Keittiöremontti: hinnat järkyttäviä
Uutta keittiötä oltiin tilaamassa ja katsottiin muutamasta liikkeestä. Hinnat aivan järkyttäviä. Voitteko kuvitella, että yhden vetolaatikon hinta: pohja, etulevy, vedin, kiskot maksaa koosta riippuen 150-400e! Siihen päälle vielä se itse kaapin runko sekä pöytälevy. AIVAN järkyttävää vedätystä. Tulisiko teillä mieleen ostaa laatikko vetimillä hintaan 100e. Kyllä naurattaisi jo niin kallis hinta. Kun hinta uppoaa siihen kokonaisuuteen niin puhutaan tonneista ja "keittiöremontit nyt vaan maksaa". Aivan törkeää ylihintaa. Tekisi mieli käskeä mies tekemään itse irto-osista ja levyistä. Tarvikkeiden hinta murto-osa kokonaisuudesta.
Jos isomman keittiön hinta kodinkoneineen maksaisi noin 25000e niin 20v päivähinnaksi tulisi 3,3e. Siinä ajassa kodinkoneet pitää vaihtaa varmaan 3-4 kertaa, vaikka olisi kuin laadukasta.
Huijaukselta tuntuu koko touhu.
Kommentit (85)
Kyselitkö muualta kuin yhdestä paikasta?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos itse tekisit sen keittiön, etkä käskisi miestä?
Miten mies liittyy tähän?
Meillä tehtiin keittiöremontti pari vuotta sitten. Kaikki koneet uusiksi, lattiat ja väliseinät, uudet kaikki kaapistot. Kyllä siihen päälle 20 000 meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mies liittyy tähän?
Lue aloitus
Toimittajissa ja valmistajissa on eroja. Paljon. Itse asensin joskus ns. Rautakaupan omaa merkkiä olevat rungot ja ovet yksiööni. Paketin hinta jäi tonnin tietämiin hellan kanssa. Tää siis 10v sitten.
Moni päätyy esim Ikeaan ja asennus ei ihan rakettitiedettä ole. Toki hyvillä työkaluilla helpompaa ja harvalla DIY tyypillä niitä on. Ammattilainen tekee myös päivässä parissa sen mitä amatööri kuukaudessa. Itselläni ei ollut kiire ja Ammattilainen lainasi neuvot ha työkalut.
Ja kuinka kattavasti tehdään? Meneekö lattia uusiksi ja välitila yms. Nykysäädöksillä vaatii vissiin vedeneristyksen joiltain osin siihenkin. No se on pisara meressä kustannuksiltaan mutta aikaa ja eväitä menee siihenkin. Itse tein ihan betonista alkaen.
Niin ja jos itse teette, niin teette toki yhdessä. Et tietenkään käskytä miestäsi yksin vastuuseen projektista.
Ja aikamoinen palats muuten saa olla jos keittiö maksaa asennettuna 25ke :D
Vähän vaivaa niin muutama tonni säästyy. Otin rungot, ovet, altaan ja työtasot kaikki eripaikoista. Asentaja oli vielä muualta kun varsinaisesta keittiö firmasta.
joskus oli juttua kun pariskunta haki pakulla keitiökalusteet+muut vermeet olikohan latviasta Ikeasta, säästö oli mojova !
Har Virosta ikean keittiö, säästät tonneja
"Voitteko kuvitella, että yhden vetolaatikon hinta: pohja, etulevy, vedin, kiskot maksaa koosta riippuen 150-400e!"
Kuinka nopeasti miehesi tekee tuollaisen laatikon? Lasket siitä osien hinnat ja tuntihinnan työlle.
Käskeä mies tekemään? Mikset tee itse? Miksei mies käske sinua tekemään? Tai miksi et itse ponnistele tulojenne kasvattamiseksi niin ei tarvitsisi täällä rääkyä hinnoista?
Realistisesti. Hyvän keittiön tekeminenkin EI onnistu amatööriltä ns pitkästä tavarasta. Ainakaan järkevässä ajassa ja vaivalla. Mutta valmiskeittiön asentaminen kyllä onnistuu.
Ehkä jonkun mäkin kesäkeittiön kanssa voi lähteä soveltamaan, mutta miduulimittaiset keittiökalusteet jotka on sovitettu toisiinsa ja kodinkoneisiin on eri juttu.
Siitä tulee helposti kallis ja "tein itse jä säästin" näköinen ja toimiva keittiö jos liikaa soveltamaan alkaa. Eri asia toki jos se ei haittaa.
Uusin pienen keittiöni, ja huomasin saman. Aivan järkyttävät hinnat, kysyin tarjouksen kolmesta paikasta. Lopulta tein itse muut, paitsi putkityöt ja kaappien kiinnitykset seinään. Säästin aika monta tuhatta! Joku tavallinen kaappikin olisi maksanut tonnin luokkaa. Hain ja kokosin itse, maksoi alle 300.
Ihan törkeää rahastusta noilla firmoilla, varmaan sen takia, kun monet ei osaa tehdä itse. Nyhdetään rahan kiilto silmissä.
Millaisessa tynnyrissä olet elänyt jos et tiennyt että keittiöremontit eivät ole koskaan olleet halpoja eivätkä koskaan tule olemaan, ja kaikki hinnat nousevat koko ajan muutenkin?
Kokatkaa vastedes kivien välissä metsässä niin ei tarvi ulista hinnoista.
Halpahan tuo 25 000€ on keittiökalusteista. Eli puhutaan varmaan lastulevykalusteista. Meille ei lastulevy kelvannut, ja hinta oli siten moninkertainen.
Vierailija kirjoitti:
"Voitteko kuvitella, että yhden vetolaatikon hinta: pohja, etulevy, vedin, kiskot maksaa koosta riippuen 150-400e!"
Kuinka nopeasti miehesi tekee tuollaisen laatikon? Lasket siitä osien hinnat ja tuntihinnan työlle.
Ei näille pölvästeille mammoille kannata edes yrittää taivutella logiikkaa ja faktoja, kaikki menee yli hilseen korkealta ja kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Nuo laatikot ja osat tulevat tehtaalta, ne eivät ole käsityötä. Hullut hinnat.