Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keittiöremontti: hinnat järkyttäviä

Vierailija
09.02.2026 |

Uutta keittiötä oltiin tilaamassa ja katsottiin muutamasta liikkeestä. Hinnat aivan järkyttäviä. Voitteko kuvitella, että yhden vetolaatikon hinta: pohja, etulevy, vedin, kiskot maksaa koosta riippuen 150-400e! Siihen päälle vielä se itse kaapin runko sekä pöytälevy. AIVAN järkyttävää vedätystä. Tulisiko teillä mieleen ostaa laatikko vetimillä hintaan 100e. Kyllä naurattaisi jo niin kallis hinta. Kun hinta uppoaa siihen kokonaisuuteen niin puhutaan tonneista ja "keittiöremontit nyt vaan maksaa". Aivan törkeää ylihintaa. Tekisi mieli käskeä mies tekemään itse irto-osista ja levyistä. Tarvikkeiden hinta murto-osa kokonaisuudesta. 

Jos isomman keittiön hinta kodinkoneineen maksaisi noin 25000e niin 20v päivähinnaksi tulisi 3,3e. Siinä ajassa kodinkoneet pitää vaihtaa varmaan 3-4 kertaa, vaikka olisi kuin laadukasta. 

Huijaukselta tuntuu koko touhu.

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikealla on halpaa. Kilpailuta. 

Ei ole. Samoissa hinnoissa Keittiövalinnan kanssa. 

Olisin aika varuillani tämmöisen erittäin pienen yrityksen kanssa. Tuollainen pieni rautakauppa voi mennä konkurssiin milloin tahansa. Nyt on tosi vaikeat ajat menossa rakennusalalla.

Toki firmt menee konkurssiin, jos ostetaan mieluummin ulkomaalaista kuin suomalaista.

Harvassa keittiössä on juuri mitään muuta suomalaista kuin työ. Onhan sekin jotain ja siihen valmiskeittiöpakettien hinnat perustuvatkin. Suomalainen työ, katteet omistajille ja osingonsaajille. Kapitalismi.

Vierailija
82/119 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetolaatikoita löytyy halvemmalla mm. Ikeasta, mutta eivät ne sielläkään ilmaisia ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkulaki on voimassa ja koskee myös julkisen työpaikkoja. Tekeekö joku muka keittiöremppaa?

Keittiörempan saa rahoituksella, osamaksulla ainakin jostain täälläkin mainitusta firmasta.

Vierailija
84/119 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kaikki asumiseen ja remontoimiseen liittyvä on kallista eikä kuitenkaan ole mitään takeita laadusta.

Ei tämä mikään Suomalainen ilmiö ole. Rakentaminen on kaikkialla kallista. Samoin minusta laatu on pääsääntöisesti Suomessa erinomaista. Rahalle saa vastinetta. Toki kyllä se aina lompakossa vihlaisee kun käy rautakaupassa. Rahaa on syytä olla jos remonttikärpänen puraisee.

Vierailija
85/119 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettiörempassa te olette työnantajan asemassa, joten miten ihmeessä kuvittelette saavanne korkeaa laatua maksamatta mitään? Hyvä työnantaja ainakin palstan mukaan palkitsee työnteon ruhtinaallisesti, miksi keittiörempassa työ ei saisi maksaa mitään?

Vierailija
86/119 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiö kestää ehkä sellaiset 30 - 40 vuotta tuon peruskorjauksen jälkeen. Toki se tarvittaessa pintaremontoidaan ehkä kahdesti siinä välissä. Kodinkoneet vaihtuvat noin 8 - 10 vuoden välein. Yhdessä vuokrakämpässä päästiin keittiöllä vähän yli 50 vuotta, jonka jälkeen se täysremontoitiin eikä sitä minun aikanani enää peruskorjata.

Vierailija
87/119 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt kysellyt keittiötä uuteen pienehköön mökkiin. Aikalailla peruskeittiö, joka ei mitenkään mahdottoman isoa ole. Olen kyllä jokseenkin yllättynyt hintatasosta. Hintataso keittiölle näyttää olevan minimissään noin 10000€ ja siitä sitten oman halun mukaan ylöspäin. Minusta esimerkiksi noin kymmenen kaappia jos maksaa 6000-8000€ niin alkaa olla sama tehdä itse koko kaapit. 

