Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinted itsetehdyt?

Vierailija
10.02.2026 |

Miten tuo vinted on niin tuulella käyvä noiden itsetehtyjen myymisessä? Mitä minä en ymmärrä tuossa logiikassa? Siellä on satoja neuleita, virkkauksia, kortteja ja savitöitä myytävänä ja yhdellä jopa 30 uutta itsetehtyä käsityötä myytävänä samaan aikaan. Sitten minä laitoin myyntiin neljä paria sukkia lankojen hinnalla ja muutaman kortin materiaalien hinnalla ja sain heti viikoksi eston ja uhkauksen että jos toistuu niin heitetään lopullisesti ulos. Poistettiin myös pari tarra-arkkia minulta mutta muut saa myydä temusta tilattuja tarroja satoja kappaleita moninkertaisella hinnalla. Omituinen logiikka, en ymmärrä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa selittää?

Vierailija
2/5 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa vaan tolla tiedolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt ihan samaa. Tuttu kiertää tuota laittamalla tuotemerkiksi jonkun "TaranTellan" ja silloin itsetehdyn myynti onnistuu mutinoitta. Sanoja itsetehty, handmade tai DIY ei valikoissa kannata käyttää, koska tekoäly ymmärää ne ihan oikein, mutta jos laittaa esittelytekstiin saman asian kiertoteitse (ei ostettu kaupasta, oma malli tms.) niin siihen ei tekoäly osaa vielä puuttua.

Ideana on se, että alustaa ei saa käyttää verojen kiertämiseen ja itsetehdyn myyminen voi olla sitä. Koska vaativat, että tuote on käytetty (siis saa myydä verotta), eivät ole vastuussa siitä, jos käyttäjät toimivatkin väärin.

Joten älä kerro, että teit sen itse.

Vierailija
4/5 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tuotemerkiksi Novita ja jätä pois kaikki sellainen tieto, jolla sukkasi voi tulkita tekemiksesi. Puolalaisia itsetehtyjä saa näköjään olla myynnissä, siellä on varmaan erilaiset verotussäännöt.

"Käyttämättä jääneet" kertoo siitä, että tuote on uusi.

Vierailija
5/5 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainoksista päätellen se on joku afrikkalainen lafka ?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä