyviä vaatteita ostajat ovat saaneet. Tosin myyn vain hyvälaatuista vaatetta, mutta sitähän ei tietenkään voi ostaja etukäteen tietää.

Yhtä kaikki, piti purnata siitä, kuinka ärsyttävää on, että [b]ihmiset eivät vastaa meileihin[/b]. En käsitä, miksi laittaa ostoilmoitus ja jättää vastaamatta, jos tarjotaan ostettavaksi tavaraa. Argh! Peräänkuulutan siis ihan normaaleja käytöstapoja. Sekin olisi toivottavaa, että vanhentuneet ilmoitukset otettaisiin pois.

Mutta asiaan vastatakseni: en ole itse huijannut enkä ole tullut huijatuksi ostaessani itse tavaraa. :-D

Vierailija
19/33 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin sellaista tapahtuu että esim. Turvaistuin ilmoitetaan " pari vuotta" käytettyksi ja saa tivaamalla tivata todellista ikää (senhän voi tarkistaa turvaistuimen muovissa olevasta merkinnästä, ainakin Britaxissa) niin istuin onkin viisi vuotta vanha. Hintapyyntö on tietenkin sen kaksi vuotta vanhan istumen mukainen. Eli kun ilmoittavat että vuoden tai kaksi vanhaksi kannattaa kertoa ikä vähintää kahdella tai kolmella niin pääsee lähelle todellista, ellei sitten ole ihan varma että kyseistä kuosia on ollut vain tiettynä vuonna. Tosin silloinkin kankaat voi olla vaihdettu.

Vierailija
20/33 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marela:

Myöskin sellaista tapahtuu että esim. Turvaistuin ilmoitetaan " pari vuotta" käytettyksi ja saa tivaamalla tivata todellista ikää (senhän voi tarkistaa turvaistuimen muovissa olevasta merkinnästä, ainakin Britaxissa) niin istuin onkin viisi vuotta vanha.

Meidän lähi lastentarvikeliikkeestä saa usein " vanhan mallisia" turvaistuimia ja rattaita uutena. Heillä tuntuu jäävän aina joitain yksilöitä käsiin, jotka unohtuu liikkeen takanurkkaan uusimpien tuotteiden tieltä. Sieltä olen itse ostanut vaunut ja istuimen, uusina vaikkakin vanhaa mallia. Nämä saa edullisemmin kuin uudet mallit. Istuimessa on tietenkin stanssattuna tuotteen valmistus vuosi ja kuukausi, mutta se ei kerro milloin istuin on otettu käyttöön.