*** MARRASKUISET 05, ILOISTA VAPPUA! ***
Hauskaa vappuaattoa marrasmammat ja murut!
Millaisia Vappusuunnitelmia teillä on? Me vietetään näillä näkymin ihan rauhallista perhevappua. Mua tosin on houkuteltu kovasti yhden työkaverin bileisiin, voipi olla että siellä tänään vähän piipahdan kun ollaan saatu Jesse nukkumaan. :-) Kun vaan malttaisi tulla hyvissä ajoin kotiin ettei olisi iso väsy huomenna. Jesselle on hieno punainen muumi-ilmapallo hankittuna ja tuuliviiri, onkin niiden kanssa tykännyt leikkiä. Sen verran navakka tuuli onkin ulkona että on varmasti tuuliviiristä iloa. Jos ulkona tarkenee ylipäätään olla, aamulla oli kasvotkin ihan umpijäässä kun töihin pyöräilin. Hrrrr.
Jessen päiväkodissa ovat viettäneet tänään vappujuhlia naamiaisten ja muun hauskan ohjelman merkeissä, nauratti kun ohjelmaan oli merkitty mm. Tanssii tätien kanssa-kilpailu. Siitä Jesse ainakin tykkää. :-) Mitään varsinaista naamiaispukua meillä ei Jesselle ollut, laitettiin sellainen tiikeripaita päälle mutta mitään ylimääräistä killutinta, naamaria, hattua tms ei voi Jesselle laittaa kun ne niin kovasti häntä häiritsee. Ensi vuonna ymmärtää varmasti paremmin idean.
Plussia vielä:
+ Oltiin viikonloppuna mun vanhempien luona ja ihanaa oli taas katsella kun Jesse ja isovanhemmat nauttivat toistensa seurasta. (Ja sai itse levätä ;-)
+ Jesse harjoitteli eilen tohkeissaan pallon potkimista, melkoisia banaanipotkuja välillä lähtikin. :-)
+ Lähden kohta töistä, on kiva päästä kuulemaan mitä Jesse on tykännyt tarhan vappuhulinoista.
Tulkaahan kertomaan Vappukuulumisia!
Kommentit (34)
Laitettiin illalla Onnin mentyä jo nukkumaan miehen kanssa vappurekvisiittaa ympäri huushollia. On palloja ja serpentiiniä. Pojan ilme oli näkemisen arvoinen tultuaan alakertaan aamulla :) Haettiin myös kaasupallo ja vaarikin kävi tuomassa jo yhden. Lellikki.
Suunnitelmiin kuuluu hyvää ruokaa, simaa ja mukavaa yhdessäoloa. Juuri alan munkkeja paistamaan. Nam. Tänään mennään siskoni perheen luokse perheellisten vappubileisiin :) Serkkupojat saavat temmeltää keskenään.
Hyvää vappua vielä kaikille!
Plussat:
+ Ihanan vappuinen fiilis kotona.
+ Kaapit notkuu herkkuja :)
+ Mahan asukkaalla oli kaikki kunnossa neuvola käynnin perusteella, tänään siis käytiin koko perhe.
Noema
Maitoaltistus on mennyt hyvin. Aluksi posket helotti enemmän, mutta nyt tuntuu, että tilanne alkaisi rauhoittumaan. katsellaan.
Noema
Tulin toivottamaan teille kaikille oikein hauskaa vappua!!!
Ilma on ulkona kyllä niin kylmä että taitaa sisällä juhlimiseksi mennä tämä(kin) vappu:)
Meidän perhe viettää ystäväperheen kans illan,lapsilleon vappukrääsää ja herkkuja pöydät notkuen..tietty aikuisillekin ja hyvää juomaa.
Poksautetaan myös kuohuvaa, meillä on hääpäiväkin:)
Toivottavasti Kitty pian " poksahtaa" , jaksamista sinne suuntaan!
Noemalle ja Onnille allergiajuttuihin kans jaksuja, meillä on alkanu iho kukkia jälleen jostain uudesta, ei vaan nyt saada kiinni sitä kunnolla.
Täytyy vapun jälkeen paneutua tähän ruokahommaan oikein kunnolla taas.
Näin pikaisesti siis pyörähdän vaan ja jatkan hommia.
Kivaa vappua kaikille ja voikaa hyvin!
äitykkä ja poikanen
Meillä meinasi vapusta tulla melkoisen ankea, ainakin omalta osaltani. Edellisyönä tuli toinen rinta tosi kipeeksi ja eilen nousi kuume :( Illalla oli melkein 39 astetta, ja olo sen mukainen! Ja kuumetta mulla ei ole ollut liki 10 vuoteen! Illalla sitten lämmintä suihkua ja buranaa ja tänään aamulla kaikki kivut ja kuume poissa! Eli sairastin elämäni ensimäisen rintatulehduksen ja se kesti vuorokauden! Onneksi ei päässyt pahaksi, olen kuullut niin paljon kauhutarinoita! Ja minä kun aina kuljen huivi rinnoilla..
Meillä myös pojulla paljon asiaa mutta kunnon sanoja ei vielä paljon yhtään. Lähinnä huutelee " moiiiiiii!" . Nyt on alkanut myös selittää käsillänsä! Eli levittää kädet sivuille ja " höpöttää" , kuin kunnon italiaano konsanaan :)
Tuleppa Auringonkukka kertomaan miten Jessen vappubileet olivat sujuneet! Odotan kanssa sitä aikaa kun lapset sitten joskus ensi vuonna menevät tarhaan ja siellä kun aina on kaikenlaista ohjelmaa ja virikettä :)
Meillä myös vappupallo ja sitten noita " tavispalloja" . Serpenttiiniäkin on, mutta aatu tykkää ennemminkin pistää sen tuhanneksi silpuksi.. Vappua vietetään anoppilassa, ostin itselleni kaksi sidukkaakin ;)
Jotain piti vielä sanoa, mutta yllättäin en enää muista että mitä..
Viettäkääpä toverit hauska vappu, ja toivotaan ettei sitä lunta nyt enää tulisi.. :)
ite olen töissä ja mies pojan kanssa kotona, teemulla korvatulehdus että meillä ei kyllä kovin paljon juhlita. muuten menee ihan mukavasti,v aikka ikuinen kiire vaivaa kokoajan..täytyy yrittää ihan tosissaan tulla kirjottamaan ja lukemaan teidän kuulumisia..mut nyt taas töiden pariin
Kaikille marraksille oikein hyvää vappua meidänkin puolesta!
Aika leppoisasti ollaan vappua vietetty, enimmäkseen perheen kesken. Tavallisia ilmapalloja ja serpentiiniä on kotona koristeena, pojalle mies osti semmoisen tikun päässä olevan muumipallon. Vaariltaan poikanen sai vappuviirin. Tänään kovasti heilutteli sitä kun oltiin ulkona. Itse kaivelin tuolta vaatehuoneen uumenista pitkästä aikaa yo-lakinkin.
Eilen käytiin ystävien luona perheellisten vappukemuissa. Tänään mennään käymään vielä päikkäreitten jälkeen lintsillä, pojan kummisetä tulee mukaan. Hyvää ruokaa on kaapeissa ja masuissa, mies oli ylläriksi ostanut meille kuohuviiniä ja mansikoita. Ihana :)
Räntääkään ei sada lupailuista huolimatta, ihan on kaunis aurinkoinen päivä joskin kylmä. Mutta tarpeeksi vaatetta vaan päälle, niin on kyllä mukava ulkoilla.
Vapputerveisin Gerda ja karhunpoika
Kitty on edelleen yhtenä kappaleena, rv 41+0 täyttyi tänään. Viikonloppuna olin sairaalassa toksemiaepäilyn takia. Sitä ei sentään ollut, näköhäiriöiden ja huonon olon syyksi paljastui vain yliväsymys ja verenpaine. Pääsin sitten kotiin jatkamaan odottelua. Pari viimeistä yötä on mennyt supistusten takia valvoessa ja limatulppakin on irronnut, vaan kun nämä päivät ovat täysin oireettomia. Kuinkahan kauan tässä pitää vielä kärvistellä?!?
Vappua on ymmärrettävästi vietetty ihan vain kotona tekemättä yhtään mitään. Juhlitaan sitten joskus toiste. Lunta satelee ikävästi, sopii jotenkin mielialaan kun niin kovasti odottaa lähtöä nyytin hakuun ja silti päivät vain kuluvat ilman tulosta. Palaillaan asiaan kunhan tässä joskus ilmaantuu jotain kerrottavaa...
