Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi narsisti haluaa pilata kaikki juhlapyhät, syntymäpäivät ja muut läheisimpiensä tärkeät päivät.

Vierailija
09.02.2026 |

Onko se jotain katkeruutta, kun ei luultavasti ole lapsena saanut tarpeeksi huomiota jouluna, syntymäpäivinä, vailmistujaispäivinä jne.

Vai onko se vaan kusipäistä kiusaamista (taas) ja halua rangaista ja vahingoittaa niitä ihmisiä, jotka hänestä välittävät?

Miten narsku voi ihmetellä sitä, miksi kaikki jättävät kun käytös on tuollaista? Ekö ne tajua lainkaan oman käytöksensä vaikutusta?

Tuli vaan niin elävästi mieleen tästä L/over sarjan kolmannesta jaksosta.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti haluaa draamaa ja vuoristoratamaista elämää, jotta saisi itse olla kaiken keskipisteenä ja vetelemässä lankoja. Mietin itse läheiseni suhteen juuri samaa asiaa kuin ap, ja päädyin tähän vastaukseen.

Pohjimmiltaan narsisti on pelkkä tyhjiö, joten tarvitsee jatkuvasti tällaista tukea saadakseen tuntea olevansa merkityksellinen.

Vierailija
22/34 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin kanssa olo on yhtä ylä - ja alamäkeä, hyvää tasaista hetkeä ei ole. Tarjoili välillä todella ihania romanttisia hetkiä ja seuraavaksi lyö märällä rätillä päin naamaa.  Mielialasta ei koskaan tiennyt. Yhtenä hetkenä oikein hyvä ja ihana ja seuraavana kuin itse piru. 

Jos näet, että läheiselläsi on tuollainen tilanne, puhu ystävällesi asiasta. Älä katso sormien välistä.

Oma isäni oli tosin muiden henkilöiden paikalla ollessa hyvin käyttäytyvä, kaikki eivät sitä nähneet saati uskoneet hänestä. Onneksi äiti pääsi hänestä eroon mutta tuo aika jätti häneen jäljet loppuiäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin toimi myös entinen poikakaveri, luojan kiitos pääsin eroon mutta vielä vuosien jälkeen huomaan itsessäni jälkiä hänen käytöksestään. Alussa hän oli kyllä tosi kohtelias, käytiin ravintoloissa jne.  Häntä ei ole juhlittu lapsena ja muutenkin jätettiin huomiotta. Minua ei edes onnittelut syntymäpäivinä eikä antanut lahjaa silloin tai jouluna. Itse kyllä odotti lahjoja ko.päivinä ja väheksyi, jos ei ollut mitään kalliimpaa. 

Hyi, vieläkin puistattaa , miten saatoin erehtyä hänen suhteen. Olin tosi nuori silloin enkä ollut paljoa seurustellut. Muut yrittivät puhua minulle järkeä mutta eihän sitä rakastunut ihminen huomaa toisen huonoa käytöstä. Menetin myös kaikki nuoruuden ystävät hänen takiaan, en saanut tavata heitä kuin lyhyesti ja lopulta kaikki kaverit hävisivät ympärilläni.

Oli kuin mun suusta. Exä myös oikein nautti kun sai pahan mielen toiselle just juhlapäivinä. Itse kyllä odotti kovasti, että häntä juhlitaan ja olin niin hullu, että järjestin hänelle vuosikausia synntärit ja muut juhlat, vaikka hän aiheutti minulle vaan pahaa mieltä omissani.

Vierailija
24/34 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne päivät on narsisteille itselleen tärkeitä. Narsisti heti olettaa että ne on muillekin. Ei ne näe ihmisten moninaisuutta, ja että kaikille ne ei ole päiviä jolloin pitää juhlia ja olla kaiken keskipiste.

Vierailija
25/34 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti ei välitä kenestäkään muusta, kuin itsestään. Miksi kukaan välittäisi narsistista, ainakaan sen jälkeen kun tajuaa hänen olevan narsisti?

Vierailija
26/34 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti haluaa draamaa ja vuoristoratamaista elämää, jotta saisi itse olla kaiken keskipisteenä ja vetelemässä lankoja. Mietin itse läheiseni suhteen juuri samaa asiaa kuin ap, ja päädyin tähän vastaukseen.

Pohjimmiltaan narsisti on pelkkä tyhjiö, joten tarvitsee jatkuvasti tällaista tukea saadakseen tuntea olevansa merkityksellinen.

Pelkkä ihmispaska. Oho, tuli valehdeltua, ei ole ihminen lainkaan, vaan pelkkä paska.

Vierailija
27/34 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistien kateus ja huomiontarve on rajaton.

Äitini oli jopa kateellinen isälleni siitä, että tämä oli hautajaisten keskipisteenä, ja sen takia laittoi kuolinilmoituksen vasta kolme kuukautta hautajaisten jälkeen.  Uskomatonta, mutta totta.

Kyllä, näin hulluja narsistit ovat. 

Heistä voi kertoa tällaisia huvittavia tarinoita, mutta niiden osana on superraskasta elää.

Vierailija
28/34 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistien kateus ja huomiontarve on rajaton.

Äitini oli jopa kateellinen isälleni siitä, että tämä oli hautajaisten keskipisteenä, ja sen takia laittoi kuolinilmoituksen vasta kolme kuukautta hautajaisten jälkeen.  Uskomatonta, mutta totta.

Kyllä, näin hulluja narsistit ovat. 

Heistä voi kertoa tällaisia huvittavia tarinoita, mutta niiden osana on superraskasta elää.

Narsistia hullumpia ei ole, eikä narsistin kostolla ole mitään rajaa, jos et joskus tee juuri niin kuin hän haluaa.

Vierailija
29/34 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jätin lopulta ostamatta hänellekin lahjat ja onnittelematta  mutta jotenkin kierolla tavalla hän sai siitäkin tyydytyksen. Ohitin päivän sanomatta asiasta mitään, hän vain hymyili...seuraavana päivänä muistutti asiasta.  Vastasin samalla mitalla ja juttu oli siinä ja tiet eri suuntiin. Kävin muutamia kertoja juttelemassa työpsykologin luona asiasta ja onhan noi asiat välillä myöhemminkin mieleen noussut. 

Vierailija
30/34 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä myöntää, mutta olen itse. Tosin se "kiltti". "Tutkiskelin omia tuntojani", mussa samaa kuin isän isässä - hän ei koskaan kutsunut vieraita kotiin (maalla) eikä mennyt vieraisiin paikkoihin (paitsi kerran, kuulemma). Hän aina suuttui siitä, jos muut eivät totelleet häntä, ei fyysistä väkivaltaa. Käsitän nyt, mulla se sama piirre - jos minä jotain sanon, niin se on totta! (koska kokemus). Ja löi nyrkkiä pöytään. No, alfa-uros; käsitin sen myöhemmin.

Ja että oisinko ollut sopiva intin kapiaiseksi? - En tiedä. Ehkä johonkin Viestiin, koska mielenkiinto sinne.

...

Kummasti jotkut koirat (kun kulkevat emännän mukana) aina haukkuu minua, kun olen vaikka röökillä, pihalla. Mitähän ne oikein vaistoaa??? (uhka vai mahdollisuus? :)))

Vierailija
31/34 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin jätin lopulta ostamatta hänellekin lahjat ja onnittelematta  mutta jotenkin kierolla tavalla hän sai siitäkin tyydytyksen. Ohitin päivän sanomatta asiasta mitään, hän vain hymyili...seuraavana päivänä muistutti asiasta.  Vastasin samalla mitalla ja juttu oli siinä ja tiet eri suuntiin. Kävin muutamia kertoja juttelemassa työpsykologin luona asiasta ja onhan noi asiat välillä myöhemminkin mieleen noussut. 

Narsisti ei koskaan muutu, eikä edes halua. Ainoa oikea ratkaisu on jättää narsisti heti ymmärrettyään asian ja lopullisesti. 

Harva vain ymmärtää ennen kuin sama "draama" toistunut jo useasti.

Vierailija
32/34 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ,MINÄ...MINULLE,MINULLE,..MINUA,MINUA!!!

Vierailija
33/34 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä myöntää, mutta olen itse. Tosin se "kiltti". "Tutkiskelin omia tuntojani", mussa samaa kuin isän isässä - hän ei koskaan kutsunut vieraita kotiin (maalla) eikä mennyt vieraisiin paikkoihin (paitsi kerran, kuulemma). Hän aina suuttui siitä, jos muut eivät totelleet häntä, ei fyysistä väkivaltaa. Käsitän nyt, mulla se sama piirre - jos minä jotain sanon, niin se on totta! (koska kokemus). Ja löi nyrkkiä pöytään. No, alfa-uros; käsitin sen myöhemmin.

Ja että oisinko ollut sopiva intin kapiaiseksi? - En tiedä. Ehkä johonkin Viestiin, koska mielenkiinto sinne.

...

Kummasti jotkut koirat (kun kulkevat emännän mukana) aina haukkuu minua, kun olen vaikka röökillä, pihalla. Mitähän ne oikein vaistoaa??? (uhka vai mahdollisuus? :)))

Oletko sinä pahoinpidellyt eläimiä?

Minun narskuexää puri myös koirat ja uskoisin, että hän oli pahoinpidellyt koiria, kun se oli pentuja. Myöhemmin en usko, että enää uskalsi, mutta se kiristi kuitenkin koirien hermoja niin, että aina tapahtui, kun hän oli lähellä. Vihaisista koirista tuli ihan tavallisia, rauhallisia, kilttejä perheenjäseniä, kun hän lähti perheestä pois.

Vierailija
34/34 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tosi hyvä esimerkki narsistista. Pilaa aina kaikki juhlapyhät joulua myöden. Aina! Onneksi ei enää tarvi sietää mutta kyllä aikanaan oli raskasta.