Booking-sovellus pyysi maksutapahtuman aikana joko hetua tai pankin tunnuslukua
Nää on nyt sitten just näitä, että mitä nykyään uskaltaa enää tehdä ja missä. Onko muilla tullut vastaan?
Kommentit (16)
Mä maksan aina klarnalla, just siksi, ettei mitään tietojaan tarvi laittaa.
Annoin hetun, ja äsken tein vapaaehtoisen luottokiellon. Toivottavasti se riittää... prkl tätä nykyaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Annoin hetun, ja äsken tein vapaaehtoisen luottokiellon. Toivottavasti se riittää... prkl tätä nykyaikaa.
Hetulla luottoa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetulla luottoa??
Huomasin vasta oston jälkeen, että sovellus oli vanhentunut. Voihan se olla, että nimikin on jossain väärillä teillä yhdessä sen hetun kanssa?
AI
Mitä tehdä, jos majoittaja vaatii henkilötunnusta ennen matkaa?
Tarkista käytäntö: Monissa maissa (esim. Italia, Sveitsi) on "fiche de police" -käytäntö, jossa vieraiden tiedot on kerättävä.
Vaihtoehto: Voit kysyä, voiko tiedot antaa vasta paikan päällä vastaanotossa, tai jos kyseessä on vain tarve todentaa henkilöllisyys, ehdottaa tunnistautumista muulla tavoin.
Mä oisin kyllä loistava uhri huijareille, kun olen välittömästi sekaisin kuin känninen käkikello.
Valehtelet. Ei se ole multa koskaan pyytänyt ja olen käyttänyt tuhansia kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä ole Klarnallekaan mitään tietojasi antanut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä ole Klarnallekaan mitään tietojasi antanut...
Mietin samaa. Klarnako hatusta vetää tiedot?
Sain sähköpostiin varausvahvistuksen ja jopa "kuitin" maksusta, mutta tiliä ei ole vielä veloitettu. Lähettäjä ihan normisti booking. Yääääh!
Olen minäkin muutaman kerran ottanut huoneen bookingin kautta, mutta en muista, että olis koskaan aiemmin kysynyt mitään hetuja ja tunnuksia.
Se oli vähän hämärää, että vaikka mulla on luottokortti tallennettuna sovellukseen niin maksu meni vasta kun vahvistin sen kortin uudelleen.
Olet eksynyt huijaussivustolle bookingin sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Olet eksynyt huijaussivustolle bookingin sijasta.
Ties vaikka.
Kerro sitten kuulumisia, kun IS/IL haastattelee seuraavan kerran hyväuskoisia ihmisiä. Tämän päivän jutusta myöhästyit jo (ääliö Jarmo Koski).
Itse sovellus pyysi, vai oliko pyyntö majapaikasta tulleessa viestissä? Joka tapauksessa asia kannattaa selvittää Bookingin asiakaspalvelun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Itse sovellus pyysi, vai oliko pyyntö majapaikasta tulleessa viestissä? Joka tapauksessa asia kannattaa selvittää Bookingin asiakaspalvelun kanssa.
Sovellus. Ei chatti tai sähköposti tai viesti linkkeineen.
Varaus eteni normaalisti siihen saakka, kunnes tuli maksun vahvistus. Aiemmin tallennettu luottokortti valittuna normaalisti. Sitten se avas ilmoituksen, että maksun vahvistamiseksi tarvitaan hetu tai pankkitunnus. Ei antanut edetä tilauksen kanssa ennen sitä. Hatun hölmöyksissäni syötin. Sitten se pyysi avaamaan id-sovelluksen, jossa ei ollut mitään vahvistettavaa - onneksi.
Maksu onnistui lopulta vasta kun vahvistin sovellukselle luottokortin uudelleen.
Uskon, että kaikki on hyvin vasta kun veloitus näkyy luotolla.
Huone näkyy varattuna sovelluksessa ihan normaalisti.
Ei ole koskaan tullut. Käytän bookingia kymmeniä yöpymisiä vuodessa