Tammikuun sähkölasku
Odotin pahempaa, mutta ei! 200€ sähkön kulutus tammikuulta. Kiinteä soppari . Asutaan Pohjois-Suomessa, eli ollut todella kylmä tammikuu. Uudehko hirsitalo 140neliötä. Maalämpö. Pihassa poreallas jatkuvasti 37 asteisena. Näillä spekseillä ei IKINÄ edes harkita pörssisähköä.
Kommentit (38)
Tuleeko tammikuun lasku noin äkäisesti.
Mulle tuli just siirto hiukan yli 10€, kulutus on ehkä alle kymppi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu keskilämmöistä. Tammikuu oli etenkin Helsingissä aika kylmä ja pörssisähkön hinnat aivan pilvissä joten tonnin laskua pukkaa vähänkin isompiin asumuksiin.
Köyhälistö alkais pimeydessä vaeltaa ja vaatia kokoomukselaisten päitä lauantaimakkaraansa. Tai Uunilenkkiin. Menisivät, mokomat kutjukset, töihin niin ei tarttis kitistä.
SUOMI NOUSUUN !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tammikuu 304e, sähkö osuus 168e
Okt 120m2+talli
Kiinteä soppari
Minulla 200€ kaikkineen pörssisähköllä samanlaisessa. Vaihdoin kyllä kiinteään, koska minusta tuokin oli valtava, en nyt sitten tiedä kannattiko.
Mun mummo meni tohon ihan samaan.
Onko tää joku vitsi? Toihan on ihan hillitön sähkölasku, jos talossa on maalämpö. Meillä vanhassa ja huonosti eristetyssä ok-talossa sähkölämmitys (ilp+ patterit) ja tammikuun sähölasku oli pörssisähköllä 250 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tammikuu 304e, sähkö osuus 168e
Okt 120m2+talli
Kiinteä soppari
Minulla 200€ kaikkineen pörssisähköllä samanlaisessa. Vaihdoin kyllä kiinteään, koska minusta tuokin oli valtava, en nyt sitten tiedä kannattiko.
Kiinteä meilläkin.
En tiedä miten olisi voinut enää pudottaa sähkönkulutusta, meni n 2500kwh. Tosin meillä oli lämpö 21 viimevuotisen 18 sijaan ja ruokaa tehty uunissa n 4x viikossa
Vierailija kirjoitti:
Äpistä näkee summat
Vierailija kirjoitti:
Onko tää joku vitsi? Toihan on ihan hillitön sähkölasku, jos talossa on maalämpö. Meillä vanhassa ja huonosti eristetyssä ok-talossa sähkölämmitys (ilp+ patterit) ja tammikuun sähölasku oli pörssisähköllä 250 euroa.
Paljonko tammikuun kulutus?
Meille tuo ei mielestämme ole paljon, ottaen huomioon maantieteellinen sijaintimme, sekä elämäntyylimme. Sähkön kulutus runsasta talon sisällä + ulkona jatkuvasti sähköllä lämpimänä 37 asteessa pidettävä poreallas.
Tammikuun kulutus n. 2400kwh
Vierailija kirjoitti:
47€ pörssisähköt, okt
Mikä lämmitys?
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meillä sen näkee sovelluksesta jo.
Maksoin Vaasan Sähkön laskun jo 3.2. Ne on nopeita.
Tammikuun kulutuslasku 330 euroa. Pörssisähkö. Omakotitalo noin 170 m2.
N. 650 e kaikkinensa kiinteällä sopparilla. 170 neliöinen okt.