Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko itse ollut vaikea/tyrannilapsi?

Vierailija
30.04.2007 |

Muistatko miksi?

Itse olen ollut ns. tyrannilapsi (sellainen kuin näkee noissa nanny-ohjelmissa). Muistan selvästi (kylläkin 3 vuodesta eteenpäin) että minulla oli tylsää. Siis todella tylsät päivät äidin kanssa kotona, ja kiukuttelin ja raivosin sen vuoksi. Eli omien lapsien kanssa en tuota virhettä kyllä tee...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut olin niin yksinäinen, että kerjäsin vaan käytökselläni rakkautta ja hellää syliä... näin jälkeenpäin ajatellen

Vierailija
2/21 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin olin yksinäinen. Kiukuttelin lähinnä siitä syystä, että olisin halunnut enemmän mennä. Emme koskaan käyneet esim. uimarannalla, mikä oli meidän lähellä, uimahallissa, kerhoissa, leikkikentillä, Puuhamaissa tms.

Eli oman lapsen kanssa aion kyllä harrastaa ja käydä erilaisissa paikoissa

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä vanhempiani tavallaan, olivat yrityksessään kiinni 6pv viikossa " 24/7" . Mutta en ymmärrä mikseivät laittaneet minua hoitoon. -2-

Vierailija
4/21 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea tuittupää ja känkkäränkkä super uhmassa.

Vierailija
5/21 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tunne yhtään tv sarjojen lapsiin verrattavaa lasta, mutta niissä brittisarjoissahan äidit tuntuu olevan kotona

Vierailija
6/21 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta vuotta. Mutta aina katsoi tv:tä tai luki lehteä. Mihinkään ei halunnut lähteä, kun oli niin koti-ihminen. Ja uimaan ei halunnut lähteä, kun ei halunnut näyttää vartaloaan.

Niimpä, olisinkin mäkin ollut edes tarhassa, olisi ollut seuraa ja leikkikavereita.

ap

Vierailija
7/21 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vertauskuvaa kuin lapsityranni sille, minkälainen olin. Itkin ja raivosin paljon, vihasin vanhempiani ja sanoin sen usein.

ap

Vierailija
8/21 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

en tunne yhtään tv sarjojen lapsiin verrattavaa lasta, mutta niissä brittisarjoissahan äidit tuntuu olevan kotona

Päivähoitomaksut on niin huikeita, ettei töihin meno kannata.

Vierailija
9/21 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olin koti" hoidossa" eli yksin. Mutta omani ovat myös kotihoidossa ja ovat hyvin käyttäytyviä ja ns. kilttejä lapsia. Mutta annankin heille paljon rakkautta ja teemme yhdessä asioita. Ei mitään ihmeellistä vaan ihan tavallisia juttuja. -2-

Vierailija
10/21 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekemistä piisaa aamusta iltaan. On hyvä opettaa et aina ei elämässä ole hauskaa ja voi olla ihan tekemättä mitäänkin. Niin sitten eivät masennu ja sairastu heti aikuisena, kun kaikki ei menekään niin kuin on halunnut ja kuvitellut!

Vierailija
11/21 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo on sinun mielipiteesi. Itse en aio viettää lapseni kanssa kotona tekemättä mitään 24/7 viikon jokaisena päivänä. Jos sinä haluat, niin siitä vaan. On lapsesi sitten katkera aikuisena ja välinne huonot, kuten minulla nyt vanhempieni kanssa. Onnea matkaan.

ap

Vierailija
12/21 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi vaikea lapsena ja murkkuiässä. Todella kovapäinen ja hankala.

Vierailija
13/21 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös elänyt niin lapsena. Minulla ei ole katkerat eikä huonot välit vanhempiini, eikä sisaruksiini. Elämä on liian lyhyt vihoitteluun!

Vierailija
14/21 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan, jos on saanut juoksennella ulkona ja lähistöllä ollut kavereita, on vaikeampi ymmärtää.

Vierailija
15/21 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska asuttiin niin pitkällä muista ja äitillä ei ollut ajokorttia. Sisaruksia ei ollut. Tarkoitinkin 12, että jos aiot noin kohdella lapsiasi, niin onnea valitsemallasi tiellä. Vanhemmilleni en ole ikinä asiasta maininnut, mutta omaa lastani aion kohdella eri tavalla. Haluan että lapseni voi sanoa aikuisena, että hänellä oli hyvä ja hauska lapsuus. Vähään he ovat tyytyväisiä, jopa tämänpäiväinen kävely metsässä oli seikkailu =)

ap

Vierailija
16/21 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tarkoitan siis sitä, että haluan lapselleni kivojakokemuksia, ei mitään tavarapaljoutta ja kulutusta. En olisi kyllä uskonut että joku olisi kanssani eri mieltä...

ap

Vierailija
17/21 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppareissut, pitkät autoajelut, puistot, fillarointi, askartelut, tivolissa käynti- kaikki on vain arkea. Kaikkea ollaan tehty sen verran ettei intoa tahdo oikein löytyä mihinkään. Ilmeisesti viihdytetty liikaa???

t. eräs kotiäiti joka katuu ettei pistänyt lapsiaan tyytymään tavalliseenkin arkeen välillä

Vierailija:

Vähään he ovat tyytyväisiä, jopa tämänpäiväinen kävely metsässä oli seikkailu =)

ap

Vierailija
18/21 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis itse lapsena en käynyt koskaan missään, meillä ei käynyt vieraita jne. Aika tylsä lapsuus siis oli...

ap

Vierailija
19/21 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin on kerhossa käynyt pari kertaa viikossa. Silti tuntuu et koko ajan pitäis olla jotain actionia. Aamusta iltaan. En mä sellaiseen kyllä kykene. Kotityötkin on kaikki mun kontolla.

Sikäli kadun etten vienyt virikehoitoon tarhaan. Siellä kai on ohjelmoitu ja tarkkaan aikataulutettu päivät. Joten huonosti mihinkään tyytyvälle lapselle kotihoito (vaikka kuinka virikkeistäisi) ei kaiketi riitä.

Mutta yritetty ainakin on. Työstä sekin käy:-)

t.19

Vierailija
20/21 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilasin järjestelmällisesti äitini kaikki suhteet, ja ensimmäinen avoliitto äidilläni olikin vasta sen jälkeen kun olin jo aikuistunut.. sekin narsistin kanssa. Häpeän itseäni.. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän