Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmatka, pakko jakaa hotellihuone työkaverin kanssa

Vierailija
11.02.2026 |

Ei hitto

Firma alkaa säästämään ja nyt on tulossa työmatka, jossa hotellihuone pitää jakaa työkaverin kanssa.

En halua jakaa huonetta kenenkään kanssa. Hakuan käydä vessassa rauhassa, pukeutua ja riisua rauhassa ja ennen kaikkea haluan levätä työajan ulkopuolella. En halua olla sosiaalinen enkä menettää yöunia vieraan ihmisen vuoksi 

Mitä te tekisitte sijassani?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen yöpynyt samassa työkaverin kanssa. Rouvalla oli kotona parisuhdeongelmia, joista halusi avautua parin viinilasillisen jälkeen. Höpötys jatkui aamuyön puolelle, vaikka sanoin useamman kerran, että haluan nukkua.  Silmät ristissä sitten aamun kokoukseen.  Ei koskaan enää.

Vierailija
42/73 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pystyisi kenenkään kanssa olemaan samassa huoneessa. Maksaisin sitten varmaan itselleni yhden hengen huoneen. Ja tuskin kukaan munkaan kanssa haluaisi yöpyä. Uniapnealaite puhisee vierellä tai mikäli jättäisin sen kotiin niin kuorsaus olisi kaamea.

Mieheni majoittui juurikin työreissulla hotellissa työkaverin kanssa, jolla uniapnealaite. Sanoi, ettei siitä kuulunut lainkaan häiritsevä ääni.
Heidätkin majoitetaan aina kahden hengen huoneisiin (saman sukupuolen kanssa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva työnantaja kustantaa yhden hengen huoneita, ellei matkustajia ole vain yksi. Ihan normaali käytäntö. Pyydä omaa huonetta ja sano että maksat itse erotuksen.

En halua käyttää omaa rahaani työasioihin 

-AP

Se on sitten voi, voi. Työnantaja päättää, sinä itket ja hyväksyt.

Vierailija
44/73 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö voi ottaa hotellihuoneen hinnalla airbnb:n, jossa kaksi makkaria

Ei työnantajan majoituksia niin vain sämplätä, jos yrityksellä on esimerkiksi soppari hinnoittelusta tietyn ketjun kanssa. Itse olin töissä konsernissa, jolla on yli sata eri työyksikköä ja useita tuhansia työntekijöitä. Ilman yhtenäisiä käytäntöjä homma olisi pelkkää säätämistä.

Vierailija
45/73 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva työnantaja kustantaa yhden hengen huoneita, ellei matkustajia ole vain yksi. Ihan normaali käytäntö. Pyydä omaa huonetta ja sano että maksat itse erotuksen.

Näin on myös omalla työpaikalla toimittu. Itse maksan mielelläni omasta rauhasta.

Meidän firmassa ei todellakaan nukuta samassa huoneessa, olisi kyllä nöyryyttävää

Vierailija
46/73 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa aika pikkumaiselta että ei voi käyttää vähän "omaa rahaa" omien vaatimustensa täyttämiseen. Sieltä työstä olet ne rahat saanut, eikä työnantajan kirstu ole pohjaton. Vähän voi joustaa toiveistaan kun saa majoituksen ja ruuatkin. Ainakin on selvä merkki työnantajalle kenestä luovutaan, jos tulee tarve säästöille henkilöstöstä 👋🏼

Vierailija
47/73 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en pystyisi kenenkään kanssa olemaan samassa huoneessa. Maksaisin sitten varmaan itselleni yhden hengen huoneen. Ja tuskin kukaan munkaan kanssa haluaisi yöpyä. Uniapnealaite puhisee vierellä tai mikäli jättäisin sen kotiin niin kuorsaus olisi kaamea.

Mieheni majoittui juurikin työreissulla hotellissa työkaverin kanssa, jolla uniapnealaite. Sanoi, ettei siitä kuulunut lainkaan häiritsevä ääni.
Heidätkin majoitetaan aina kahden hengen huoneisiin (saman sukupuolen kanssa).

Ei siitä tule juurikaan ääntä mutta jollekin saattaa olla vaikeaa nukkua maski päässä tuntemattoman edessä. 

Vierailija
48/73 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva jos itse kuorsaa tai kaveri kuorsaa tai vaikka ramppaa kymmenen kertaa yöllä vessassa. Tai toisella soi herätyskello julmetun aikasin,kun muutenkin herää tosi aikasin. Itse saattaisin olla kipeä työmatkoilla, koska en omaa rahaa kyllä työpaikan kustannuksiin laittaisi. Mut onneks mulla ei tollasia ongelmia ole. Mun työpaikalla on sellaset ongelmat,että mulle on laitettu koulutus työajan ulkopuolella, en mene. Kerta siitä ei makseta.

Eli olet joustamaton ja kykenemätön keskustelemaan ongelmaa auki. Olet valheellisesti sairauslomalla (petos) ja maksatat työnantajalla turhaan matkakustannukset, vaikka tiedät ettet osallistu.

Ansaitsisit vain ja ainoastaan potkut.

Vierailija
49/73 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, millaisia joustamattomia nillittäjiä täällä on. Maailma ei kaadu siihen, että joutuu olemaan pari yötä jaetussa huoneessa. Kasvakaa aikuisiksi.

Hyviä unenlahjoja ei luonnollisesti osaa arvostaa, kun ei tiedä pahemmasta. Pari yötä nukkumatta ja maailma nimenomaan tuntuu kaatuvan. 

Vierailija
50/73 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

V-ttu mikä kitisijä taas.

En halua, en ala, en maksa, wää wää wää...

Olitko kenties erityisherkkä nepsykersa?

Vierailija
51/73 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Sit sä varmaan ilmoitat ettet lähde reissuun, ole käytettävissä työtehtäviisi, ja ne tekee omat johtopäätökset sen perusteella.

Varaudu siihen että joku löytyy kyllä joka kykenee jakamaan huoneen toisen ihmisen kanssa.

Vierailija
52/73 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noista kimppamajoituksista kukaan nauti, tuskin sun huonekaverikaan. Jos tuo on lyhyt yksittäinen reissu niin sen vain kestää, siellä ollaan töissä ja sen vuoksi joutuu välillä kestämään epämukavuutta. Pidemmille reissuille on aina eri huoneet. 

Vierailija
53/73 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnealaitteet on nykyään aika hiljaisia ja on olemassa korvatulppia erilaisia. Harva herää montaa tuntia ennen aamun ohjelman alkamista, herätyksestä voi sopia yhdessä. Tuskin huoneessa on tuntematon, vaan työkaverisi, jonka hetukin on pomon tiedossa. Siinä työmatkoilla on hyvä tilaisuus tutustua työkavereihin, jos yleensä olet erakkona. Jne..

Ihan tyhjästä kehitetään nyt isoa ongelmaa. Otat ap itseäsi niskasta kiinni ja menet sinne työmatkalle. Jos jonkun mt-ongelmien vuoksi valvot yhden yön, siitä kyllä selviää. Sitten pääset kotiin.

Vierailija
54/73 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

No sit nukut kollegan kanssa, eihän se sen kummempaa ole.

Vierailija
55/73 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Ei se ole työasia että sä haluat erityiskohtelua 

Vierailija
56/73 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, millaisia joustamattomia nillittäjiä täällä on. Maailma ei kaadu siihen, että joutuu olemaan pari yötä jaetussa huoneessa. Kasvakaa aikuisiksi.

Hyviä unenlahjoja ei luonnollisesti osaa arvostaa, kun ei tiedä pahemmasta. Pari yötä nukkumatta ja maailma nimenomaan tuntuu kaatuvan. 

Pyydä työterveydestä unilääkeresepti. Jos nyt oikeasti valvot ihan koko yön jaetun hotellin vuoksi. Kyllä sitä sen hetken selviää. Taidat vain keksiä näitä ongelmia, kun et saa juuri mitä haluat ja jonkun toisen piikkiin 😆

Vierailija
57/73 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut yhdenkään kollegan yhdessäkään firmassa joutuneen jakamaan huonetta toisen kanssa. Ei aamun neuvotteluista tulisi mitään, jos ei saisi nukkua yötään rauhassa. Pitää olla skarppina, on kuitenkin isoista asioista kyse. 

Vierailija
58/73 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut aiemmassa työpaikassa jakamaan työhuoneen työkaverin kanssa. Hotelli oli viiden tähden ja oikein hyvä ja työkaverikin kiva, mutta ei se silti niin miellyttävää ollut, varsinkin kun se oli 5 vrk matka. Nykyisessä työpaikassa olen aina maksanut erotuksen itse ja ottanut yhden hengen huoneen. Ei matkoja usein ole niin ei ole ollut ongelma tämä.

Vierailija
59/73 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä työterveydestä unilääkeresepti. Jos nyt oikeasti valvot ihan koko yön jaetun hotellin vuoksi. Kyllä sitä sen hetken selviää. Taidat vain keksiä näitä ongelmia, kun et saa juuri mitä haluat ja jonkun toisen piikkiin 😆

Kommentoin tuonne aikaisemmin, että maksaisin mieluummin oman huoneen. Uniongelmien keksiminen kuulostaa juuri sellaisen ajatukselta, joka ei tiedä niistä mitään. 

Vierailija
60/73 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V-ttu mikä kitisijä taas.

En halua, en ala, en maksa, wää wää wää...

Olitko kenties erityisherkkä nepsykersa?

Painu vtuun provoamasta

Teiltä sairaseläkeläisiltä tässä kysytty mitään 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän