Missä maassa ja miten asuisit, jos saisit itse päättää?
Minä asuisin asuntoveneessä jossain lämpimän maan satamassa. Portugalissa ehkä.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Islannissa
Voi kun oliskin varaa: Islanti on vieläkin kalliimpi kuin Suomi!
Suomessa meren rannalla tai järven.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et saa itse päättää?
No mä päätän että Los Angelesissa hienossa villassa. No milläs tän mun päätöksen rahoitan, kun tilillä on vaan muutama tonni? Eli en voi itse päättää. Vai luuletko että kaikki ne vanhassa yksiössä vuokralla lähiössä asuvat ihan itse ovat valinneet juuri sen asumisen ihan koska haluavat?
Vierailija kirjoitti:
thaimaahan.sieltä on maata ostettu ja talonpaikka katsottu.tämän vuoden aikana rakennetaan. riskit tiedetään kyllä.
asutaan siellä se vajaa puoli vuotta vuodesta.
Kuulostaa hyvältä. Mistäpäin Thaimaata?
Belgiassa. En ymmärrä miksi tätä maata pidetään tylsänä. Vireä kulttuurielämä, kauniita rakennuksia. Kuppiloita, leipomoita, juusto- ym. herkkukauppoja on ihan jokaisessa pikkukylässäkin. Ihmiset ovat todella vieraanvaraisia ja ystävällisiä.
Myös Belgian maaseutu on kaunista ja maasto ei ole niin tylsän aakeetalaakeeta kuten vaikkapa Hollannissa tai täällä koti-Pohjanmaalla. Belgia on tullut itselle tutuksi työkomennusten myötä.
Vierailija kirjoitti:
Belgiassa. En ymmärrä miksi tätä maata pidetään tylsänä. Vireä kulttuurielämä, kauniita rakennuksia. Kuppiloita, leipomoita, juusto- ym. herkkukauppoja on ihan jokaisessa pikkukylässäkin. Ihmiset ovat todella vieraanvaraisia ja ystävällisiä.
Myös Belgian maaseutu on kaunista ja maasto ei ole niin tylsän aakeetalaakeeta kuten vaikkapa Hollannissa tai täällä koti-Pohjanmaalla. Belgia on tullut itselle tutuksi työkomennusten myötä.
Äh, tästä hehkutuksesta jäi pois tietysti yksi tärkeimmistä asioista eli miellyttävä ilmasto! Eikä ole kaamosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös Belgian maaseutu on kaunista ja maasto ei ole niin tylsän aakeetalaakeeta kuten vaikkapa Hollannissa tai täällä koti-Pohjanmaalla. Belgia on tullut itselle tutuksi työkomennusten myötä.Äh, tästä hehkutuksesta jäi pois tietysti yksi tärkeimmistä asioista eli miellyttävä ilmasto! Eikä ole kaamosta.
Heh... Miellyttävä? No, mistä kukakin pitää.
Vierailija kirjoitti:
Fär-saarilla pikku talossa, pihalla parin ponin talli, yksinkertaista elämää, meri, takkatuli, komiat tanskalaiset miehet ympärillä.
Mä en voisi, koska grindadráp.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Briteissä jossain ihanassa cottagessa maaseudulla.
Saint Mary Meadin kylä, miss Marplen naapurissa.💓
Mutta sitten pitää elellä kiltisti, muuten Miss Marple iskee sinuun kuin haukka 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Australiassa tai Uudessa-Seelannissa, siellä on niitä koaloja ja kummituseläimiä, ja ihanan lämmintä.🔥 Kasvikuntakin on kuin partiisissa.
Ja eläinkunta kuin helvetistä käärmeineen, myrkyllisine matoineen ja käärmeineen. Vedessä kuolet sitten joko haihin tai kuutiomeduusaan.
Tai ameebaan aivoissa.
Niitä krokotiilejäkin siellä on lähes joka järvessä, joessa ja jopa meressä.
Onko Thaimaassa asunnon vuokraaminen talveksi mahdollista kohtuuhinnalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fär-saarilla pikku talossa, pihalla parin ponin talli, yksinkertaista elämää, meri, takkatuli, komiat tanskalaiset miehet ympärillä.
Mä en voisi, koska grindadráp.
Samoin.
Suomessa asun ja täältä en kaipaa minnekään. Tässä Helsingin kolkassa on kaikki mitä haluan: luontoa, palvelut lähellä ja hyvät kulkuyhteydet. Ihan olen itse päättänyt asuinsijani, kun tämän asuntoni ostin 20 vuotta sitten.
Suomessa ja omakotitalossa, kuten olen asunut 66 vuotta.
Norjassa Jäämeren rannalla. Ilmasto sama kuin Islannissa. Ei kovia pakkasia eikä hellettä. Meri ja kalliot /vuoret huikean upeita.
Mulla on hyvä tilanne kun olen elämäni aikana asunut lyhyempiä tai pidempiä aikoja Lontoossa, Pariisissa, USA:ssa, Kanadan erämaassa, että lämpimässä ilmastossa Välimerellä, myös olen viettänyt asuntoveneessä yhden kesän, ja lisäksi heilunut Miami Beachillä, ja Lapissakin on tullut koluttua pari kertaa, samoin rajan takana Karjalassa.
Ei enää houkuta liian kuuma tai kostea ilmasto, eivät suurkaupungit, enkä myöskään haluaa asua kaukana palveluista.
Uusi ihana asuntoni Helsingissä lähellä merenrantaa ja luontoa, muttei kaukana palveluista ja kaikesta kivasta, on kyllä todella sopiva paikka asua meikämummolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös Belgian maaseutu on kaunista ja maasto ei ole niin tylsän aakeetalaakeeta kuten vaikkapa Hollannissa tai täällä koti-Pohjanmaalla. Belgia on tullut itselle tutuksi työkomennusten myötä.Äh, tästä hehkutuksesta jäi pois tietysti yksi tärkeimmistä asioista eli miellyttävä ilmasto! Eikä ole kaamosta.
Heh... Miellyttävä? No, mistä kukakin pitää.
Belgiassa aurinko paistaa aika harvoin kuulema.
Jossain missä on työtä ja kivoja nuoria naisia
Tästä tulee vähän semmoinen fiilis, että av-mammat on porukalla lähdössä kukin omaan unelmakohteeseensa ja jättämässä huolet Suomeen 🙂 🙃