Vierailija
88/119 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Voitteko kuvitella, että yhden vetolaatikon hinta: pohja, etulevy, vedin, kiskot maksaa koosta riippuen 150-400e!"

Kuinka nopeasti miehesi tekee tuollaisen laatikon? Lasket siitä osien hinnat ja tuntihinnan työlle. 

Tämä

Kyllä aika nopeasti karisee haaveet suuresta säästöstä jos rupeaa itse kalusteita autotallissa rakentamaan. Jos haluaa laadusta tinkimättä tehdä.

Ei ne remppafirmatkaan niitä autotallissa kotityökaluilla tee. Huono vertaus.

Aivan. Harvalla on kunnon koneita joilla esim. kaappien rungot tai massiivipuiaet ovet pystyisi levystä tai lankusta alusta asti työstämään. Ja ei riitä autotalli, pieni puusepäntehdas siinä pitää olla.

Mutta keittökalusteet itse kasaamalla ja asentamalla säästää ja saa omalle työlle hyvän hinnan. Sähkö- ja putkityöt tietysti tekee ammattilainen.

Vierailija
89/119 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiösuunnittelija totesi, että näkyvät osat eli kaapit ja ovet on edullisia, keittiössä kallista on se, mikä ei näy. Siis itsekseen kiinnimenevät laatikot (tietty mekanismi kiskoissa), kaappien vaihto laatikkoihin, erilaiset lokerot ja erikoistoiminnot jne. 

Keittiön voi uudistaa todella edullisesti, kun kaikki kaapit on standardikokoa eikä laatikostoja ole lainkaan, ovet on sileät ja niissä on muovivetimet, saranat on halvinta mallia (aukeaa 90 astetta), hyllykorkeutta ei voi muuttaa eikä ole upotettuja tiskialtaita. Jätevaunun sijaan on sanko, joka otetaan kaapista itse, sille ei ole omaa oven mukana aukeavaa alustaa jne.

Mutta kuka sellaisen keittiön oikeasti haluaa?

Vierailija
90/119 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimittajissa ja valmistajissa on eroja. Paljon. Itse asensin joskus ns. Rautakaupan omaa merkkiä olevat rungot ja ovet yksiööni. Paketin hinta jäi tonnin tietämiin hellan kanssa. Tää siis 10v sitten.

Moni päätyy esim Ikeaan ja asennus ei ihan rakettitiedettä ole. Toki hyvillä työkaluilla helpompaa ja harvalla DIY tyypillä niitä on. Ammattilainen tekee myös päivässä parissa sen mitä amatööri kuukaudessa. Itselläni ei ollut kiire ja Ammattilainen lainasi neuvot ha työkalut. 

Ja kuinka kattavasti tehdään? Meneekö lattia uusiksi ja välitila yms. Nykysäädöksillä vaatii vissiin vedeneristyksen joiltain osin siihenkin. No se on pisara  meressä kustannuksiltaan mutta aikaa ja eväitä menee siihenkin. Itse tein ihan betonista alkaen. 

Niin ja jos itse teette, niin teette toki yhdessä. Et tietenkään käskytä miestäsi yksin vastuuseen projektista. 

Ja aik

'Ammattilainen lainasi neuvot ja työkalut...?' Totta, lokkeilemalla saa huomattavasti halvemmalla. 

Vierailija
91/119 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt kysellyt keittiötä uuteen pienehköön mökkiin. Aikalailla peruskeittiö, joka ei mitenkään mahdottoman isoa ole. Olen kyllä jokseenkin yllättynyt hintatasosta. Hintataso keittiölle näyttää olevan minimissään noin 10000€ ja siitä sitten oman halun mukaan ylöspäin. Minusta esimerkiksi noin kymmenen kaappia jos maksaa 6000-8000€ niin alkaa olla sama tehdä itse koko kaapit. 

Yhtään monimutkaisemman kalusteen tekeminen itse pelkästä levystä aloittaen on melko haastavaa työtä. Ei ihan jokaiselta kotinikkarilta onnistu.

Nykyisin odotetaan kunnon vetolaatikoita ja muita vastaavia mekanismeja. Kaikki tämmöiset on itse tehtynä aika haastavia toteuttaa. Pitää vähintään olla kokemusta keittiöiden asentamisesta.

Vierailija
92/119 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normi hintaisia🤔 niinkun remontoidessa ja rakentaessa sanotaan ei perse aukisena mitään kannata ruveta tekeen.😀🤣

Selvästikin "älykön" aforismi tai rakennus- ja remppa-alan edustajan propagandamielipide.

Kyllä olen rakunnus mies omakotitalorakentaja idiootti ne rakentaa joilla rahaa piste,😀🤣 onse perseestä jos pitäisi  rakentaa tuolllaisille perse aukisille nillittäjille yhy yhy ei oo rahaa kallista.🤔🤔

Vierailija
93/119 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kettiörempassa te olette työnantajan asemassa, joten miten ihmeessä kuvittelette saavanne korkeaa laatua maksamatta mitään? Hyvä työnantaja ainakin palstan mukaan palkitsee työnteon ruhtinaallisesti, miksi keittiörempassa työ ei saisi maksaa mitään?

Aivan. Virsi muuttuu kummasti, kun ollaan itse maksajan roolissa. Työntekijälle pitää maksaa kunnon palkkaa, mutta vai jos joku muu maksaa.

Vierailija
94/119 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

myydäänköhän temussa laatikoita ja kaappeja.

siis oikeasti normaalikokoisia eikä mitään nukkekodin kaappeja

Vierailija
95/119 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa tiskialtaita jotka ei ole upotettu?

Mutta minä en halua jätevaunua, se on niin viheliäinen siivota se kisko ja ovi ja miljoona koloa. Paljon helpompaa ottaa käsin se sanko ja pyyhkäistä lattia. Ei tarvi ottaa koko ovea pois, kuten jätevaunukaapin siivouksessa.

Vierailija
96/119 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiö kestää ehkä sellaiset 30 - 40 vuotta tuon peruskorjauksen jälkeen. Toki se tarvittaessa pintaremontoidaan ehkä kahdesti siinä välissä. Kodinkoneet vaihtuvat noin 8 - 10 vuoden välein. Yhdessä vuokrakämpässä päästiin keittiöllä vähän yli 50 vuotta, jonka jälkeen se täysremontoitiin eikä sitä minun aikanani enää peruskorjata.

vanhat keittiöt kestivät 30-40v. uudet lastulevy/mdf-mössöt eivät todellakaan kestä

Vierailija
97/119 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joskus oli juttua kun pariskunta haki pakulla keitiökalusteet+muut vermeet olikohan latviasta Ikeasta, säästö oli mojova !

Joskus joku joitain, pakettiautolla tehtiin, en muista mistä ja säästö oli jotain? Kiitti tästä infosta.

Ukkini oli joskus tehnyt kokonaan itse.  Iso säästö.

Vierailija
98/119 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

myydäänköhän temussa laatikoita ja kaappeja.

siis oikeasti normaalikokoisia eikä mitään nukkekodin kaappeja

Et voi tietää kummatko Kiinasta tulee kun tilaat.

Vierailija
99/119 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voitteko kuvitella, että yhden vetolaatikon hinta: pohja, etulevy, vedin, kiskot maksaa koosta riippuen 150-400e!"

Kuinka nopeasti miehesi tekee tuollaisen laatikon? Lasket siitä osien hinnat ja tuntihinnan työlle. 

Höperö olet. Timpurin paja tekee noita tunnissa 20 kappaletta. Vertaatko autoakin ostaessasi et paljonko miehellä menisi aikaa -)))?

Vierailija
100/119 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko olemassa tiskialtaita jotka ei ole upotettu?

Mutta minä en halua jätevaunua, se on niin viheliäinen siivota se kisko ja ovi ja miljoona koloa. Paljon helpompaa ottaa käsin se sanko ja pyyhkäistä lattia. Ei tarvi ottaa koko ovea pois, kuten jätevaunukaapin siivouksessa.

itse olen heittänyt roskat roskikseen, enkä jätevaunun kiskoille tai kaapin lattialle, mutta kukin tavallaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän