Missä maassa ja miten asuisit, jos saisit itse päättää?
Minä asuisin asuntoveneessä jossain lämpimän maan satamassa. Portugalissa ehkä.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Briteissä jossain ihanassa cottagessa maaseudulla.
Saint Mary Meadin kylä, miss Marplen naapurissa.💓
Eikö neiti Marplen kylä ollut Saint Mary Meads? S:llä. ...ja kuka siellä uskaltaisi asua: hirveesti murhia tapahtuu!
Vierailija kirjoitti:
Linnassa Skotlannin nummilla
Oi, unelmaelämää... Tulee heti mieleen se leffa: Cluedo, jossa professori Mustapippurin kartanossa tapahtuu murhia. Pääosassa butlerina ihana Tim Curry.
Jossain pohjois-Italian pikkukylässä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen ei opi kieliä.
T. RKP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uruguayssa on valtavat maatilat käytössä, vailla vihollisia. Voisin vaikka asua Argentiinan puolella ja ylläpitää maatilaa Uruguayn puolella. Kaukana Euroopan ongelmista. Kuulemani mukaan myös Paraguayssa on mukava asustella.
Onko Uruguay ja Paraguay reittilentokohteita? Alkoi kiinnostaa. Minkä yhtiön koneella sinne pääsee?
Air Francella 1080€ HEL-MVD. 2 välilaskua.
Hui mikä hinta😶
Onhan se pitkä matka.
Olenkin. 4 maata asustanut pidempään synnyin ja kotimaan lisäksi ja vielä 2 muussa maassa lyhyemmän pätkän. Kaikissa maissa on puolensa, mutta negat tippuu päähän kuin lokinpaska, jos jämähtää.
Vierailija kirjoitti:
Portugalissa on ollut tosi pahat talvimyrskyt tänä talvena.
Terkut vaan ap.lle.
Kiitos terkuista. Mikä olisi parempi kuin Portugalin rannikko? Kreikka? Italia?
Vierailija kirjoitti:
Jossain pohjois-Italian pikkukylässä.
Just tänään kartoitin asuntotilannetta sieltäpäin...
Atlantin rannalla kestävässä lämpimässä talossa, jonka isoista lasi-ikkunoista näkyisi meren tyrskyt ja myrskyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thaimaassa, Pattayalla condossa.
Kaveri asuu siellä nyt jo talvikuukaudet.
Tavoite on tehdä samoin, ensi vuonna kun täytän 60 otan lopputilin ja alan elää sijoituksilla. Varaa on, en jää roikkumaan töissä eläkeikään. Thaimaa kutsuu.
Ap kuinka siinä asuntopaatille kävisi kun monen metrin korkuiset aallot myrskyssä lyövät rantaan`? Meri-ilmastossa asuminen on/olisi kesäisin kauniilla säällä hienoa. Talvella sitten meri-ilman suolaisuuden takia ruostuu kaikki, jopa sisätiloissa. Olen nähnyt. Itse kuvittelin myös meneväni meren lähelle mutta kun näin mitä ilmasto saa aikaiseksi, karisi se haave äkkiä. Mieluummin asuntopaatti jossain joessa.
Alpeilla. Upeiden maisemien ja vaellusreittien sekä puhtaan vuori-ilman äärellä. Maailman parhaista laskettelurinteistä nauttien.
Jossain Irlannin länsirannikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Portugalissa on ollut tosi pahat talvimyrskyt tänä talvena.
Terkut vaan ap.lle.
Kiitos terkuista. Mikä olisi parempi kuin Portugalin rannikko? Kreikka? Italia?
Jos asuntoveneessä asuisit, niin noista Kreikka, mutta on kyllä yleistävä vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Australiassa tai Uudessa-Seelannissa, siellä on niitä koaloja ja kummituseläimiä, ja ihanan lämmintä.🔥 Kasvikuntakin on kuin partiisissa.
Ja eläinkunta kuin helvetistä käärmeineen, myrkyllisine matoineen ja käärmeineen. Vedessä kuolet sitten joko haihin tai kuutiomeduusaan.
Tai ameebaan aivoissa.
Vierailija kirjoitti:
Alpeilla. Upeiden maisemien ja vaellusreittien sekä puhtaan vuori-ilman äärellä. Maailman parhaista laskettelurinteistä nauttien.
Oih 💙
Kuten myös.
Oppiikohan vanhana vielä laskettelemaan? Muullakin kuin pulkalla...
Itse päätin mennä eläkkeellä EU:n ulkopuolelle johonkin maahan asumaan. Otti niin päähän vuosia kaikki EU:n kommervenkit jo silloin. Käärmeitä ja krokotiilejä ym outoja ötököitä en kuitenkaan haluaisi läheisyyteeni. Sitten muutin Italiaan, Toscanaan. Ja EU edelleen harmina, mutta minkäs sille voi.
Linnassa Skotlannin nummilla