Keittiöremontti: hinnat järkyttäviä
Uutta keittiötä oltiin tilaamassa ja katsottiin muutamasta liikkeestä. Hinnat aivan järkyttäviä. Voitteko kuvitella, että yhden vetolaatikon hinta: pohja, etulevy, vedin, kiskot maksaa koosta riippuen 150-400e! Siihen päälle vielä se itse kaapin runko sekä pöytälevy. AIVAN järkyttävää vedätystä. Tulisiko teillä mieleen ostaa laatikko vetimillä hintaan 100e. Kyllä naurattaisi jo niin kallis hinta. Kun hinta uppoaa siihen kokonaisuuteen niin puhutaan tonneista ja "keittiöremontit nyt vaan maksaa". Aivan törkeää ylihintaa. Tekisi mieli käskeä mies tekemään itse irto-osista ja levyistä. Tarvikkeiden hinta murto-osa kokonaisuudesta.
Jos isomman keittiön hinta kodinkoneineen maksaisi noin 25000e niin 20v päivähinnaksi tulisi 3,3e. Siinä ajassa kodinkoneet pitää vaihtaa varmaan 3-4 kertaa, vaikka olisi kuin laadukasta.
Huijaukselta tuntuu koko touhu.
Kommentit (119)
Minäkin olen tekemässä keittiöremppaa keskisuureen keittiöön. Halvin tarjous on 8000 euron keittiön ilman koneita ja ilman asennuksia. Keittiövalinta.fi.
asennushinnat liikkuvat parissa tonnissa. Minusta se ei ole paljoa. Ammattitaito maksaa. Itsekin osaisimme keittiön koota, mutta kyllä siihen varmaan viikko menisi.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos itse tekisit sen keittiön, etkä käskisi miestä?
Tässä kohtaa demarifemakoilla vastauksena on * sirkkojen siritystä *
Ja kuitenkin vanha keittiösi on täysin toimiva. Mut ku se on niin ihqua saada tehdä remontti, kun muutkin tekevät. Miten sitä muuten saa someen sisältöä
Vierailija kirjoitti:
"Voitteko kuvitella, että yhden vetolaatikon hinta: pohja, etulevy, vedin, kiskot maksaa koosta riippuen 150-400e!"
Kuinka nopeasti miehesi tekee tuollaisen laatikon? Lasket siitä osien hinnat ja tuntihinnan työlle.
Tämä
Kyllä aika nopeasti karisee haaveet suuresta säästöstä jos rupeaa itse kalusteita autotallissa rakentamaan. Jos haluaa laadusta tinkimättä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ikealla on halpaa. Kilpailuta.
Joutuu päättämään tekeekö hyvän vai halvan. Omaan kulma keittiööni ei olisi Ikean kaapeista saanut järkevästi mitenkään. Netistä löytyy hyviä suunniteltu ohjelmia ja K-rauta ym. tekee myös maksutta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Samoissa hinnoissa Keittiövalinnan kanssa.
Juuri asennettiin Hobby Hallin keittiö. Liettuassa valmistettu ja läheisen mukaan joka juuri osti Ikean keittiön, vaikuttaa meidän oma laadukkaammalta. Keittiön kaapistot maksoivat noin 1000€. Koko remontti jää alle 2500€.n maaleineen ja kodinkoneineen. Ollaan tehty kaikki itse parin läheisen avustuksella. Putkari on myös kaveriperiaatteella liikkeellä. Oon tosi tyytyväinen meidän uuteen keittiöön.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tehtiin keittiöremontti pari vuotta sitten. Kaikki koneet uusiksi, lattiat ja väliseinät, uudet kaikki kaapistot. Kyllä siihen päälle 20 000 meni.
Valtavan kokoinen on ollut. On kyllä jo kymmenen vuotta aikaa kun me ihan teetettiin entiseen taloomme keittiö remontti. Oli muistaakseni vähän alta 5000€ se keittiö ja 1000-2000€ välille paikoilleen laitettuna. Pieni omakotitalo oli. Yhteensä alle 10 000€ kun laitatettiin lattiat samalla ja vähän seinää siihen keittiön taakse.
Vierailija kirjoitti:
joskus oli juttua kun pariskunta haki pakulla keitiökalusteet+muut vermeet olikohan latviasta Ikeasta, säästö oli mojova !
Joskus joku joitain, pakettiautolla tehtiin, en muista mistä ja säästö oli jotain? Kiitti tästä infosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Voitteko kuvitella, että yhden vetolaatikon hinta: pohja, etulevy, vedin, kiskot maksaa koosta riippuen 150-400e!"
Kuinka nopeasti miehesi tekee tuollaisen laatikon? Lasket siitä osien hinnat ja tuntihinnan työlle.
Tämä
Kyllä aika nopeasti karisee haaveet suuresta säästöstä jos rupeaa itse kalusteita autotallissa rakentamaan. Jos haluaa laadusta tinkimättä tehdä.
Ei ne remppafirmatkaan niitä autotallissa kotityökaluilla tee. Huono vertaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo laatikot ja osat tulevat tehtaalta, ne eivät ole käsityötä. Hullut hinnat.
No sitten varsinkin sinä voit tehdä itse, jos kerran niin saa samanlaista laatua halvemmalla.
Keittiöremppa ei ollut vaan vessa-. Tilanne se, että äidillä (kotona), muistisairaus, kotihoito. Sitä pyykkiä piti pestä lähes päivittäin. Pesukone sitten alkanut lirittämään vettä lattialle. Äidin miesystävä alkoholisoitunut ja tehnyt aikoinaan sen edellisen vessarempan. Mietin, et onkohan siellä edes mitään vesieristystä??? Soitin isännöitsijälle, hän kävi mittaamassa kosteusmittarin kanssa - vähän koronneet arvot joissain paikoissa, ei pahempaa. Päätin silti teetättää -rempan.
Pyysin hinta-arvion - ois ollut n. 30% koko asunnon arvosta! Mietin, et onhan se vessa tärkeä, muttei se mikään "olohuone" ole. Isännöitsijä sitten "suositteli" vähän halvempaa vaihtoehtoa, mihin läksin. Maksoi n. 10% asunnon senaikaisesta arvosta.
....
Silloin huomasin, et kun en osaa/tiedä ko. asioista mitään, niin parempi jättää ne ammattilaisille, asiansa osaaville. Mutta mihinkään kucetukseen en lähde.
t. m60v.
Vierailija kirjoitti:
Ja kuitenkin vanha keittiösi on täysin toimiva. Mut ku se on niin ihqua saada tehdä remontti, kun muutkin tekevät. Miten sitä muuten saa someen sisältöä
Jaaha. Minä olen eri henkilö kuin aloittaja, mutta mistä helkkarista sinä tiedät sen keittiön toimivuudesta?
Meilläkin oli keittiö ennen remonttia. "Ihan toimiva", kuten sinä kuvailit. Paitsi, että tasot olivat ihan liian matalat. Kaapit niin matalalla, ettei edes kahvinkeitin mahtunut tasolle. Ainoa tiskiallas niin pieni, ettei siinä saanut uunipeltiä pestyä mitenkään päin. Koneet vetivät viimeisiään. Tason reunat repsottivat, koska hellan kuumuus ja surkean altaan vesiroiskeet oli tehneet tehtävänsä. Työtasoa oli tosi vähän. Kaapit oli hankalia käyttää, kun tavarat hautautuivat toistensa alle. Oli kummallisia tyhjiä koloja ja pikkuruisia avohyllyjä, joissa ei mitään mahtunut säilyttämään. Lisäksi ne vanhat pinnat olivat ihan susirumat. Teen paljon ruokaa ja tykkään myös leipoa. Kyllä mun elämänlaatu parani hurjasti keittiöremontin myötä.
Nyt kaikki on suunniteltu niin, että työskentely on helppoa ja kätevää. On nautinto käyttää näin täydellistä keittiötä.
Minua ei kiinnosta, eikä kiinnostanut, onko muut tehneet keittiöremonttia. Eikä mulla ole tarvetta kuvata mun keittiötä someen. Mutta joka päivä olen iloinen, että mulla on juuri mun tarpeisiin suunniteltu keittiö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä
Ei ne remppafirmatkaan niitä autotallissa kotityökaluilla tee. Huono vertaus.
Sehän on just hyvä vertaus, jos kerran vaihtoehto ammattilaisen keittiölle on se, että itse tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tehtiin keittiöremontti pari vuotta sitten. Kaikki koneet uusiksi, lattiat ja väliseinät, uudet kaikki kaapistot. Kyllä siihen päälle 20 000 meni.
Valtavan kokoinen on ollut. On kyllä jo kymmenen vuotta aikaa kun me ihan teetettiin entiseen taloomme keittiö remontti. Oli muistaakseni vähän alta 5000€ se keittiö ja 1000-2000€ välille paikoilleen laitettuna. Pieni omakotitalo oli. Yhteensä alle 10 000€ kun laitatettiin lattiat samalla ja vähän seinää siihen keittiön taakse.
Nykyään pelkkä keittokomerotyyppinen maksaa tuon verran. Eli pari kaappia, ja tiskipöytä, ilman kodinkoneita. Juuri viime kesänä pyysin tarjouksia. 5000-6000 oli tarjoukset. Itse kaapit ja pöytälevy haettuna ja koottuna, putkari ja asentaja itse hankittuna maksoi vähän päälle 2000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuu päättämään tekeekö hyvän vai halvan. Omaan kulma keittiööni ei olisi Ikean kaapeista saanut järkevästi mitenkään. Netistä löytyy hyviä suunniteltu ohjelmia ja K-rauta ym. tekee myös maksutta.
Ikean keittiökalusteet on minusta laadun puolesta hyviä. Ongelma on valikoiman laajuudessa. Erilaisia kalusteita ja kokovaihtoehtoja on niukanlaisesti.
Omaan keittiöön tuli toiselta valmistajalta tämän takia. Ikea olisi muuten ollut hyvä. K-raudan kalusteet oli laadultaan minusta paljon huonompia kun kävin katselemassa.
Vierailija kirjoitti:
Halpahan tuo 25 000€ on keittiökalusteista. Eli puhutaan varmaan lastulevykalusteista. Meille ei lastulevy kelvannut, ja hinta oli siten moninkertainen.
Kerro nyt missä olisi ollut lastulevy runkoja tai ovia.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos itse tekisit sen keittiön, etkä käskisi miestä?
Laittaisi tänne sitten kuvan, kiinnostaisi.
Taitaisi mennä ap lta hiukan aikaa.
En haluaisi olla takuukorjauksia selvittelemässä tämänlaisessa keittiössä.