Muita jotka haaveilevat yksin olosta ja elämisestä?
Olenko outo kun 20 vuotta naimisissa olleena haaveilen omasta pienestä omakotitalosta jossa asuisin yksin ja joisin teetä ja lämmitäisin takkaa. Sanokaa joku että en ole ainut.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ihan perus. Keski-iän todellinen merkitys on vihdoin kohdata kaikki se meissä, jonka olemme eri verukkein vuosien varrella ohittaneet. Pysähtyä, tulla tähän ja nyt, läsnäolevaksi omaan elämään ja omaan kehoomme ja kysyä: mihin hittoon minä oikein unohdin itseni. Keski-ikäinen valelee hiekkakakun betoniin ja rukoilee, ettei kukaan huomaa miten sen perusta murenee. Keski-iän suurin sudenkuoppa onkin huolella rakennettu elämä, josta vaivihkaa on tullut vankila.
Korkkarit kattoon, tää ilta on meille
Mun sielunsiskoille, supernaisille
Laseissa kuohuvaa, silmissä kultaa
Ja auringonnousuun on ikuisuus aikaaYli pyykkivuorten, läpi lasikattojen
Yö vie meidät, mä mitään muuttais en
Joskus kun mä lähden, voitte värssyn kirjoittaa
Hän pystyi aamuun saakka tanssimaan.Ja mä mietin, kuinka mä ratsastin
Kuinka autossa jo liikkuvassa sua halusin
Otin tietoisen riskin, kun hairahdin
Olin vanha nainen hunningolla
Olin va
Pämppääminen siis on "itsensä löytämistä" -paitsi miehillä se on sikailua!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen eronnut ja juon nyt kaikessa rauhassa teetä.
Onko takka? Idylli ei ole täydellinen ilman sitä.
Naimisiissa olevat haluavat erota.. sinkut haluaa mennä naimisin. Köyhät haluaa rahaa ..rikkaat haluaa olla rauhassa ... tällaista tämä elämä vaan on.
Vauva.fi forumin parisuhde säännöt käyttöön.
#1. Jätä se renttu
#2. Jos edes ajattelet muuta vaihtoehtoa katso sääntö numero yksi.
Korjaa aina parisuhde ongelmat. Ei parisuhdetta, ei parisuhde ongelmia.
Voimaannu. tyttökulta, voimaannu. Se on keski-iän, tuon kriisiksikin kutsutun tilan tarkoitus. On aika jättää kaikki vanha ja herätä kokonaan uuteen eloon. Iloa ja valoa!
Mikä saa sinut pelkäämään, että olisit ainoa?
Minä hommasin itselleni mökin. Yhden kalenterin vuoden jälkeen huomasin ettei se ollut mun juttu.
Jaan kanssasi, ap, samat fiilikset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs liitossa mättää?
Miksi alapeukku? Kyllähän siinä yleensä on jotain ongelmaa, jos haluaa noin pitkän suhteen sijasta olla yksin.
Avioliitto ei pakota asumaan yhdessä. Tuo toive on ihan tyypillinen, kun perhe-elämä on eletty läpi. Joillakin se menee ohi ja he palaavat vanhaan.
Etenkin kun hedelmällisyys hiipuu, nainen voi irrottautua ja esim. palata hetkeks kotipaikkakunnalleen. Lapsenlapset pärjäävät ja itse ei tarvitse synnyttää tietyn miehen lapsia yhdessä paikassa.
Olen haaveillut paljon, mutta tehnyt vähän konkreettisesti asioiden eteen. Olikin aika vaikea päästä maailmanympärimatkalle. Saatikka saada SE ihmissuhde. Jo aiemmin ylimitoittamani tavoitteet tuntuivat keski-iässä lipuvan koko ajan kauemmaksi. Vähitellen käsitin, että mahdottomat tavoitteet olivat vain yksi tapa pitää itseä kurissa ja pienenä.
Maailma ja mahdollisuudet alkoivat näyttäytyä eri valossa, merta ja horisonttia pääsin ihailemaan paikallislipun hinnalla lähisaariin, pienten askelien ottaminen ja niiden arvostaminen muutti elämäni.
Keski-ikäisten naisten onnellisuus on buumi ja
viime vuosien voimakas trendi, jossa korostuvat yksilön oma vastuu hyvinvoinnista, itsensä kehittäminen ja tyytyväisyyden tavoittelu, mikä näkyy self-help-kirjallisuuden ja hyvinvointipalveluiden suosiossa.
Et ole outo, kuulostaa täydelliseltä elämältä kun saa omin nokkineen elellä!
Minä pääsin eroon eräästä miltei 40 vuotta elämääni terrorisoineesta henkilöstä. Nyt olen vapaa. Kuten Iranissa sanotaan: Nainen, elämä, vapaus. 🙏