Työmatka, pakko jakaa hotellihuone työkaverin kanssa
Ei hitto
Firma alkaa säästämään ja nyt on tulossa työmatka, jossa hotellihuone pitää jakaa työkaverin kanssa.
En halua jakaa huonetta kenenkään kanssa. Hakuan käydä vessassa rauhassa, pukeutua ja riisua rauhassa ja ennen kaikkea haluan levätä työajan ulkopuolella. En halua olla sosiaalinen enkä menettää yöunia vieraan ihmisen vuoksi
Mitä te tekisitte sijassani?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta jos ajattelee, että haluaako firmaan yt.t vai jaetut huoneet, vastaus lienee selvä. Itse kysyisin, mitä pitää maksaa itse lisää, jos ottaa yhden hengen huoneen. Jos se ei onnistu, tyytyisin kohtalooni.
Aika heikosti firmalla menee, jos muutama hotellihuone ajaa sen yt-neuvottelutilanteeseen.
Onko vain muutama? Meillä esim. koulutuspäiville osallistuu monta sataa henkilöä. Matka, ruoka ja majoituskulut on mittavat jo kahden hengen huoneilla. Nyt on taloudellisesti tiukkaa monella yrityksellä.
Ja hankalaksi heittäytyvät, erikoiskohtelun vaatijat tekee samaa luultavasti ihan koko ajan. Parasta laittaa nimi muistiin ja yt:n hetkellä pihalle. Ovat yleensä työilmapiirinkin kannalta myrkyllisiä.
Mulla on uniapnea ja astmaattinen yöyskä. En nuku kunnolla, joten ramppaan myös vessassa koko yön. Maksaisin kyllä itselleni oman huoneen tai neuvottelisin työnantajan kanssa. Kohtuutonta ois kenenkään olla mun kanssa samassa huoneessa, enkä itsekään saisi nukuttua edes sitä vähää kuin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut yhdenkään kollegan yhdessäkään firmassa joutuneen jakamaan huonetta toisen kanssa. Ei aamun neuvotteluista tulisi mitään, jos ei saisi nukkua yötään rauhassa. Pitää olla skarppina, on kuitenkin isoista asioista kyse.
Mieheni on isossa firmassa ja hänen palkkansa alkaa kutosella ja kyllä ihan hänkin jakaa matkoilla huoneen työkaverin kanssa, jos heitä on useampi reissussa mukana..
Ihan perussettiä on.
Onks tää kutosella alkava palkka joku fleksaus? 😂 Vai tienaako siis yli 600 tonnia vuodessa, sehän on jo jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, millaisia joustamattomia nillittäjiä täällä on. Maailma ei kaadu siihen, että joutuu olemaan pari yötä jaetussa huoneessa. Kasvakaa aikuisiksi.
Hyviä unenlahjoja ei luonnollisesti osaa arvostaa, kun ei tiedä pahemmasta. Pari yötä nukkumatta ja maailma nimenomaan tuntuu kaatuvan.
Pyydä työterveydestä unilääkeresepti. Jos nyt oikeasti valvot ihan koko yön jaetun hotellin vuoksi. Kyllä sitä sen hetken selviää. Taidat vain keksiä näitä ongelmia, kun et saa juuri mitä haluat ja jonkun toisen piikkiin 😆
Kommentoin tuonne aikaisemmin, että maksaisin mieluummin oman huoneen. Uniongelmien keksiminen kuulostaa juuri sellaisen ajatukselta, joka ei tiedä niistä mitään.
Niin jos ap:lla olisi oikea uniongelma, hän maksaisi sen oman huoneen.
Todellakin tiedän uniongelmista, en selviäisi työelämästä ilman unilääkkeitä. Traumataustan takia nukkuminen on aina ollut vaikeaa. Olen myös huomannut, että ei siihen yhteen huonoon yöhön kuole. Kuukausia jatkuva tilanne toki vie toimintakyvyn pitkäksi aikaa, mutta tuskin ap:n työmatka on yhtä yötä pidempi.
Normaalia, että oletusarvoisesti pitää jakaa huone, jos lähtijöitä on useita. Olen ollut useammassa työpaikassa, jossa näin on ja myös kaikilla tuttavilla on näin. Yleensä työnantaja ilmoittaa suoraan, että tällä kertaa yhden hengen huoneen lisä on xx euroa, sen voi halutessaan ottaa ja maksaa itse. Aika moni ottaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut yhdenkään kollegan yhdessäkään firmassa joutuneen jakamaan huonetta toisen kanssa. Ei aamun neuvotteluista tulisi mitään, jos ei saisi nukkua yötään rauhassa. Pitää olla skarppina, on kuitenkin isoista asioista kyse.
Mieheni on isossa firmassa ja hänen palkkansa alkaa kutosella ja kyllä ihan hänkin jakaa matkoilla huoneen työkaverin kanssa, jos heitä on useampi reissussa mukana..
Ihan perussettiä on.
Onks tää kutosella alkava palkka joku fleksaus? 😂 Vai tienaako siis yli 600 tonnia vuodessa, sehän on jo jotain.
Jos se raukka tienaakin vain 600€ kuukaudessa. Silloin on tietysti pakko nöyristellä ja tyytyä vaikka telttamajoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on uniapnea ja astmaattinen yöyskä. En nuku kunnolla, joten ramppaan myös vessassa koko yön. Maksaisin kyllä itselleni oman huoneen tai neuvottelisin työnantajan kanssa. Kohtuutonta ois kenenkään olla mun kanssa samassa huoneessa, enkä itsekään saisi nukuttua edes sitä vähää kuin yksin.
Korjaa elintapoja, hanki uniapneaan apuja ja käytä määrättyjä astmalääkkeitä. Jos yskä ei lopu, pyydä lähete allergologian erikoislääkärille. Se saadaan kyllä hallintaan viimeistään biologisilla lääkkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perussettiä on.
Onks tää kutosella alkava palkka joku fleksaus? 😂 Vai tienaako siis yli 600 tonnia vuodessa, sehän on jo jotain?
Esim. lääkäreillä, johtotehtävissä ja joissakin asiantuntijatehtävissä 6000€/kk on aivan normaali palkka. Erikoislääkäreillä ja isoilla pomoilla vielä paljon isompi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö voi ottaa hotellihuoneen hinnalla airbnb:n, jossa kaksi makkaria
Airbnb:tä käyttämällä tuet laitonta majoitustoimintaa.
Työmatkalle lähden useimmiten yhden kollegan kanssa, toisella on tekniset asiat kunnossa, toisella talousosaaminen ja molemmilla on tietenkin hyvä kielitaito.
Ei ole tullut tilannetta, että pitäisi ottaa yhteinen huone, ei ikinä yli 30 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, millaisia joustamattomia nillittäjiä täällä on. Maailma ei kaadu siihen, että joutuu olemaan pari yötä jaetussa huoneessa. Kasvakaa aikuisiksi.
Millainen ääni olisi aamuseiskalta kellossasi kuunneltuasi puoli yötä huonetoverin kuorsausta ja toinen puoli yötä vessassa ramppausta vähän väliä. Luultavasti se myös yskisi ja niiskuttaisi, kun hotellin ilmastointi olisi niin ja näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen ääni olisi aamuseiskalta kellossasi kuunneltuasi puoli yötä huonetoverin kuorsausta ja toinen puoli yötä vessassa ramppausta vähän väliä. Luultavasti se myös yskisi ja niiskuttaisi, kun hotellin ilmastointi olisi niin ja näin.
Kyllä aamulenkki kuuluu tehdä puoli viideltä. Unikeot nukkuu seitsemään
Ihan perussettiä on.