Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"huonossa kunnossa olleille vanhuksille oli syntynyt kasvojen alueelle mustelmia"

Vierailija
11.02.2026 |

Jenni on työskennellyt kymmenisen vuotta lähihoitajana, suurimman osan ajasta juuri vanhustenhoidossa.

Hän kiinnitti huomiota siihen, että vuoteessa olijoille ja huonossa kunnossa olleille vanhuksille oli syntynyt kasvojen alueelle mustelmia.

He eivät liiku itsekseen, joten eivät niitä itselleen pysty aiheuttamaan.

Jenni kertoo, että mustelmia syntyy vain tiettyjen hoitajien vuorojen aikana. Hän muistaa kerran, kun vanhuksen omainen oli ollut järkyttynyt läheisensä mustasta silmästä.

En ole voinut sanoa muuta kuin että välitän asian eteenpäin. Ja samalla tiedän, etteivät asiat tule muuttumaan.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0516d7ca-0652-4f12-98a9-e1aea7b88d34

Alkaa oikeasti pelottamaan vanhainkotiin joutuminen. Ei ole läheisiäkään jotka katsoisivat minun perään, olisin vanhainkodissa vapaata riistaa.

Kommentit (171)

Vierailija
161/171 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Attendon ym hoivapaikkoja tarjoavien yritysten kannattaisi palkata hoitajia tekemään salaista selvitystyötä ketkä hoitajat pahoinpitelevät vanhuksia ja ketkä myös varastavat vanhuksilta. Se on helpompi tehtävä ulkopuolelta tulevalle esim kiertävälle hoitajalle kuin sellaiselle joka joutuu kohtaamaan nämä väkivaltaiset paskaläjät joka työvuorossa. 

Kenellä sellaiseen on varaa.

Vierailija
162/171 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksen hauraat verisuonet ja ohut iho ei tarvi kuin  painavamman  kosketuksen  kun tulee jälki. Liikuntakyvytöntä käännellessä  on pakko koskettaa.  Tuskin on nyrkitetty sentään.  Jotkut sairaudet ja lääkkeet aiheuttaa mustelmaherkkyyttä.  Pareittainhan heitä käännellään,  ei siinä  voi salaa pahoinpidellä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/171 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kaikki vanhukset täytyy pujottaa pussiin ja se sitten sitoa kiinni sänkyyn nippusiteillä, eivätpähän pääse horjumaan ja saamaan mustelmia.

Tai miksi muuten ette itse hoida vanhuksianne? Helppoa kuin heinänteko. Kuitenkin olette jo itsekin eläkkeellä ja ihan joutavina.

Vierailija
164/171 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vain Kaakkois Aasiasta hoitajia Suomeen niin hyvä tulee.

Vierailija
165/171 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta kaikki vanhukset täytyy pujottaa pussiin ja se sitten sitoa kiinni sänkyyn nippusiteillä, eivätpähän pääse horjumaan ja saamaan mustelmia.

Tai miksi muuten ette itse hoida vanhuksianne? Helppoa kuin heinänteko. Kuitenkin olette jo itsekin eläkkeellä ja ihan joutavina.

Eiköhän nykyään hoivalaitoksissa olevien vanhusten lapset ole yhä työelämässä. Eivät kaikki saa lapsia teineinä. Ensisynnyttäjien keski-ikä hipoo 30 vuotta.

Vierailija
166/171 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekatkaa hoitajien habitus. Jos on viinabasso ja pussit silmien alla, kasvot pöhöttyneet, niin syy 99% alkoholin suurkulutus.

Jos laiha luikku, mustat silmänaluset, huono iho ja hampaat, oudot syvällä päässä olevat silmät niin on narkki.

Tällöin omaisenne ei ehkä ole parhaimmassa hoidossa. 

Vierailija
167/171 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin vuosi sitten eläkkeelle 64v 6kk iässä. Vanhempani ovat kuolleet jo 15-20 vuotta sitten.  Työkavereillani, joilla yli 90-vuotiaat vanhemmat olivat elossa, ei varmasti ollut mitään mahdollisuuksia hoitaa heitä itse.

Mistä helkutista olet saanut päähäsi että vanhusten lapset ovat eläkkeellä? Missä todellisuudessa oikein elät, kun et ymmärrä.kuinka korkea eläkeikä Suomessa on?

Tämä maa ei ole Venäjä, jossa naiset voivat päästä eläkkeelle jo 55-vuotiaina, jos heillä on 3 lasta.

Vierailija
168/171 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöt voisi mielummin kohdistaa vankeinhoitoon.

Vierailija
169/171 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitushan noista pitäisi tehdä! Tehkää omaiset rikosilmoitus! Kuvatkaa vammat ja tehkää netissä rikosilmoitus. Minä ainakin teen.

.

Vierailija
170/171 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Attendo.

Vierailija
171/171 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hampaita ei pesty koskaan, kutsunappi siirrettiin aina niin kauas ettei potilas ylettynyt,  hoitajat istuivat lähinnä kansliassa selaamassa facebookia, tämä näkyi käytävälle asti ruudulta, syötettiin niin nopeasti ettei vanhus ehtiny niellä ja ruoka vaihdettiin sitten sosemaiseksi muka nielemisvaikeuden takia, siivooja siivosi samalla rätillä vessan ja vanhuksen yöpöydän pinnat, vaatteita hävisi, tavaroita varastettiin ja kyseltäessä ilmaantuivat takaisin, vanhus ei päässyt kertaakaan viiden vuoden aikana ulos hoitajien toimesta, meidän omaisten toimesta kyllä jnejne. Ja tämä kaikki jo 15v sitten äitini hoitopaikassa ja tämä oli olevinaan ns hyvä paikka. Mitä se on nyt ja huonommissa paikoissa?

Kyllä minun työpaikassani pestään hampaat aamulla ja illalla. Ulos pääsee sääolosuhteet huomioiden 1-2 kertaa viikossa. Kuntosalille pääsee kerran viikossa kaikki halukkaat. Toimintatuokioita on vähintään kerran viikossa.

Ruokailussa annetaan aina ensin mahdollisuus syödä itse ja jos ei onnistu, syötetään. Annetaan syödä rauhassa, omassa tahdissa.

Kahvihuonetta meillä ei ole, joten emme voi sulkeutua sinne. Tauot pidetään, mutta samalla vanhukset ovat koko ajan silmien alla. Kutsuihin vastataan AINA. Kaikilla ei ole kutsuranneketta, koska eivät ymmärrä sen tarkoitusta. 

Tämä julkisella puolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi