Ellen Jokikunnaksen mies
https://www.is.fi/viihde/art-2000011803169.html
Huonosti nukutun yön jälkeen lapsi oli kömpinyt aamulla vanhempien sänkyyn juttelemaan Jokikunnaksen kanssa. Mies oli murahtanut ja kääntänyt mielenosoituksellisesti kylkeään. Lapsi oli kuitenkin jatkanut aamuista jutteluaan.
Tämä Jari on melkoinen julkisuustyrkky ja nämä adoptiojutut ovat naisten omia projekteja joihin mies saadaan huijattua mukaan. Tuo poika on varmasti ihan OK, mutta ei mies voi adoptiolasta tuntea koskaan omakseen.
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuja nyt viitsii edes mainita termin turvallisesti kiintynyt, kun kouluikäinen lapsi on taannoin adoptoitu maahan/maihin, joiden kieliä ei ymmärrä.
Tuollainen lapsi ei ole turvallisesti kiintynyt (tuossa sitä toki yritetään rakentaa) eikä ole ikätasoinen kuin älyllisesti. Lastenkotilapset oppivat jo vauvoina, ettei itku kannata eli todella hyvä, jos lapsi uskaltaa tulla aamulla vanhempien luo oma - aloitteisesti.
Eri jaksossa Ellenit puheet seksistä ovat vielä pahemmat kuin tuo. Mies ehkä osoittaa mieltään seksin puutteen vuoksi.
Tuon takia oikeasti olen hämmentynyt, että "mammapalstalla" puolustetaan miestä näin raivokkaasti. Jos puheet miehen käytöksestä ovat todenmukaisia, eihän tuo ole millään tavalla ok. Lapsi on todella hiljattain tullut heille, ja nyt vasta sitä suhdetta pitäisi hitaasti ja varovasti rakentaa. Keski-ikäisen
Sinä sen sanoit. Tätä ihmetellyt tätä ketjua lukiessa. Toinen juttu on tietty se, et onko ok kertoa tällaisia juttuja julkisesti. Mutta eihän se poista tuon isän käytöstä mihinkään, vaikka ei kertoisi. Lapsi on aina keskiössä, adoptiolapsi erityisesti. Vaikka kaduttais, aikuisen ihmisen tehtävä on hoitaa katumuksensa lapselta piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Jopas jotakin, eiköhän kansainvälisessä adoptiossa ole viranomaisia iso liuta mukana. Vuosia suunniteltu, lapsi ollut muutaman kuukauden ja nyt nainen aukoo päätään moiseen malliin, kaikelle kansalle. Outo keissi."
Jopas jotakin, eiköhän kansainvälisessä adoptiossa ole viranomaisia iso liuta mukana. Vuosia suunniteltu, lapsi ollut muutaman kuukauden ja nyt isä käyttäytyy kuin pahainen kakara kykenemättä hallitsemaan tunteitaan. Outo keissi.
Heille tuli lapsen tuoma elämänmuutos aika varttuneessa iässä. Ei se ole helppoa kenellekään, mutta Ellen voisi pitää välillä suunsa kiinni.
Jotenkin surullista, että noinkin vanha lapsi tempaistaan juuriltaan ja sitten hän on toisella puolella palloa ties minkä epävakaisuuden armoilla.
Kuinka kauan sossut ylipäätään toimivat adoptioperheen tukiverkkona mukana ja puuttuvatko äidin alkoholinkäyttöön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kertoa tollasta julkisesti. Ellen käytönnössä nolasi oman miehensä. Olisko ero tulossa muutaman vuoden sisään. Jos lapsi alkaa höpötellä keskellä yötä niin sillon sanotaan lapselle, että nyt nukutaan.
Pisti sama silmään. En ikinä puhuisi pahaa naisestani vielä julkisesti. Ihan käsittämätöntä
Itse voisin kuvitella, että jos mies alkaisi kohdella yhteistä lastamme huonosti, niin mielipide miehestä muuttuisi aika nopeasti negatiiviseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ellen lähtee sitten itse seuraavalla kerralla viemään koiraa ulos kolmelta yöllä. Oppiipahan. Ikävät hommat on näköjään miehen hommia, niin jaksaa rouva itse lelliä penskan pilalle. Vanhempien pelisääntökeskustelun paikka, vaikka normaalilla empatialla varustettu siirtyisi itse lapsen kanssa toiseen huoneeseen höpöttämään.
Näin. Minäkin näen että Ellen on tässä se joka hölmöilee.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne saavat rahaa elämäänsä?
Katso linkki, siitä.
-JUONTAJAPARI Paasonen puolestaan ehdottaa, että Jokikunnas olisi itse viime aikoina käyttäytynyt kummallisesti, mikä saa miehen reagoimaan näin.
- Ei ole mahdollista, koska mä oon ihana, Jokikunnas vitsailee.
Paasonen ehdottaa pilke silmäkulmassa, että seuraavassa jaksossa he tekevät puolison käyttäytymiseen välitarkastuksen, jotta voivat analysoida tätä kunnolla.-
Eli tällaista läppään verhottua -muka hauskaa- sanailua näiden kahden podcast? Eivät sitten tule ajatelleeksi, miltä tämä kaikki kuulostaa ulkopuolisten korvaan ja onko puolisoiltaan kysytty, mikä ja miten on ok perheen asioista puhua?
Vierailija kirjoitti:
Heille tuli lapsen tuoma elämänmuutos aika varttuneessa iässä. Ei se ole helppoa kenellekään, mutta Ellen voisi pitää välillä suunsa kiinni.
Jostain se pitää hälläkin raha repiä.
Onneksi sarja loppuu nyt, vaikka se oli ihanaa katsottavaa. Olisi pitänyt lopettaa jo toiseen kauteen kun saivat lapsen kotiin.
Lasta tuodaan liikaa julkisuuteen. Aluksi Ellen piti kasvot piilossa, mutta enää ei vaivaudu.
Ihan oikeasti mietin tätä, että miten täysin vierasta lasta oppii rakastamaan kuin omaa. Uskon että orpoa lasta kohtaan tuntee sääliä ja hoivaviettiä, haluaa tälle turvaa ja huolenpitoa ym. Ja kuinka nopeasti lapseen kiintyy, meneekö viikkoja, kuukausia, vuosia..
Vaikka täällä on ammattiprovojakin, silti ihmetyttää miten ihmiset jaksaa. Toiset on käyneet läpi n.7 v hedelmöityshoidot ja sen jälkeen vuosikausien adoptioprosessin, ja täällä pokkana kirjoitetaan, että lapsi hankittiin lapsilisien takia... Ja kuinka lapsi revittiin juuriltaan, kun orpojen hartain toive on tulla adoptoiduksi ja saada omat (sosiaaliset) vanhemmat. Ei tosin pitäisi välittää, näitä älyttömyyksien kirjoittajia riittää jokaiselle vähänkään julkisuudessa olevalle.
En ole seurannut tämän pariskunnan tekemisiä kuin ohimennen otsikoista, mutta miksi tässä ketjussa esitetään asia niin, että Jokikunnas janoaa julkisuutta ja mies karttaa sitä?
Mitä niistä otsikoista ja niiden mukana olevista valokuvista muistan, mies on ollut yhtä lailla esillä julkisuudessa, eikä näyttänyt edes vastentahtoiselta. Miehellä näyttäisi olevan hyvin aktiivinen Insta-tili ja itsekin vierailevan podcasteissa haastateltavana. Ei varsinaisesti näytä siltä, että tämä mies olisi julkisuustyrkyn vaimonsa uhri.
Perheen isä varmasti mielellään tapaa lastensuojelun sosiaalityöntekijöitä, jotka ymmärtääkseni ovat mm. näitä tilanteita varten. Yleensä perheen tilanne tarkistetaan äidin esittämien tämänkaltaisten huolipuheiden ja esittämänsä huolikysymyksen jälkeen. Näin mä ymmärrän. En usko, että viranomaisen näkökulmasta julkisuuden henkilöitä voidaan kohdella eri tavalla kuin taviksia silloin kun lapsen, etenkin vasta adoptoidun, lähellä tapahtuu toistuvaa lapsen perusturvallisuutta uhkaavaa käytöstä. Naisen kuvailu tilanteesta, jossa perheen isä ei ole toistuvasti pystynyt hillitsemään raivontunteitaan, ei ainakaan pidemmän päälle ole normaalia tai hyvää ja turvallista arkea lapselle. Etenkin jos lapsella kerrottu olevan ennestäänkin jo rankkaa ja sopeutuminen käynnissä.
Kyllä varmaan kaikki ärsyyntyy ja hermostuu joskus, mutta kun puhutaan uuden perheenjäsenen, lapsen, kohtaamista toistuvista tilanteista. Jos perheessä avaudutaan näin julkisesti siitä, että voidaan huonosti, että jopa lapsen lähellä riehumiskäytöstä, niin jotain mielestäni on pielessä. Tosi ikävää, että monet aikuiset eivät ymmärrä miltä jonain päivänä lapsesta voi tuntua se, kun hän alkaa ymmärtää miten ja miksi hänen vaikka ja mitä kotiasioitaan on levitetty julki kaikille. Sosiaalinenkin lapsi voi sulkeutua ja ahdistua ymmärrettyään sen, että mitä vaan hänen puheista ja teoista löytyy pian somesta. Ja entä kun vielä omien vanhempien toimesta. Ei lasta ja hänen juttujaan pidetä julkisuudessa tiiviisti lapsen edun takia, vaan aikuisten itsekkäiden syiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne saavat rahaa elämäänsä?
Töitä tekemällä.
Vierailija kirjoitti:
-JUONTAJAPARI Paasonen puolestaan ehdottaa, että Jokikunnas olisi itse viime aikoina käyttäytynyt kummallisesti, mikä saa miehen reagoimaan näin.
- Ei ole mahdollista, koska mä oon ihana, Jokikunnas vitsailee.
Paasonen ehdottaa pilke silmäkulmassa, että seuraavassa jaksossa he tekevät puolison käyttäytymiseen välitarkastuksen, jotta voivat analysoida tätä kunnolla.-
Eli tällaista läppään verhottua -muka hauskaa- sanailua näiden kahden podcast? Eivät sitten tule ajatelleeksi, miltä tämä kaikki kuulostaa ulkopuolisten korvaan ja onko puolisoiltaan kysytty, mikä ja miten on ok perheen asioista puhua?
Eiköhän Ellenin miehen itsetunto tämän kestä ja Ellenin huumorikin on tuttua. Hehän molemmat kuittailevat toisilleen.
"Perheen isä varmasti mielellään tapaa lastensuojelun sosiaalityöntekijöitä, jotka ymmärtääkseni ovat mm. näitä tilanteita varten. Yleensä perheen tilanne tarkistetaan äidin esittämien tämänkaltaisten huolipuheiden ja esittämänsä huolikysymyksen jälkeen. Näin mä ymmärrän."
Ei sossut paljon muuta ehtisi enää tehdä jos tarkistettaisiin kaikki "isi oli tänään vähän äreä ja kolisteli mielenosoituksellisesti keittiössä jo toista kertaa tällä viikolla" vihjeet.
On aika uskomatonta miten pitkälle meneviä johtopäätöksiä ihmiset tekevän jonkun julkkiksen sanomasta parista lauseesta.
Mihin hävisi Ellenin teeveejuontajan työt? Sehän on ihan has been, ei enää näkyvyyttä kuin tuo remppaohjelmansa. Tavallinen arki ei kuitenkaan tunnu maistuvan, edes adoptiolapsen tultua perheeseen.
Hermot menee vaikka noin isosta lapsesta kyse. Entä sitten jos olisi ollut noviiseille pieni vauva joka itkee yöt läpeensä. Outoa tuo Jokikunnaksen julkinen avautuminen perheasioista. Nolaamisen haluako. Menisi perheneuvolaan harmiaan purkamaan.
Minäkin olen ihan lempeä, mutta herätäpä mut kesken unien!
Ellen tuo turhaan julkisuuteen joka risahduksen perheen sisältä. Lapsi tarvitsee yksityisyyttä, vaikka äiti elää julkisuudella.