Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Triptyliä käyttäviä paikalla?

Vierailija
20.03.2023 |

Tekeekö/tekikö alkuun lääke sinulla aamulla tokkuraisen olon? Mietin että uskallanko ottaa tänään ensimmäistä kertaa, huomenna pitäisi aamusta olla skarppina töissä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki tokkuraiseksi, lihotti (lukee sivuvaikutuksissa), vieroittautuminen kesti kuusi viikkoa.

Vierailija
2/22 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teki tokkuraiseksi, lihotti (lukee sivuvaikutuksissa), vieroittautuminen kesti kuusi viikkoa.

Minulle lääkäri sanoi ettei lihota

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ainakaan auttanut siihen mihin sen piti auttaa.

Vierailija
4/22 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle lääkäri sanoi ettei lihota

Pro tip: älä usko kaikkea mitä lääkäri sanoo.

Hän saattaa sanoa myös että nyt on aika lopettaa vastaanotto. Mutta jos pyörryt tai saat vaikka epilepsiakohtauksen, hän voi pyörtää päätöksensä ja saat jatkaa siellä oleiluasi.

Ei kannata ottaa niin henkilökohtaisesti kaikkea.

Vierailija
5/22 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Triptylt on auttanut vaikeisiin kroonisiin kipuun, kipukynnyksennostajana, eli ei hirveän suuri annos.

Otin ennen nukkumaan menoa ja mäin auttoi uniongelmiin, ehkä kysyisin lääkäriltä lupaa ottaa yötä vasten, koska väsyttää, rentouttaa.

Ruokahalu/sokerin himo lisääntyi lääkkeen myötä, mutta onnistuin silti laihduttamaan normaaliin painoon, vaikka jatkoin lääkitystä, oli siis jo ennestään kertynyttä painoa. 

Seuraile ruokahalua ja jos huomaat, että paino nousisi, niin sitten vain annoksia pienemmäksi.

Vierailija
6/22 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla Triptylt on auttanut vaikeisiin kroonisiin kipuun, kipukynnyksennostajana, eli ei hirveän suuri annos.

Otin ennen nukkumaan menoa ja mäin auttoi uniongelmiin, ehkä kysyisin lääkäriltä lupaa ottaa yötä vasten, koska väsyttää, rentouttaa.

Ruokahalu/sokerin himo lisääntyi lääkkeen myötä, mutta onnistuin silti laihduttamaan normaaliin painoon, vaikka jatkoin lääkitystä, oli siis jo ennestään kertynyttä painoa. 

Seuraile ruokahalua ja jos huomaat, että paino nousisi, niin sitten vain annoksia pienemmäksi.

Luin väärin, eli ilmeisesti otat tänään lääkkeen. Ekat päivät voi olla hieman väsyneempi kuin normaalisti, mutta itse ainakin pystyin töissä käymään normaalisti ja ajamaan autoa yms heti seuraavana aamuna. Toki en tiedä millaista annosta syöt.

Vierailija
7/22 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kipuihin Triptylin pitäisi auttaa jo pienenä määränä, joten jos huolestuttaa, voit halkaista tabletista vaikka neljäsosan aluksi.

Vierailija
8/22 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee alkuun tokkuraa, joten kannattaa ottaa hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa. Pienillä annoksilla aloitus, esim. puolikas 10 mg tabletista. Ruokahaluun vaikuttaa paljon, joten sitä kautta lihomista voi tapahtua. Mutta kun katsoo mitä suuhun laittaa ja miten paljon, niin saattaa pärjäillä. Itse olen huomannut, että ruokahalu on loputon, ja voisin syödä vaikka kuinka paljon. Mutta nyt kun sen tunnistaa, niin pystyy rajoittamaan syömisiä tietoisesti.

Vierailija
9/22 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ole auttanut minulla eikä kellään tutullani. täysin turha lumelääke!

Vierailija
10/22 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu ap tänne kertomaan kun olet ottanut. Mulla on sama pulma, en uskalla kokeilla...

Vierailija
11/22 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki triptylin syöjät on ylipainoisia?

Vierailija
12/22 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla teki alle viikossa kunnon painajaiset...kahteen otteeseen yritin.... Kivun poistoon... Ei jatkoon.

Vierailija
13/22 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt useampaan otteeseen ja pitkäänkin krooniseen kipuun. Auttoi kyllä niin kauan kun kipu oli nimenomaan jatkuvaa ja kroonista, eikä kovin pahaa. Itsemurha-ajatukset käy minulla alkuvaiheessa mielessä tuolla pienelläkin annoksella, kuten sivuvaikutuslistassa mainitaan. Muita sivuvaikutuksia ei minulla ole ollut, jos on pahasti masentunut ja suisidaali niin tuo sopii kumminkin ottaa huomioon, ettei säikähdä.

Vierailija
14/22 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minä en ole.

Vierailija
15/22 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kyllä auttanut kipuun tai masennukseenkaan.

Kannattaa se kuitenkin kokeilla ja sitten joko todeta toimivaksi tai toimimattomaksi.

Kyllähän se kannattaa arkena ottaa niin näkee miten vaikuttaa siihen päivittäiseen elämään, jos aamulla joku supertärkeä juttu niin sitten ottaisin toisena päivänä. Itse en herännyt edes herätyskelloon.

Vierailija
16/22 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi unettomuuteen.

Vierailija
17/22 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei kaikki ole, mutta tuossa edellähän mä selitin miksi näin voi käydä.

Vierailija
18/22 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita tosi pienellä annoksella ettei tule ikävää yllätystä. Itse aloitin ensin "muka" pienellä annoksella 10 mg, mutta olin aivan tolkku pois siitä ja sydän hakkasi niin että luulin kuolevani. Aloitin sitten uudelleen 2,5 mg eli neljäsosalla siitä 10 mg tabletista, se oli sopiva startti. Vasta useiden kuukausien päästä tarvitsin sen kokonaisen tabun. Apteekista tabletin halkaisija vaan avuksi. 

Vierailija
19/22 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita tosi pienellä annoksella ettei tule ikävää yllätystä. Itse aloitin ensin "muka" pienellä annoksella 10 mg, mutta olin aivan tolkku pois siitä ja sydän hakkasi niin että luulin kuolevani. Aloitin sitten uudelleen 2,5 mg eli neljäsosalla siitä 10 mg tabletista, se oli sopiva startti. Vasta useiden kuukausien päästä tarvitsin sen kokonaisen tabun. Apteekista tabletin halkaisija vaan avuksi. 

Ja tämä oli siis krooniseen kipuun. 

- sama

Vierailija
20/22 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin kipukynnyksen nostoon 10 mg iltaisin. Piti ottaa illalla jo joskus klo 19 aikaan, jos meinasin seuraavana aamuna olla jotenkin hereillä. Silti aamulla meni ensimmäiset tunnit tokkurassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi