Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keittiöremontti: hinnat järkyttäviä

Vierailija
09.02.2026 |

Uutta keittiötä oltiin tilaamassa ja katsottiin muutamasta liikkeestä. Hinnat aivan järkyttäviä. Voitteko kuvitella, että yhden vetolaatikon hinta: pohja, etulevy, vedin, kiskot maksaa koosta riippuen 150-400e! Siihen päälle vielä se itse kaapin runko sekä pöytälevy. AIVAN järkyttävää vedätystä. Tulisiko teillä mieleen ostaa laatikko vetimillä hintaan 100e. Kyllä naurattaisi jo niin kallis hinta. Kun hinta uppoaa siihen kokonaisuuteen niin puhutaan tonneista ja "keittiöremontit nyt vaan maksaa". Aivan törkeää ylihintaa. Tekisi mieli käskeä mies tekemään itse irto-osista ja levyistä. Tarvikkeiden hinta murto-osa kokonaisuudesta. 

Jos isomman keittiön hinta kodinkoneineen maksaisi noin 25000e niin 20v päivähinnaksi tulisi 3,3e. Siinä ajassa kodinkoneet pitää vaihtaa varmaan 3-4 kertaa, vaikka olisi kuin laadukasta. 

Huijaukselta tuntuu koko touhu.

Kommentit (167)

Vierailija
161/167 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos isomman keittiön hinta kodinkoneineen maksaisi noin 25000e niin 20v päivähinnaksi tulisi 3,3e. Siinä ajassa kodinkoneet pitää vaihtaa varmaan 3-4 kertaa, vaikka olisi kuin laadukasta."

Miksi ihmeessä?

Ostin taloni 2005, siis 21 vuotta sitten. Ostin sinne Siemensin astianpesukoneen ja Aeg:n jääkaapin. Valmiina siellä oli jo ikivanha arkkupakastin.

Arkkupakastin käy ja kukkuu vieläkin, samoin kuin jääkaappi. Tiskikoneen olen kerran joutunut korjaamaan, siellä oli yksi putki tukkeentunut.

Kuvitelma että keittiökoneet pitäisi 20 vuodessa vaihtaa useamman kerran on ihan tsuulafuulaa.

Me on asuttu tässä 19 v ja kolmet tiskikoneet, sekä jääkaapit. Ekat oli edellisten asukkaiden. Edellinen tiskikone kesti 2v.

Sori, tiskikone on jo neljäs. 

Niissä tiskikoneissa ei ole tarkoitus pestä talvirenkaita eikä koiraa.

Vierailija
162/167 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos isomman keittiön hinta kodinkoneineen maksaisi noin 25000e niin 20v päivähinnaksi tulisi 3,3e. Siinä ajassa kodinkoneet pitää vaihtaa varmaan 3-4 kertaa, vaikka olisi kuin laadukasta."

Miksi ihmeessä?

Ostin taloni 2005, siis 21 vuotta sitten. Ostin sinne Siemensin astianpesukoneen ja Aeg:n jääkaapin. Valmiina siellä oli jo ikivanha arkkupakastin.

Arkkupakastin käy ja kukkuu vieläkin, samoin kuin jääkaappi. Tiskikoneen olen kerran joutunut korjaamaan, siellä oli yksi putki tukkeentunut.

Kuvitelma että keittiökoneet pitäisi 20 vuodessa vaihtaa useamman kerran on ihan tsuulafuulaa.

Me on asuttu tässä 19 v ja kolmet tiskikoneet, sekä jääkaapit. Ekat oli edellisten asukkaiden. Edellinen tiskikone kesti 2v.

Mistä niin huonoja laitteita saa? Kahden vuoden kuluttua hajonnut tiskikone on selvästi viallinen ja tuotevastuulain alainen, ellette sitten itse ole laitetta hajalle paskoneet.

Itse olen pyrkinyt ostamaan Siemensin laitteita, koska heillä on netissä varaosakauppa ja siellä jokaisesta laitteesta räjäytyskuvat varaosanumeroineen. Lisäksi en ole ostanut halvinta roskaa - joskaan en kalleintakaan. Siemensin tiskikone oli 21 vuotta sitten 500 euron hintahaarukassa, Aeg:n täyskorkuinen jääkaappi kai samoissa. Siemensin 550 euron pyykkikone täytti 22 vuotta, samoin saman valmistajan vähän halvempi kuivauskone. Ja ovat lapsiperheessä olleet kovalla käytöllä. Ei noista ole paljoa vuotta kohden jäänyt maksettavaa, mutta ne ovatkin laatumerkkejä eikä mitään Samsungeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/167 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kodinkoneita sentään 3-4 kertaa/20 vuotta vaihdeta.... Meillä on 19 vuotta vanha keittiö ja integroitua jääkaappia lukuunottamatta kaikki vielä alkuperäisiä. Kestää, kestää. Mm. pesukone on laadukas ja hiljainen, integroituna kalustoon. Ei mitään ongelmaa. Tuossa se louskuttaa edelleen niin hiljaa, että pitää ihan kuulostella, onko päällä vai ei. 

Vierailija
164/167 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikealla on halpaa. Kilpailuta. 

Ei ole. Samoissa hinnoissa Keittiövalinnan kanssa. 

Olisin aika varuillani tämmöisen erittäin pienen yrityksen kanssa. Tuollainen pieni rautakauppa voi mennä konkurssiin milloin tahansa. Nyt on tosi vaikeat ajat menossa rakennusalalla.

Toki firmt menee konkurssiin, jos ostetaan mieluummin ulkomaalaista kuin suomalaista.

Harvassa keittiössä on juuri mitään muuta suomalaista kuin työ. Onhan sekin jotain ja siihen valmiskeittiöpakettien hinnat perustuvatkin. Suomalainen työ, katteet omistajille ja osingonsaajille. Kapitalismi.

Että vtuttaa kaltaisesi vasemmistolaiset, jotka ajattelevat joka ikisen yrityksen olevan joku suuryritys, mikä nettoaa miljoonia. 

Kaltaistesi takia meillä pienyrittäjilläkään ei ole töitä, kun ette halua työllistää edes meitä alle 10 hengen yrityksiä. Meillä on koko firma nyt lomautettuna, kun töitä ei saa mistään ja sitten sinä viitsit huudella jostain kapitalismista. Ja oikein nauratte suomalaisen pienyrittäjän ahdingolle, ettekä tajua, että siinä työllistyy muitakin ja kuinka suuri merkitys sillä on suomalaiseen talouteen. Mutta ei, kunhan riistoyrittäjällä menee huonosti, niin kaikki hyvin. 

Vihaan vasemmistosyöpäläisiä ja demarikyrpiä raamatullisessa mittakaavassa, mutta niin vihaan suomalaisia jutkuttavia turbojuutalaisia "yrittelijöitäkin".

Teille  m u l k u i l l e  se nyhtäminen, kiskominen ja  j u t k u i l u  on yhtälailla geeneissä kuin vasemmistosyöpäläisillä kommarointi. Teidän p a s k a s a k i l l e käsite "kohtuullinen voitto" ei tunnu menevän jakeluun millään. Tehdään tai myydään jotain muutama kerta vuoteen, ja niillä pitäisi pystyä jutkuttamaan koko vuoden satojen prosenttien voitto kerralla että saa lojua tekemättä mitään loppuvuoden tai siirtyä suoraan eläkkeelle eläkekassan kanssa.

Sitten ulistaan kun kukaan ei suostu asiakkaaksi jutkutushinnoilla ja konkka kutsuu.

Kerran voluumi-terminä ei teille tunnu aukeavan, ansaitsette kyllä kaiken paskan mitä kohtaatte.

Vierailija
165/167 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Realistisesti. Hyvän keittiön tekeminenkin EI onnistu amatööriltä ns pitkästä tavarasta. Ainakaan järkevässä ajassa ja vaivalla. Mutta valmiskeittiön asentaminen kyllä onnistuu. 

Ehkä jonkun mäkin kesäkeittiön kanssa voi lähteä soveltamaan, mutta miduulimittaiset keittiökalusteet jotka on sovitettu toisiinsa ja kodinkoneisiin on eri juttu. 

Siitä tulee helposti kallis ja "tein itse jä säästin" näköinen ja toimiva keittiö jos liikaa soveltamaan alkaa. Eri asia toki jos se ei haittaa. 

keittiökauppias puhuu... rakentaminen ei ole rakettitiedettä

Vierailija
166/167 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä?

Mistä niin paskoja laitteita saa? Kahden vuoden kuluttua hajonnut tiskikone on selvästi viallinen ja tuotevastuulain alainen, ellette sitten itse ole laitetta hajalle paskoneet.

Itse olen pyrkinyt ostamaan Siemensin laitteita, koska heillä on netissä varaosakauppa ja siellä jokaisesta laitteesta räjäytyskuvat varaosanumeroineen. Lisäksi en ole ostanut halvinta paskaa - joskaan en kalleintakaan. Siemensin tiskikone oli 21 vuotta sitten 500 euron hintahaarukassa, Aeg:n täyskorkuinen jääkaappi kai samoissa. Siemensin 550 euron pyykkikone täytti 22 vuotta, samoin saman valmistajan vähän halvempi kuivauskone. Ja ovat lapsiperheessä olleet kovalla käytöllä. Ei noista ole paljoa vuotta kohden jäänyt maksettavaa, mutta ne ovatkin laatumerkkejä eikä mitään Samsungeja.

Jos piirikortti menee, niin pahapa sitä on itse paskoa. 2 v takuu oli jo umpeutunut. 

Vierailija
167/167 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliissa laitteissa on kalliit korjaukset. Aikoinaan ostin huippupesukonetornin, kuin jk/pk,  maksoi maltaita ja kesti 12-13 v, kunnes meni jotakin sisältä rikki. Korjaaja sanoi, että ennen kannattaa ostaa uusi, kuin korjata, Erikoistuote pitää tilata jostakin ulkomailta, maksaa. Lisäksi tornin vienti ja tuonti korjaamolle, sekä itse korjaus.

Suomessa ei osata korjata edes tavallista radiota, käyttävät vain varaosia ja korjaus tulee kalliimmaksi kuin uuden ostaminen , toisin kuin esim. Virossa. Siellä osataan korjata.