Heipä hei pitkästä aikaa. Täällä sitä vielä lueskellaan teidän kuulumisia, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Ajanpuute..muka. En voi työhönkään vedota, ku teen edelleen 6h päivää.. ja jatkan nähtävästi tätä samaa loppuvuoteen saakka.
Nimittäin me plussattiin tänään ! Ei oikein voi uskoa todeksi vielä. Mutta tuskin se toinen viiva tikkuun tulee, jos raskaushormonia ei virtsassa ole.. vai ?
Ei ollu ihan vielä edes takoitus " tosissaan" yrittää, ku meillä on häätkin elokuussa. Nyt pelottaa miten valitsemani ihan hääouku enää menee päälle.. jos ei kuitenkaan ehtis pyöristyä siihen mennessä..
No nyt kuitenkin toivon mukaan kakkonen on tulossa. Yksityiselle menen jossain vaiheessa vielä varmistukseen, mutta näin alkuvaiheessa tuskin kannattaa vielä mennä. 7vkon paikkeilla se ultrassa vasta kai näkyy..
muta siis olo on aika jännittynyt vieläkin.
Nyt jännittää myös miten poika siihen suhtautuu kun se aikanaan syntyy.
Meillä ei vielä puhuta, mutta ymmärtää jo tosi paljon. Höpöttää omiaan koko ajan. Oikein rattoisasti tämä arki sujuu.
Nyt on alannu ilmaantumaan mulle lievää huonoa oloa, toivon mukaan se ei pahene. Ensimmäisessä raskaudessa ei juurikaan ollut huonoa oloa. Mutta väsymystä kylläkin.
Ei tässä nyt oikein osa mitään kirjoitella, ku on niin pää pyörällä. Ja mullakun oli toiveena ainakin 2,5v ikäero.. ja nyt tulee hyvä jos 2v. kuinka sitä pärjää ??
No mutta eli taas yks marraslainen on plussannut ;)
hyvää vappua kaikille !
Terv. marika
p.s kuinka tuon nimimerkin voi vaihtaa jos voi ? Häiritsee tuo 28 siinä, kun on jo 30!! ..
eli entinen marica28 on nyt marica77 niin ei nuo ikävuodet hämää.. syntymävuosi kun pysyy samana ;)
Ja heti alkuun ONNEA Maricalle! Mahtava juttu!
Ja tuosta tulikin mieleeni myös, että näkyy aika ajaneen ohi minunkin nikistä jo pari vuotta sitten. Noh, ikuinen 25v. =)
Kirjoitan tänne nyt toistamiseen tälle illalle, edellisessä viestissä ehdin jo ihan loppusanoihin saakka, kun poika tuli ja nappasi koneen kiinni. Voi argh!
Meidän vappu meni sekalaisissa tunnelmissa. Lähdimme lauantaina pojan kanssa kaksin bussilla mummulaan kun isi jäi tontille hommiin. Matka kesti 2h ja meni yllättävän hyvin tuon villikon kanssa.
La-su yönä pojalle nousi kuume ja sitten itki mahtavat 5h putkeen, olin ihan rikki aamulla 3h yöunien jälkeen. Sunnuntaina silmätkin alkoivat rähmiä tosi pahasti, nenä vuotaa ja yskii jonkun verran. Siinäpä se vappu sitten menikin, sisällä öllötellessä. Harmitti, kun olin oikein suunnitellut paljon ulkoilua ja kyläilyä. Aamulla mentävä päivystykseen, että saataisiin silmätippoja. Kuumettakin oli vielä illalla 39,6.
Mutta sairaanakin poika jaksoi uskomattomalla tavalla pitää omaa showtaan kattiloidensa kanssa. Löysi jostain tyhjän videokasetin kotelon ja siitä aina kattilaan ripotteli muka jotain (mistä se semmosenkin osasi?) ja sitten hämmennettiin ja laitettiin kantta kattilan päälle ja maisteltiin jne. Ja suu kävi taukoamatta=) Ilmiselvä kokki!
Päiväkodissakin kehuttiin, että pojan keittiöleikit ovat erityisen kehittyneitä ikäisekseen. Nyt on sitten ostoslistalle kotiin oma Brion hella=)
Erityisemmin meillä ei siis vappua vietetty. Simaa on toki juotu ja munkkeja syöty urakalla. Aamulla kävimme miehen kanssa vapputorilla ostamassa pojalle punaisen muumi-pallon. Ei sairaana ole jaksanut kyllä siitäkään innostua.
Tontilla hommat etenee ihan mukavasti. Minun aika menee pojan kanssa, kun lastenvahtia ei oikein ole. Tahtoisin kyllä minäkin päästä tontille jotain tekemään. Tunnen välillä itseni ihan ulkopuoliseksi koko touhussa.
Nyt odottelen tässä miestä tontilta kotiin. Saadaan olla tämä ilta kaksin (poika nukkuu jo), kun appiukko tulee taas huomenna meille loppuviikoksi asumaan.
Hauskaa viikon jatkoa kaikille!
Manna
Niin se Vappu sitten hujahti vauhdikkaasti. Väsyttää nyt melkoisesti, kun menin sinne työkaverin bileisiin ja maltoin lähteä vasta aamuyöllä kotiin. Että sellainen piipahdus. :-) Mies onneksi nousi Jessen kanssa ylös joten sain aamulla nukkua pari tuntia normaalia pidempään, päikkärit nukuin lisäksi samaan aikaan kuin Jessekin. Muuten meillä oli vappuna ihan normaalit päivärutiinit, ulkona oltiin paljon koko porukalla kun oli niin kaunis, aurinkoinen sää.
Noema: Ihanan vappuyllärin olitte järkänneet Onnille. Puhuin siitä miehellekin ja päätettiin toteuttaa ensi vappuna samanlainen yllätyskoristelu. :-)
Äitykkä: Voisikohan siitepöly tehdä ihottumaa? Jesselläkin on nimittäin ollut viime viikkoina normaalia enemmän punoitusta ja kutinaa iholla, kortisonilla saadaan kuriin mutta ihottuma tulee normaalia nopeammin takaisin. En keksi yhtään mikä ruoka-aine voisi moisen aiheuttaa kun mitään uutta ei olla testailtu. Omenaa ja porkkanaa oon yrittänyt Jessen ruokavaliossa vältellä kun ne saattaa aiheuttaa ristiallergiaa koivun kanssa, mutta päiväkotiin ei olla ainakaan toistaiseksi annettu mitään uusia ohjeita. Kurjia kyllä nämä allergiat ja ihottumat!
Aatun äippä: Onneksi selvisit rintatulehduksesta noinkin nopeasti ja ilman antibiootteja. Toivottavasti ei tule enää uutta tulehdusta! Mulla oli Jessen imetyksen aikana rintatulehdus kaksi kertaa ja tosi kovan kuumeen se nosti. Itsekin sain tulehduksen hoidettua kummallakin kerralla pois parissa päivässä ilman antibiootteja, paras lääke oli lämmin kaurapussi ja Jesse-tissin tyhjentäjä. ;-)
Jessen vappubileet olivat menneet ihan hulvattomissa merkeissä, oli ollut ongintaa, minidiscoa ja kaikenlaista kivaa. Jesse oli kuulemma diskoilun alussa säikähtänyt kovalla soivaa musiikkia ja siitä oli tullut pieni parku, mutta pian oli taas menossa mukana muiden lasten ja tätien kanssa. Vapputunnelmissa Jesse tuntui olevan edelleen kun menin tarhalle silloin vappuaaton iltapäivänä. Oli nimittäin miesmäisesti kurkkimassa yhden tädin paidan alle, jotain kovin kiinnostavaa siellä tuntui olevan. Hiukka rintavampi täti kuin minä. ;-)
Maricalle lämpimät onnittelut plussasta! Täällä on kyllä jo melkoisen moni uudella kierroksella. :-)
Mannan kokkipojalle pikaista paranemista! Kovin kipeälle kuulosti raasu. :-/ Hymyilytti kun luin teidän pikku kokkailijan kattilaleikeistä. Pienestä se ura jo urkenee. :-)
Sitten lopuksi HUHUILU-kierros, tulkaahan kirjoittelemaan kuulumisia Sapiina, Hormoonihirviö, Rapuäiti, Odottelija, Nillanalle, Neitoperhonen ja muutkin sieltä taustalta!!! Teitä kaivataan! Niin joo ja missä ihmeessä on Hilda?!?!?!?!?!?
Vaput vietetty ja arki jatkuu. Vappukoristeet on kyllä vielä paikoillaan, en vielä oo raaskinut pois ottaa. Koskas te meinaatte ottaa pois? Oli mukavaa olla koko perheen kesken pitkä viikonloppu, miehellä kun oli maanantaikin lomaa.
