Missä maassa ja miten asuisit, jos saisit itse päättää?
Minä asuisin asuntoveneessä jossain lämpimän maan satamassa. Portugalissa ehkä.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi en saisi itse päättää?
Työ- ja rahatilanne estää, + lapset ja/ tai puoliso.
Otat lapset mukaan, etsit työpaikan jne.
Entäs se puoliso sitten? Jääkö hän Suomeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linnassa Skotlannin nummilla
Oi, unelmaelämää... Tulee heti mieleen se leffa: Cluedo, jossa professori Mustapippurin kartanossa tapahtuu murhia. Pääosassa butlerina ihana Tim Curry.
Skotlannissa, jossa naapurissa olisi lampaita ja lammaspaimenia bordetcollieineen 🤩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sielä karsinassa röhnöttelee. Käyt muutaman vuoden välein katsomassa ja konsultoit hoitajaa.
Suomessa asuisin mielelläni. Suomen luontoa ja merta ei voita mikään. Toiseksi tulee Sveitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätetään puolisot suosiolla Suomeen.
En maassa, vaan merellä.
Seilaisin huvipurrellani ympäri Karibianmerta. Tukikohta minulla voisi olla vaikkapa Costa Rican rannikolla.
myö asutaan suomessa, ja juur niin kuin itte halutaan. meitä ei hetkauta maailman tapahtumat, eikä laki meitä rajoita. emme myöskään piittaa muiden tunteista tai puheista. muut ovat mitättömiä, kuin pieru tuulessa. meillä vallitsee korpilaki ja sen mukaiset on käytöstavatkin.
Vierailija kirjoitti:
Itse päätin mennä eläkkeellä EU:n ulkopuolelle johonkin maahan asumaan. Otti niin päähän vuosia kaikki EU:n kommervenkit jo silloin. Käärmeitä ja krokotiilejä ym outoja ötököitä en kuitenkaan haluaisi läheisyyteeni. Sitten muutin Italiaan, Toscanaan. Ja EU edelleen harmina, mutta minkäs sille voi.
Eikö EU.ssa kuitenkin ollut helppoa muuttaa?
Saitko pidemmän (pysyvän?) oleskeluluvan vaivatta?
Jossain missä ei ole pörssisähköä käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alpeilla. Upeiden maisemien ja vaellusreittien sekä puhtaan vuori-ilman äärellä. Maailman parhaista laskettelurinteistä nauttien.
Oih 💙
Kuten myös.
Oppiikohan vanhana vielä laskettelemaan? Muullakin kuin pulkalla...
Siellä on varmasti hyviä opettajia.
Niin varmasti mutta vanhana luut menee äkkiä poikki ja halki kun kaatuilee.. lisäksi lumivyöryt.
Viesti heille, jotka olivat kiinnostuneita Uruguaysta. Uruguay on siis oikeastaan koko maa täyttä viljelysmaata, myöskin käyttämätöntä viljelysmaata. EUn eliitti yritti saada Mercosur-sopimuksen Etelä-Amerikan kanssa, mutta euroopalaiset maanviljelijät eivät tietenkään suostuneet tähän ehdotukseen. Ja hyvä niin. Mutta mitä tulee yksittäisille henkilöille, jotka etsivät rikastumismahdollisuuksia, on Uruguayn alue siinä asiassa erittäin relevantti. Tulevaisuudessa Uruguayn valtavat maanviljelysalueet tulevat olemaan bisneksen avain niin USAn, kuin muunkin maailman kanssa. Etelä-Amerikassa on myös miellytävä ilmasto ja kulttuuri on enimmäkseen latinokulttuuria, eli rentoa portugalilaista ja espanjalaista, stressitöntä suhtautumista elämään. Uruguayssa on myös suuri kaupunki Montevideo ja Argentiinassa Buenos Aires.
Vierailija kirjoitti:
En maassa, vaan merellä.
Seilaisin huvipurrellani ympäri Karibianmerta. Tukikohta minulla voisi olla vaikkapa Costa Rican rannikolla.
Kuka pelastaa merihädästä kun tulee myrskyjä noilla mailla seilatessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse päätin mennä eläkkeellä EU:n ulkopuolelle johonkin maahan asumaan. Otti niin päähän vuosia kaikki EU:n kommervenkit jo silloin. Käärmeitä ja krokotiilejä ym outoja ötököitä en kuitenkaan haluaisi läheisyyteeni. Sitten muutin Italiaan, Toscanaan. Ja EU edelleen harmina, mutta minkäs sille voi.
Eikö EU.ssa kuitenkin ollut helppoa muuttaa?
Saitko pidemmän (pysyvän?) oleskeluluvan vaivatta?
Tietysti muutto oli mutkaton kaikin tavoin. Sain pysyvän residenssin hyvin pian, se tietty myönnetään ilman muuta kun ostaa talon ja rupee siinä asumaan. EI ollut byrokratian kanssa mitään ongelmia, tosin osasin italiaa jo muuttaessani Saksasta Toscanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen ei opi kieliä.
T. RKP
Hej frällälällälää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thaimaassa, Pattayalla condossa.
Kaveri asuu siellä nyt jo talvikuukaudet.
Tavoite on tehdä samoin, ensi vuonna kun täytän 60 otan lopputilin ja alan elää sijoituksilla. Varaa on, en jää roikkumaan töissä eläkeikään. Thaimaa kutsuu.
Mukavia eläkepäiviä!🔥 ...mun kaveri on työikäinen, hän tekee just niin paljon töitä että saa olla lämmössä thaimaalaisten seurassa joka vuosi marraskuusta maaliskuun loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alpeilla. Upeiden maisemien ja vaellusreittien sekä puhtaan vuori-ilman äärellä. Maailman parhaista laskettelurinteistä nauttien.
Oih 💙
Kuten myös.
Oppiikohan vanhana vielä laskettelemaan? Muullakin kuin pulkalla...
Niin varmasti mutta vanhana luut menee äkkiä poikki ja halki kun kaatuilee.. lisäksi lumivyöryt.
Minä varmaan laittaisin muutaman lumivyöryn liikkeelle.
😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uruguayssa on valtavat maatilat käytössä, vailla vihollisia. Voisin vaikka asua Argentiinan puolella ja ylläpitää maatilaa Uruguayn puolella. Kaukana Euroopan ongelmista. Kuulemani mukaan myös Paraguayssa on mukava asustella.
Onko Uruguay ja Paraguay reittilentokohteita? Alkoi kiinnostaa. Minkä yhtiön koneella sinne pääsee?
Air Francella 1080€ HEL-MVD. 2 välilaskua.
Tai sitten yhdellä välilaskulla Madridin kautta.
thaimaahan.sieltä on maata ostettu ja talonpaikka katsottu.tämän vuoden aikana rakennetaan. riskit tiedetään kyllä.
asutaan siellä se vajaa puoli vuotta vuodesta.