Keittiöremontti: hinnat järkyttäviä
Uutta keittiötä oltiin tilaamassa ja katsottiin muutamasta liikkeestä. Hinnat aivan järkyttäviä. Voitteko kuvitella, että yhden vetolaatikon hinta: pohja, etulevy, vedin, kiskot maksaa koosta riippuen 150-400e! Siihen päälle vielä se itse kaapin runko sekä pöytälevy. AIVAN järkyttävää vedätystä. Tulisiko teillä mieleen ostaa laatikko vetimillä hintaan 100e. Kyllä naurattaisi jo niin kallis hinta. Kun hinta uppoaa siihen kokonaisuuteen niin puhutaan tonneista ja "keittiöremontit nyt vaan maksaa". Aivan törkeää ylihintaa. Tekisi mieli käskeä mies tekemään itse irto-osista ja levyistä. Tarvikkeiden hinta murto-osa kokonaisuudesta.
Jos isomman keittiön hinta kodinkoneineen maksaisi noin 25000e niin 20v päivähinnaksi tulisi 3,3e. Siinä ajassa kodinkoneet pitää vaihtaa varmaan 3-4 kertaa, vaikka olisi kuin laadukasta.
Huijaukselta tuntuu koko touhu.
Kommentit (142)
No 50 vuotiasta voi toki uusia ja kukin halunsa ja tarpeensa mukaan mutta kosmeettisten syiden takia moni täysin toimiva keittiö uusitaan. Muodit muuttuu, itse ostin 10 vuotta sitten kämpän johon edellinen asukas oli käytetyt pyökinväriset kaapit käytettynä hankkinut kun ne olivat jo silloin pois muodista mutta tehköön seuraava omistaja aikanaan remontin makunsa mukaan, mulle riittää, että kaapit ja kalusteet toimivat.
Mikä tahansa keittiöfirma myy sinulle uuden keittiön könttähintaan "avaimet käteen" palveluna. Sun ei tartte tehdä mitään muuta kuin valita kataloogista kivat värit ja maksaa lopuksi lasku.
Tämä on myös se kaikista kallein tapa hoitaa keittiöremontti, mutta ne piirtää kenellä on liitua. Rahalla saa palvelua.