Tosi kurja keli tänään, sataa, sataa, sataa... ollaan leikitty vaan sisällä pojan kanssa.
Maricalle paljon onnea plussauksesta! :) Ihania uutisia.
Mannan kotiin paranemista, kurjaa että pojan vappu meni sairastellessa.
Ehdotanpa tähän nyt pari vaihtoehtoa tapaamispäiväksi: perjantai 11.5 tai perjantai 18.5, kolmen maissa Jumbossa? Kertokaas miten teille muille passaa.
Olipas Onni ollut reipas prick-testeissä. Epäilen et meillä tulis kyllä itku jos vastaava testi tulisi eteen.
Puolentoista viikon päästä on taas äitienpäivä, omalla kohdalla nyt siis toinen sellainen.
Kuinka moni on käynyt jo puolitoistavuotisneuvolassa? Tai muuten saanut sen MPR-rokotuksen? Miten on mennyt, tuliko siitä kuumetta tms oireita jälkikäteen? Oon ymmärtänyt että tuo on rokotuksista se, joka herkimmin lämpöä nostaa ja saattaa aiheuttaa lieviä rokon oireita kun sisältää niitä heikennettyjä viruksia.
Meillä on kahden viikon päästä neuvola, siksi nämä mielessä.
Poikanen on oppinut pikkukakkosen tunnusmusiikin. Laulaa sen lopun viimeiset sävelet aina mukana ja muutoin hytkyy tahdissa. :) Hauskan näköistä.
Isää on ollut viime päivinä kovin ikävä, läheisistä luopuminen on kyllä vaikeaa. Onneksi on sentään muistoja mitä ei kukaan voi viedä pois.
Eilen unohtui plussat, mutta nyt muistan:
+vietettiin kiva ilta eilen lintsillä perheen ja muutaman ystävän kera
+olen saanut tuollaisen ihanan rakkauspakkauspojan elämääni
Gerda
Meillä saatiin se piikki viime viikolla ja täti sanoi et viikon kuluttua piikistä voi tulla pientä lämpöä sekä pientä näppyä ympäri kehoa.Meillä ei ole kuitenkaan ilmaantunut näitä.Mutta nyt pitää jatkaa siivousta =)
terv.marrasmamma
Hildaa olen kanssa kaipaillut. Toivottavasti ei ole sattunut mitään. Tulepa kirjoittelemaan kuulumisia.
Äitykälle tsemppiä salaperäisen allergianaiheuttajan kanssa. Alan itsekin olla ihan pihalla jo, että mistä tuo pojan naama vetää punaiseksi. Välillä maidosta ei tule mitään ja välillä posket on kuin paloauto ja kakka löysää. Lääkärin mukaan ei kuitenkaan mitään vakavaa ja ruokavaliota ei tarvitse muuttaa. Hyvä näin. Pieni altistus on kuulemma uusien tutkimuksien mukaan parempi, kuin välttäminen.
Onneksi Aatun äippä sun rintatulehdus parantui nopeasti ja ilman lääkkeitä. Mulla ei ole koskaan ollut rintatulehdusta, vaikka välillä lykkäsin Onnin vauva-aikana vaunut takapihalle pelkissä rintsikoissa. Oikein veren nenästä kerjäämistä ;) Toivotaan, että jäi sun kohdalla viimeiseksi. Siskolla oli ja oli kyllä tosi kipeänä pari vuorokautta.
Kiva Tamatu, kun ehdit tulla pikaisesti kertomaan kuulumisia. Toivottavasti pojan korva paranee, eikä synny kierrettä.
Mulle sopii noista Gerdan ehdottamista tapaamisajoista kumpikin. Ehkä tuo 11.5 olisi vielä parempi. Mutta tosiaan kumpikin käy.
Olen kanssa miettinyt, että pitäisi mennä Gerdan perheen tavoin Lintsille pyörimään joku päivä. Kuluisi päivä leppoisasti siellä kierrellessä ja voisi käydä vaikka syömässäkin.
Me ei olla Gerda vielä käyty puolitoistavuotis neuvolassa. Kuun lopulla on aika. Kyselin omalla neuvolakäynnilläni rokotuksesta ja siitä, että kannattaako ottaa tämän ikäisenä. Terkkari oli sitä mieltä, että ehdottomasti kannattaa. Kuumetta saattaa kuulemma tulla viikon päästä rokotuksesta herkästi. Näin rokotuksesta untakin, taidan vähän stressata sitä, kun menin katsomaan sen aiheesta kertovan osin tositapahtumiin pohjautuvan elokuvan ;)
Just siivosin serpentiinit pois kotoa. Tavispallot irrotin, kun niitä roikkui serpentiinillä kiinnitettyinä lapuissa. Saa poika leikkiä niillä kun herää päikkäreiltä. Toinen koiramme on innokas palloilla leikkijä. Onni heittää koiralle pallon ja koira pukkaa sitä pari kertaa, kunnes puhkaisee sen hampaillaa. Sitten Onni kikattaa kippurassa :) Hauska leikki.
Gerdalle sympatiat isän kaipuuseen. Haikeaa on hyvästien jättäminen tässä elämässä.
Ihana tuo karhunpoika, kun laulaa jo pikkukakkosen tunnarin mukana :)
Plussat:
+ Sain kuin sainkin Onnin ulos nukkumaan, sade lakkasi juuri ennen päikkäreitä.
+ Minä myös Gerdan tavoin eilen taas oikein liikutuin rakkaudesta onnia kohtaan. Tulee sellainen tukahtunut onnentunne, kun ajattelee tätä onnea.
+ Pimennysverhot toimii! Onni nukkuu taas lähes yhdeksään joka aamu (alkoi siis heräillä jo kuuden maissa ja asennettiin pimentävät verhot pojan huoneeseen).
Noema
Kittylle jaksamista! Voi pee, kun menee taas yli. Mulla oli sama tilanne Onnista ja rupesin juuri miettimään sun viestiä lukiessa, että toivottavasti ei toistu. Se on ihme, kuinka päivät alkaa tuntua pitkiltä ja tuskaisilta. Toivottavasti saisit nukuttua ennen synnytystä edes yhden yön " kunnolla" .
Marikalle paljon onnitteluja! Täällähän alkaa olla kohta jo puolet toisella kierroksella :) Joulukuussako sulla on nyt sitten laskettuaika? Meillä syntyy heinäkuun alussa kakkonen.
Mitäs muuten Puhihaalle kuuluu? Vieläkö olet alkuväsymyksen ja pahoinvoinnin kourissa? Tule kertomaan kuulumisia.
Mannan pojalle paranemisia. Voi itku kun teillä taas sairastetaan. Aivan ihana tuo kokkipoika :) Oikein ripotteli " mausteita" ruokaan, varmasti suloinen näky. Meillä Onni vaan syö leikisti. Jos luetaan kirjaa ja siellä on kuva jostain ruoasta, niin ottaa siitä sormellaan ja laittaa suuhunsa. Sitten tarjoaa mullekin ja kovasti pitää mussuttaa leikkiruokaa syödessä :)
Ihanalta kuulosti Jessen vappubileet ja kyllä ne Auringonkukankin pippalot kuulosti houkuttelevalta näin raskaanaolevalle ;)
meillä pojalla oli neuvola jo 1v4kk iässä ja sai siellä rokotuksen, mitään ei siitä sen kummemmin tullut.
Aamulla nousin jo aikaisin ja tarkoitus oli lumisadetta uhmaten lähteä pojan kanssa sinne päivystykseen. Mutta kun menin poika klo 7 jälkeen herättelemään (on viime viikkoina herännyt jo 6 jälkeen) hän vain kaivautui peiton alle niin suloisesti eikä edes herännyt. Päätin sitten antaa vielä nukkua. Herättyään 8.20 (oho!) huomasin etteivät silmät olleetkaan enää rähmäiset joten seurailen päivän tilannetta josko ei tarviskaan lääkäriin lähteä. Aamupäivä meni ettei tarvinnut silmiä putsailla, jospa tämä tästä.
Olen tässä itsekseni naureskellut jo jonkin aikaa. Mies käski soittelemaan talo-asioissa muurarille ja lattian tasoittelijalle nyt kun olen kotosalla päivän. Mies kirjoitti oikein muistilaput valmiiksi. Mutta kun en paljon mitään jostain hormin muurauksesta ymmärrällä niin vähän olin Ö:nä kun se muurari kyseli jotain varmaankin ihan perusjuttuja ja minä kun ajattelin vain soittavani ja sopivani aikatauluista. Pakko oli sitten vain nauraa sille, että en kuule osaa vastata millainen se hormi on, kun ei ole näihin kysymyksiin vastauksia mies vuorosanoihin kirjoittanut=) No varmaan olin sille päivän piristys tänään, kun niin nauratti sitäkin. Lopuksi todettiin että syksyyn mennessä opin minäkin rakentamisesta yhtä sun toista.
Kiva aamu ollut pojan kanssa. Aivan mahtavaa seurata noita hänen kokkailujaan. Tyhjistä kupeista kaatelee muka jotain kattilaan, hämmentelee, rakennuspalikoita sekaan, kansi päälle ja sitten höpötellään kauheesti ja osoitellaan kattilaa ja muita tarvikkeita. Sitten tyhjennetään kattila palikoista ja homma alkaa taas alusta.
Lisäksi opettelimme hänen kanssaan plaston mopon korjausta leikkisillä työkaluilla. Ne ei kiinnosta ollenkaan niin paljon kuin kattilat, mutta jonkun aikaa jaksoi vasaralla mopoa naputella ja pienellä letkunpätkällä tankata; letku vain renkaaseen ja sitten höpötetään " ti ti ti ti ti" .
Jonkun muksu oli oppinut Pikku kakkosen laulun. Meidänkin pojalla on yksi laulu jo plakkarissa. tai jotain sinne päin=) Hoidossa hänen lempilaulunsa on kuulemma sellainen " laiva, laiva, valmiina lähtöön on laiva..." (ikävä kyllä äiti ei muista enempää" ). Alkaa aina kotonakin keinuttamaan itseään ja laulaa " laila, laila" ja sitten tulee seuraavat sanat omaa höpötystä, mutta aina tietyllä sävelellä.
Pitäisi alkaa tiskaamaan. Elämä ilman tiskikonetta on kyllä aika syvältä. Päivässä menee hirveesti aikaa tiskaamiseen!!! Ihan kuin sille ajalle ei olis parempaa käyttöä.
Manna
[color=green] Onnittelut Maricalle!
Vitsit, meillä ei ollut tuota vappukrääsää kovin paljon, tajusin vasta aattoiltana että pallot puuttuu.
Me kävimme maanantaina Linnanmäellä ja ranneke oli " ihan pakko saada" .
Olen aina ollut hulluna kaikkiin laitteisiin, eniten niihin hurjiin.
Kylmä oli sää muttei haitannut, kaverin kanssa ihan innoissaan kuin kakarat mentiin siellä laitteesta toiseen.
On muuten kamalan hintaisia nuo rannekkeet nykyään! 30euroa koko päivä ja 23 euroa " iltahupi" eli viimeiset kolme tuntia.
HUHHHU, miten jollain viisi lapsisella perheellä on varaa mennä tuonne?
Täällä on vuotopäivät ja suoraan sanottuna VITUTTAA!!! Plussa saisi jo tulla. Olen todella kade kaikille jotka ovat raskaana tällä hetkellä. MIKSI ei voi plussa tulla meillekin?!
Haluaisin mennä taas gynelle ultraan kattomaan tilanteen mutta ei siinä järkeä varmaankaan ole.. Terolutit alotin, jos siitä vaikka olisi hyötyä. Mulla kun on kierto hiukka huonossa jamassa. Nyt ihme kyllä oli 28pvä mutta ei meinaa vuoto kunnolla alkaa, taaskaan. Siksi päätin noi hormonit vetästä nassuun. Niin ja perjantaina tein testin ja negaa näytti.
Ja maricalle: Ei voi testi näyttää plussaa jos ei Hcg:tä erity.
Mutta palaillaan taas,
Terkuin valittaja 10kaks
Ihan pikaisesti Gerdalle rokotuksesta! Meillä aatu sai sen jo pari kuukautta sitten, ja terkkari sanoi että reilun viikon päästä voi tulla kuumetta tms. No Puoltoista vkoa eteenpäin ja poika kuumeessa, ja me ihmeteltiin että mikä nyt on kun ei mitään muita oireita ollut. Sitten muistettiin se rokotus, eli todnäk johtui siitä. Mut kesti vaan pari päivää!
Tuun myöhemmin takasin paremmalla ajalla! :)
Peruin Jeren hoitopaikka hakemuksen ja iski paniikki, entä jos haluan sittenkin mennä kouluun. Huoh!
Viime viikolla myin vaunut ja tuli samanlainen fiilis, että entä jos ei sittenkään.. Taitaa olla hormonit sekasin kun olen muutenkin tosi itkuinen :)
Nyt tarttee lopettaa, poika kärttyää
Ei kuulu mitään ihmeempää uutta, mutta ajattelin tulla pikaiselle kommentointikierrokselle ennen kuin menen syömään iltapalaa ja katsomaan Teho-osastoa. Jesse on jo nukkunut puolisen tuntia riepu kainalossaan -suloinen pakkaus! :-)
Gerda: Meillä on vielä puolitoistavuotisneuvola edessä, mutta MPR-rokotus on saatu jo 1.3v neuvolassa. Jesse tuli heti rokotusta seuraavana päivänä kipeäksi eli nousi kuumetta 39. Kuumetta kesti pari-kolme päivää, lisäksi tuli nuha ja yskä. Tiedä sitten johtuiko tuo rokotuksesta vai oliko tarhasta saanut tartuntaa? Neuvolatäti ainakin sanoi että rokotus saattaa nostaa lämpöä 5-7 päivän kuluttua rokotuksesta tai jotain sitä luokkaa, en muista enää tarkkaan. Mitään ihottumia Jesselle ei tullut vaikka siitäkin varoitettiin.
Lutuinen teitin poikanen kun osaa pikkukakkosen tunnariakin jo laulella. :-) Jessekin kovasti sen tahdissa hytkyy ja naureskelee.
Sympatiat sinulle kun isääsi kovasti ikävöit. Tiedän tunteen, oon itse myös kaivannut paljon pikkuveljeäni, joka kuoli seitsemän vuotta sitten keväällä. Olisi ollut ihana eno Jesselle. Ei se ikävä kai koskaan kokonaan helpota, onneksi on tosiaan paljon hyviä muistoja.
Noema: Kiva että teillä pimennysverhot toimii ja saat itsekin nukkua pidempään aamuisin. :-) Meidän aamuvirkku heräilee aina 6-7 aikaan. Vaan eipä onneksi enää viideltä kuten viime syksynä.
Manna: Mikäs teidän kokkipojan vointi on? Menikö tauti ohi ilman lääkärikäyntejä?
10kaks: Parempaa mieltä sinulle! Toivotan teille kovasti plussaonnea!
Ja sitten plussaonnen toivottamisesta päivän plussiin:
+ Jesse oli tosi hyväntuulinen koko illan (no, ainakin melkein ;-)
+ Mies ei hoputtanut mua illan kauppareissulla (paitsi kerran mutta se on niin vähän normaaliin verrattuna ettei lasketa ;-)
+ Huomenna on perjantai ja viikonloppu häämöttää jo ovella.
Nyt kurkistelemaan jääkaappiin. :-) Hyviä unosia marraskuisille!
Vielä nopea kommenttikierros edellisen pinon kirjoituksiin...
Marrasmamma: Meillä Jesse höpöttelee paljon mutta omaa kieltään, oikeita sanoja tulee vain harvakseltaan. Malttamattomana odottelen puhetta, kun kerrottavaa jässikällä tuntuisi kuitenkin olevan niin paljon. ;-) Hienosti ymmärtää puhetta, joten sen puoleen en ole huolissani mutta oishan se kiva jos niitä sanoja alkaisi jo kertyä. Teillä Veetillä onkin jo komea sanavarasto. Tahtopakkaus on muuten meilläkin ja uhmiskohtaukset tuttuja, joten otan osaa. ;-)
Toivottavasti Kittykatti on päässyt jo nyytinhakureissulle! Vaan jollet ole niin oikein paljon tsemppiä ja jaksamista viime hetken tukalaan odottamiseen!
Manna: Ihanaa oli lukea teidän kuulumisia pitkästä aikaa! Tsemppiä kiireisiin!
Noema: Reipas poika sulla! En vois kuvitellakaan että Jesse vaan naureskelisi samalla jollekin lelulle kun käsivarteen tökitään neulalla. Ja Onni se vaan kikatteli lampaalle -ihana! :-) Miten maitoaltistus on edennyt, tuntuuko että se käy Onnille poskien helotuksesta huolimatta?
Nyt tarhan kautta kotiin!