Keittiöremontti: hinnat järkyttäviä
Uutta keittiötä oltiin tilaamassa ja katsottiin muutamasta liikkeestä. Hinnat aivan järkyttäviä. Voitteko kuvitella, että yhden vetolaatikon hinta: pohja, etulevy, vedin, kiskot maksaa koosta riippuen 150-400e! Siihen päälle vielä se itse kaapin runko sekä pöytälevy. AIVAN järkyttävää vedätystä. Tulisiko teillä mieleen ostaa laatikko vetimillä hintaan 100e. Kyllä naurattaisi jo niin kallis hinta. Kun hinta uppoaa siihen kokonaisuuteen niin puhutaan tonneista ja "keittiöremontit nyt vaan maksaa". Aivan törkeää ylihintaa. Tekisi mieli käskeä mies tekemään itse irto-osista ja levyistä. Tarvikkeiden hinta murto-osa kokonaisuudesta.
Jos isomman keittiön hinta kodinkoneineen maksaisi noin 25000e niin 20v päivähinnaksi tulisi 3,3e. Siinä ajassa kodinkoneet pitää vaihtaa varmaan 3-4 kertaa, vaikka olisi kuin laadukasta.
Huijaukselta tuntuu koko touhu.
Kommentit (167)
No 50 vuotiasta voi toki uusia ja kukin halunsa ja tarpeensa mukaan mutta kosmeettisten syiden takia moni täysin toimiva keittiö uusitaan. Muodit muuttuu, itse ostin 10 vuotta sitten kämpän johon edellinen asukas oli käytetyt pyökinväriset kaapit käytettynä hankkinut kun ne olivat jo silloin pois muodista mutta tehköön seuraava omistaja aikanaan remontin makunsa mukaan, mulle riittää, että kaapit ja kalusteet toimivat.
Vierailija kirjoitti:
ALOITTAJA JATKAA
Tulipa kommenteja! Kiitos!
Sanoisin ja korostaisin edelleen, että yhden vetolaatikon hinta katalogista katsottuna: liukumekanismi ja sivut, takaseinä ja pohja, etulevy ja vedin, maksavat pieneen 50cm leveään noin 200e ja leveämpi 400e. Yhden vetolaatikon hinnalla saisi esim. useamman uuden kirjahyllyn tai useamman tietokoneen näytön. Eikä vetolaatikolla vielä mitään tee! Tarvitaan kaapin runko, rungon jalat. Etulevy ja pöytälevy. Ettekö ymmärrä, että on se nyt kallista, jos vetolaatikko maksaa 200e+. Kyse ei ole siitä, että rahaa ei olisi vaan siitä, että apinaa koijataan!!! Tutkailen seuraavaksi Ikeasta hinnat. Kuten moni sanoi, nämä keittiökalusteet kuitenkin täysin bulkkituotantoa. Tietyt mittavaihtoehdot ja niistä sitten valitaan. Ei näitä mitään mittojen mukaan koskaan tehdä.
No mitä se kokonaisuus sitten maksaa? 25ke?
Om ituista, ett ä viest ini sensu roitiin, k un va in mui stitin, ett ei sil la kirjah yllyn hinna lla siivoaj akaan siiv oa k un tun nin.
Ehk ä tä mä ed es julka istaan?
Ei julkaistu, enkä ymmärrä mikä sana oli kielletty, joten lisäsin jokaiseen sanaan sattumanvaraisen väkilyönnin
Eikös kierrätyskeskuksessa ole keittiön kaapistoja, ainakin ovia ja muita osia irtoruuveista lähtien. Kätevä tee-se-itse henkilö nikkaroi niistä helposti uuden lookin keittiöön.
Meillä alkaa maanantaina keittiöremppa. Kaikki uusiksi, ja vähän luksustakin minä halusin. 29000€ oli hinta kaikkineen, mieheni on kova tinkaamaan. Reippaasti yli 30k oli normihinta. Eli kyllä hinnat on todellakin nousseet. Toki eipä näitä remontteja tarvi onneksi usein tehdä.
Meille tehtiin viime syksynä remppa.. maksoi vähän yli 24000€. Eli kyllä se keittiöremontti todellakin tuon verran maksaa, jos kaikki uusitaan , turha sitä täällä ihmetellä.
Omakohtainen varoitukseni koskien ideal-keittiöitä. Välttäkää kyseistä puulaakia.
Mitä vältettäviä keittiöfirmoja löytyy omiin kokemuksiin perustuen?
Italialainen design-keittiö. Yhden kaapin lisäys keittiötä rakennettaessa maksoi 5000€!
Meillä kävi keittiöedustaja. Olimme pyytäneet tarjousta. Eka lause oli: oho, onko nämä ovet jo 15 vuotta, ovat säilyneet hyväkuntoisina.
Emme tehneet remppaa, vaan vaihdoimme vetimet ja maalautimme kaakelit. Hinta alle 300 euroa.
Ja keittiö on kuin uusi.
Vierailija kirjoitti:
Toimittajissa ja valmistajissa on eroja. Paljon. Itse asensin joskus ns. Rautakaupan omaa merkkiä olevat rungot ja ovet yksiööni. Paketin hinta jäi tonnin tietämiin hellan kanssa. Tää siis 10v sitten.
Moni päätyy esim Ikeaan ja asennus ei ihan rakettitiedettä ole. Toki hyvillä työkaluilla helpompaa ja harvalla DIY tyypillä niitä on. Ammattilainen tekee myös päivässä parissa sen mitä amatööri kuukaudessa. Itselläni ei ollut kiire ja Ammattilainen lainasi neuvot ha työkalut.
Ja kuinka kattavasti tehdään? Meneekö lattia uusiksi ja välitila yms. Nykysäädöksillä vaatii vissiin vedeneristyksen joiltain osin siihenkin. No se on pisara meressä kustannuksiltaan mutta aikaa ja eväitä menee siihenkin. Itse tein ihan betonista alkaen.
Niin ja jos itse teette, niin teette toki yhdessä. Et tietenkään käskytä miestäsi yksin vastuuseen projektista.
Ja aikamoinen palats muuten saa olla jos keittiö maksaa asennettuna 25ke :D
Meillä on vanhan okt:n keittiössä neliötä jotain 25. Kyllä se tuota luokkaa olisi, tai enemmänkin, tuohon katto, seinät ja lattiat.
Vuosia sitten harkitsin keittiön ovien vaihtamista, mutta liikkeissä suhtauduttiin aika nihkeästi niin pieneen remonttiin. Kaikki on uusimatta ja voin olla tyytyväinen etten vaihtanut, keittiö on keittiön näköinen. Katsoi Kotoisa ohjelmaa, jossa kauniit ja hyväkuntoiset kaapit vaihdettiin johonkin pinkkiin, joka ei näytä enää keittiöltä, omituinen kaapistot kokoelma tasaisia ovia, jotka ovat todella rumia. Mitä ajattelevat nyt ne korkeakiiltoiset ovien hankkijat tai vielä kauheampaa oli mustat keittiöt. No makuasioista ei voi kiistellä, mutta keittiö on investointi, jota ei muuteta muodin mukaan.
"Jos isomman keittiön hinta kodinkoneineen maksaisi noin 25000e niin 20v päivähinnaksi tulisi 3,3e. Siinä ajassa kodinkoneet pitää vaihtaa varmaan 3-4 kertaa, vaikka olisi kuin laadukasta."
Miksi ihmeessä?
Ostin taloni 2005, siis 21 vuotta sitten. Ostin sinne Siemensin astianpesukoneen ja Aeg:n jääkaapin. Valmiina siellä oli jo ikivanha arkkupakastin.
Arkkupakastin käy ja kukkuu vieläkin, samoin kuin jääkaappi. Tiskikoneen olen kerran joutunut korjaamaan, siellä oli yksi putki tukkeentunut.
Kuvitelma että keittiökoneet pitäisi 20 vuodessa vaihtaa useamman kerran on ihan tsuulafuulaa.
Vierailija kirjoitti:
"Jos isomman keittiön hinta kodinkoneineen maksaisi noin 25000e niin 20v päivähinnaksi tulisi 3,3e. Siinä ajassa kodinkoneet pitää vaihtaa varmaan 3-4 kertaa, vaikka olisi kuin laadukasta."
Miksi ihmeessä?
Ostin taloni 2005, siis 21 vuotta sitten. Ostin sinne Siemensin astianpesukoneen ja Aeg:n jääkaapin. Valmiina siellä oli jo ikivanha arkkupakastin.
Arkkupakastin käy ja kukkuu vieläkin, samoin kuin jääkaappi. Tiskikoneen olen kerran joutunut korjaamaan, siellä oli yksi putki tukkeentunut.
Kuvitelma että keittiökoneet pitäisi 20 vuodessa vaihtaa useamman kerran on ihan tsuulafuulaa.
Me on asuttu tässä 19 v ja kolmet tiskikoneet, sekä jääkaapit. Ekat oli edellisten asukkaiden. Edellinen tiskikone kesti 2v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä?
Me on asuttu tässä 19 v ja kolmet tiskikoneet, sekä jääkaapit. Ekat oli edellisten asukkaiden. Edellinen tiskikone kesti 2v.
Sori, tiskikone on jo neljäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joskus oli juttua kun pariskunta haki pakulla keitiökalusteet+muut vermeet olikohan latviasta Ikeasta, säästö oli mojova !
Latvialaiset keittiöasentajat puolestaan käyvät hakemassa kaikki työkalut ja koneet Suomesta pakettiautolla.
* Tule viroon, Autosi on jo täällä! *
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä?
Sori, tiskikone on jo neljäs.
Ehkä kannattaisi hinnan sijaan panostaa laatuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä?
Mistä niin paskoja laitteita saa? Kahden vuoden kuluttua hajonnut tiskikone on selvästi viallinen ja tuotevastuulain alainen, ellette sitten itse ole laitetta hajalle paskoneet.
Itse olen pyrkinyt ostamaan Siemensin laitteita, koska heillä on netissä varaosakauppa ja siellä jokaisesta laitteesta räjäytyskuvat varaosanumeroineen. Lisäksi en ole ostanut halvinta paskaa - joskaan en kalleintakaan. Siemensin tiskikone oli 21 vuotta sitten 500 euron hintahaarukassa, Aeg:n täyskorkuinen jääkaappi kai samoissa. Siemensin 550 euron pyykkikone täytti 22 vuotta, samoin saman valmistajan vähän halvempi kuivauskone. Ja ovat lapsiperheessä olleet kovalla käytöllä. Ei noista ole paljoa vuotta kohden jäänyt maksettavaa, mutta ne ovatkin laatumerkkejä eikä mitään Samsungeja.
Mikä tahansa keittiöfirma myy sinulle uuden keittiön könttähintaan "avaimet käteen" palveluna. Sun ei tartte tehdä mitään muuta kuin valita kataloogista kivat värit ja maksaa lopuksi lasku.
Tämä on myös se kaikista kallein tapa hoitaa keittiöremontti, mutta ne piirtää kenellä on liitua. Rahalla saa palvelua.