Työmatka, pakko jakaa hotellihuone työkaverin kanssa
Ei hitto
Firma alkaa säästämään ja nyt on tulossa työmatka, jossa hotellihuone pitää jakaa työkaverin kanssa.
En halua jakaa huonetta kenenkään kanssa. Hakuan käydä vessassa rauhassa, pukeutua ja riisua rauhassa ja ennen kaikkea haluan levätä työajan ulkopuolella. En halua olla sosiaalinen enkä menettää yöunia vieraan ihmisen vuoksi
Mitä te tekisitte sijassani?
Kommentit (73)
Tuo on meilläkin käytäntö, kyllä siitä aikuinen ihminen selviää. WC ja kylpytilassa on ovi, niin kuin varmaan työpaikallasikin. Käythän sinä sielläkin, vaikka samoissa tiloissa on työkavereita. Voit vaihtaa vaatteetkin siellä, jos ujostuttaa. Yöksi korvatulpat mukaan jos olet herkkä äänille.
Me saadaan toivoa kenen kanssa huone jaetaan. Koskaan ei ole samassa huoneessa eri sukupuolia, ellei se ole oma toive. Ihan hyvin matkat menneet. Kakkosella käyn aamiaisen jälkeen hotellin yhteisten tilojen WC:ssä, niin ei tarvitse hävetä mahdollisia ääniä tai hajuja huoneessa :D
Tai maksat erotuksen omasta huoneesta itse. Ei ole työpaikan säilytyksestä paha hinta silloin tällöin, on ilmaiset ruuatkin yleensä. Itse pomona potkisin ensimmäisenä yt-neuvotteluissa ulos joustamattomat tyhjänvalittajat.
Pienet on murheet. Meillä on työpaikalla pukuhuoneet naisille ja miehille, ei siellä ole mitään erillisiä pukukoppeja, vaan vaatteet vaihdetaan avoimessa tilassa. Et selviäisi varmaan päivääkään, jos edes hotellin vessassa lukitun oven takana et pysty toimimaan, jos lähistöllä on työkaveri. Hui kamala 😅
Maksa oma huone tai voitko osallistua etänä? Ei anna sinusta kyllä hyvää kuvaa esihenkilölle tai kollegoille, tuollaiseen seikkaan kaatuu matka.. On hotellihuone, on ruuat ja matkat katettu. Ryhdistäydy ihminen!
Kiva jos itse kuorsaa tai kaveri kuorsaa tai vaikka ramppaa kymmenen kertaa yöllä vessassa. Tai toisella soi herätyskello julmetun aikasin,kun muutenkin herää tosi aikasin. Itse saattaisin olla kipeä työmatkoilla, koska en omaa rahaa kyllä työpaikan kustannuksiin laittaisi. Mut onneks mulla ei tollasia ongelmia ole. Mun työpaikalla on sellaset ongelmat,että mulle on laitettu koulutus työajan ulkopuolella, en mene. Kerta siitä ei makseta.
Ihan kamalan hankalaksi ei kannata tässäkään heittäytyä, koska kun vähentämistarve tulee, niin kyllä ne hankalat laitetaan pihalle ekana
Mä en pystyisi kenenkään kanssa olemaan samassa huoneessa. Maksaisin sitten varmaan itselleni yhden hengen huoneen. Ja tuskin kukaan munkaan kanssa haluaisi yöpyä. Uniapnealaite puhisee vierellä tai mikäli jättäisin sen kotiin niin kuorsaus olisi kaamea.
Vierailija kirjoitti:
Harva työnantaja kustantaa yhden hengen huoneita, ellei matkustajia ole vain yksi. Ihan normaali käytäntö. Pyydä omaa huonetta ja sano että maksat itse erotuksen.
Jaa, no meillä ainakin kaikilla on omat huoneet työmatkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva työnantaja kustantaa yhden hengen huoneita, ellei matkustajia ole vain yksi. Ihan normaali käytäntö. Pyydä omaa huonetta ja sano että maksat itse erotuksen.
En halua käyttää omaa rahaani työasioihin
-AP
Ei siinä sitten muu auta, kuin hakea ero työpaikasta ja hakea uutta työnantajaa, joka maksaa hotellisi.
Maksaisin itse oman huoneen. Työmatkalla on todennäköisesti jotain tärkeää ohjelmaa, johon on hankala mennä väsyneenä ja aivot solmussa. Olen maannut yhden yön kokonaan hereillä kimppahuoneessa. Ei koskaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Mun työnantajat on kyllä aina maksaneet. En todellakaan suostuisi jakamaan jonkun random kollegan kanssa, haluan omaa aikaa ja yksityisyyttä.
Joskus ajat sitten jollain semiviihdereissulla huoneet piti jakaa, mutta koska koko firman henkilökunta oli reissussa pystyi porukasta valitsemaan sen parhaimman duunikaverin huonekaveriksi.
AP:nä sanoisin että olen joko liian herkkäuninen jakaakseni huonetta tai että kuorsaan niin kovaa ettei kukaan muu pysty siinä melussa nukkumaan.
Mietin muuten juuri, että minun urheilu-urani kaatuisi jaettuihin huoneisiin kisamatkoilla. Muuhunhan se ei kaatuisi. :D Mutta ei olisi minusta hiihtämään lujaa olympialadulla, kun olisin nukkunut muutamaa tuntia yössä kylän yhteisissä huoneissa.
Vierailija kirjoitti:
Mietin muuten juuri, että minun urheilu-urani kaatuisi jaettuihin huoneisiin kisamatkoilla. Muuhunhan se ei kaatuisi. :D Mutta ei olisi minusta hiihtämään lujaa olympialadulla, kun olisin nukkunut muutamaa tuntia yössä kylän yhteisissä huoneissa.
Mun huippu-urheilu-urani kaatuisi samaan asiaan! Muutenhan napsisin mitaleja joka kisoista :D
Kiitos aamun nauruista :)
Vierailija kirjoitti:
Nussi sen kanssa
Oli kyllä tarkoitus etsiä yökerhosta kohde.
Uskomatonta, millaisia joustamattomia nillittäjiä täällä on. Maailma ei kaadu siihen, että joutuu olemaan pari yötä jaetussa huoneessa. Kasvakaa aikuisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua käyttää omaa rahaani työasioihin
-AP
Sitten sopeudut, kermaperse. Aikuisiässä se, ettei HALUA tehdä jotain ei ole perustelu kieltäytyä työstä.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta jos ajattelee, että haluaako firmaan yt.t vai jaetut huoneet, vastaus lienee selvä. Itse kysyisin, mitä pitää maksaa itse lisää, jos ottaa yhden hengen huoneen. Jos se ei onnistu, tyytyisin kohtalooni.
Aika heikosti firmalla menee, jos muutama hotellihuone ajaa sen yt-neuvottelutilanteeseen.
Kannattaa sanoa että sinulla on tapana kävellä unissasi ja vaihtaa sänkyä, et voi asialle mitään. Yksikään henkilöstöpäällikkö ei halua ottaa sitä riskiä että kömmit työkaverin viereen.