Taas parisuhteessa jossa mies ei haluakaan lapsia
Ei ole trolli tai minkään sortin miehet vastaan naiset -aloitus. Haen kohtalotovereita ja keskustelua samassa veneessä olleilta tai olevilta. Olen siis 35v nainen jolla on ollut aikuisiässä muutama pidempi vakava parisuhde suunnilleen ikäisteni tai max. 5 vuotta vanhemman miehen kanssa. Jokaisessa näistä suhteista olen ollut alusta asti avoin siitä miten avioliitto ja perhe ovat minulle tärkeitä asioita ja jokainen poikaystävä on alkuun myötäillyt vieressä. Suhdetta kuluu pari vuotta ja asustellaan yhdessä, mutta mies ei ota aiheita koskaan omatoimisesti puheeksi ja on vallan ahdistuneen ja välttelevän oloinen jos yritän viritellä keskustelua, oli se sitten vähemmän suoraan tai ihan suoraankin. Ja kappas, olen taas suhteessa jossa suhde on vakiintunut ja tasainen mutta mies ei halua keskustella tulevaisuudesta ellei suunnittelu koske valleusmatkaa Norjaan tai jotain kivaa puuhastelua. On kova suunnittelemaan projekteja autoonsa tai kavereiden kanssa, mutta ne perhepuheet lentää automaattisesti johonkin epämääräiseen tulevaisuudessa sitten -kansioon.
En vaan enää jaksa. Ikää on sen verran ettei huvita aloittaa koko rumbaa uudestaan ja mahdollisesti vaan löytää itsensä samasta tilanteesta toisen miehen kanssa. Olen kateellinen niille naisille jotka menevät kivuttomasti naimisiin ja saavat lapsia muutaman vuoden sisään kun omalla kohdallani tuntui olevan mahdoton tehtävä.
Kommentit (869)
Vierailija kirjoitti:
En suosittele lasten hankkimista kenellekään miehelle. Nykyisin avioliitot ei kestä ja miehelle tärkeä perhe hajoaa, useimmiten naisen aloitteesta. Useimmiten mies joutuu eron myötä eroon lapsistaan ja siihen päälle mahdolliset huoltajuus ja elatuskiistat.
Miehelle on iso riski hankkia lapsia. Naiset eivät enää sitoudu perheeseen ja avioliittoon.
Voi hitto taas logiikkaa, naiset= kaikki naiset.
Mitä jos on halunnut miehen ja lapsia mutta kukaan mies ei ole halunnut sitoutua tai halua niitä lapsia? Paljon enemmän niissä perheellisissä miehissä on pettäjiä nehän vilkuilee teinityttöjä kokoajan vaimo ja lapset pelkkää rekvisiittaa, isänikin petti äitiä useasti joka antoi kokoajan sille uutta ja uutta mahdollisuutta, lähipiirissä paljon pdari äijiä tai tuttava miehiä jotka valmiita heti pettämään kun vähäänkään menee huonosti puolison kanssa.
Ylipäätään avioliittoa ja sen pyhyyttä ei enää arvosteta oli kyseessä kumpi sukupuoli tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen huomannut, että miesten "haluaminen" on samanlaista kuin pienillä lapsilla, jotka "haluavat" koiran tai ponin tajuamatta, mitä kaikkea se oikeasti tarkoittaa. Omakin mieheni aikanaan "halusi" lapsia, kun "halusi" istuskella sohvalla katsomassa niiden leikkimistä, mutta kun alettiin käsitellä, mitä se konkreettisesti meidän elämäämme aiheuttaisi, se "haluaminen" kuihtui tosi äkkiä."
Jännä, että tästä tekstistä tulee mieleen nimenomaan nykyiset sinkkunaiset. "Minä haluan".
Jep, todellakin, harva mies ymmärtää mitä se lasten hankinta todellisuudessa tarkoittaa ja sitä sitoutumista, sitten karkaavat " lenkille " Tai ovat ylitöissä mielummin kuin oman perheen kanssa, kotona lukkiudutaan makkariin kuulokkeet korvilla.
Siivoan erästä isoa toimistorakennusta iltaisin sinne 22.00 asti, poikkeuksetta varsinkin perjantaisin miehet tuntuu suorastaan asuvan toimistohuonessaan, kun pitäisi päästä siivoamaan niin samat tyypit tuntuu olevan aamusta iltamyöhään toimistohuoneessaan, mitään järkevää syytä ei ole kun näpyttelevät läppäriään ja puhuvat henkilökohtaisia puhelujaan illalla. Nämä ovat perheellisiä silti tuntuu ettei oma perhe niitä kiinnosta, ei kukaan edes ne ahkerimmat työskentele 15-16 h per päivä... Kun låhden siinä klo 22.00 niin jotkut vielä jää sinne toimistoon!!
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään avioliittoa ja sen pyhyyttä ei enää arvosteta oli kyseessä kumpi sukupuoli tahansa.
Avioliitot ja ydinperheen ylipäätään ei nykyään enää kestä, suurin osa päättyy eroon. Siksi ei kannata lapsia tehdä, ei se tee lapsille hyvää onneton perhe-elämä ja sitten lopulta ero.
Hyvä vaan, kun lapsia ei tehdä enää, niin paljon on huonosti voivat lapsia ja nuoria. Kotoa ne ongelmat paljolti lähtee.
"Avioliitot ja ydinperheen ylipäätään ei nykyään enää kestä, suurin osa päättyy eroon. "
Paitsi että ei. Ensimmäisistä avioliitoista hieman yli puolet kestää kuolemaan saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitot ja ydinperheen ylipäätään ei nykyään enää kestä, suurin osa päättyy eroon. Siksi ei kannata lapsia tehdä, ei se tee lapsille hyvää onneton perhe-elämä ja sitten lopulta ero.
Hyvä vaan, kun lapsia ei tehdä enää, niin paljon on huonosti voivat lapsia ja nuoria. Kotoa ne ongelmat paljolti lähtee.
Naulan kantaan kirjoitit. On niin paljon mt ongelmaisia nuoria joita ahdistaa,pelotellaan mm ilmastonmuutoksella,sodilla jne,nuorille asetetaan väärällä tavalla liikaa paineita. Uusioperheet on toinen mikä ei tee hyvää nuorille, vanhemmat himoissaan vaihtaa kumppanista toiseen lennosta,nuori vaan roikkuu siinä mukana.
Vierailija kirjoitti:
"Avioliitot ja ydinperheen ylipäätään ei nykyään enää kestä, suurin osa päättyy eroon. "
Paitsi että ei. Ensimmäisistä avioliitoista hieman yli puolet kestää kuolemaan saakka.
Otappa huomioon se asia että silloin ennen vanhaan kunnioitettu avioliittoa ja sen pyhyyttå eli tottakai ne samat ihmiset olleet vuosikymmeniä yhdessä,ero ei tule kysymykseenkään.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi ap jos seuraavan kerran malttaisit seurustella ilman sitä ns parisuhdetta? Tapailisit ja seukkaisit ihan tutustumalla millainen tämä toinen oikein on persoonaltaan etkä ottaisit edes esille toiveitasi, vaan kuuntelisit vastapuolen toiveita ja tekisit sen mukaan päätöksiäsi.
Miten tämä muuttaisi ap:n lopputulosta? Ja olisihan tuo huonompi vaihtoehto muutenkin. Sen sijaan, että hän olisi ollut parisuhteessa miehen kanssa, joka ei halua lapsia, hän olisi sitten ilmeisesti vain seksisuhteessa miehen kanssa, joka ei halua lapsia eikä rasittaisi miestä kertomalla omia toiveitaan, vaan ainoa, joka kertoisi, mitä haluaa, on mies. Mitä järkeä tässä olisi?
Fiksu mies, kun ei halua lapsia. En naisena halua minäkään.
Kyllä naiselta se kaikkein vittumaisin temppu on hankkiutua raskaaksi vastentahtoisen miehen kanssa. Oman elämänsä saa tietysti pilata aivan vapaasti, mutta miksi aiheuttaa elinikäinen trauma ja syyllisyys sellaiselle, joka on alunpitäen rehellisesti ja avoimesti kertonut olevansa kyvytön tai haluton isäksi???
Miten teidän suhteessa oli, nostiko nainen esille lapsihaaveet ja sinä torppasit keskustelun? Olen ehdottomasti sitä mieltä, että kokonaan vastahakoista ihmistä ei saa edes suostutella lapsentekoon, kun olen sellainen itsekin, naisena siis.
Mutta kun oma mieheni alkoi puhua lapsesta, puhuin asiasta UUDELLEEN avoimesti. Ei se oikeasti riitä, että alussa ilmoittaa kantansa ja sitten mutisee jotain, kun asia tulee puheeksi tai välttelee aihetta. Se on ikävä aihe, kun itse rakastaa puolisoa ja haluaa todella jatkaa suhdetta, mutta tietysti siitä on puhuttava suoraan, jos toinen esille nostaa. Me päädyimme jatkamaan yhdessä lapsettomana parina, mies kuunteli itseään tarkoin ja keskustelimme asiasta, kun tarve oli. Hän päätyi siihen, että on mieluummin minun kanssani lapsettomana kuin lopettaa suhteen ja lähtee hakemaan paria, joka haluaa lapsia.
En tajua tätä kun niin monet sanoo, että jo alussa sanoin, että haluan tai en halua. Kyllähän se nyt on selvää, että monetkin asiat vuosien varrella voi muuttua, ei kai mikään alun manifesti ole kiveen hakattu jeesuksen taulu, jota on pakko seurata koko loppuelämänsä.
Väitän, että jos näin iso on puhumatta tai siinä toimitaan salaa niin ei suhteessa muutakaan avoimuutta ja kommunikaatiota ole, siis niin paljon, että se olisi tarpeeksi hyvään suhteeseen.
Miten tämä muuttaisi ap:n lopputulosta? Ja olisihan tuo huonompi vaihtoehto muutenkin. Sen sijaan, että hän olisi ollut parisuhteessa miehen kanssa, joka ei halua lapsia, hän olisi sitten ilmeisesti vain seksisuhteessa miehen kanssa, joka ei halua lapsia eikä rasittaisi miestä kertomalla omia toiveitaan, vaan ainoa, joka kertoisi, mitä haluaa, on mies. Mitä järkeä tässä olisi?
Seurustelu-, ei seksisuhde. Tätähän ei nykyään enää ymmärretä ollenkaan. Ensinnäkään seksiä ei tarvitse ottaa mukaan heti ensimmäisinä kuukausina jos siltä ei tunnu ja vaikka ottaisikin, niin voisi tosiaan seurustella, ymmärtää, että tämä on tutustumisvaihe. Kun niin monilla se menee niin, että tavataan, sekstaillaan ja todetaan että nyt olenkin sitten parisuhteessa, jossa voi alkaa tykittää omia toiveitaan ja tingata kaikki toisen ja mitä tässä nyt sitten luvataan on pidettävä maailman tappiin saakka.
Annettaisiin rauhassa aikaa molemmille kertoa toiveistaan ja tunnusteltaisiin, onko meistä pariksi. Tämä nykyajan listojen vaihto tuntuu itsestäni niin kovin tympeältä. Rasti tästä excelistä niin pyöräytän sen sitten ja katson, mikä saldo jää sun summa-laatikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelu-, ei seksisuhde. Tätähän ei nykyään enää ymmärretä ollenkaan. Ensinnäkään seksiä ei tarvitse ottaa mukaan heti ensimmäisinä kuukausina jos siltä ei tunnu ja vaikka ottaisikin, niin voisi tosiaan seurustella, ymmärtää, että tämä on tutustumisvaihe. Kun niin monilla se menee niin, että tavataan, sekstaillaan ja todetaan että nyt olenkin sitten parisuhteessa, jossa voi alkaa tykittää omia toiveitaan ja tingata kaikki toisen ja mitä tässä nyt sitten luvataan on pidettävä maailman tappiin saakka.
Annettaisiin rauhassa aikaa molemmille kerto
Miksi oletus on, että tuollaista seurustelua ei ole ollut? Tässä ehdotettiin ap:lle seurustelua ilman parisuhdetta, mutta käytännössähän seurustelu muuttuu parisuhteeksi, jos se syvenee. Eli sitten pitäisi ilmeisesti pitää juttu kevyenä mahdollisimman pitkään? Ja miten tuo seurustelu muutenkaan muuttaa mitään, jos kerran ongelma on se, että mies antaa ymmärtää haluavansa lapsia. Sen takiahan ap varmaan on parisuhteeseen asti edennyt, kun on vaikuttanut siltä, että sopivat yhteen. Tottakai alkuvaihe on aina tutustumisvaihe. Mutta kun kaikki ihmiset eivät näytä kaikkia puolia itsestään siinä vauheessa. Ja toisaalta moni jaksaa valehdella jopa vuosia lapsitoiveistaan.
Kuinka vammanen täytyy olla että haluaa lapsia tähän maailmaan
Sen takiahan ap varmaan on parisuhteeseen asti edennyt, kun on vaikuttanut siltä, että sopivat yhteen.
Juuri tämä on se ongelma. Kun kuvitellaan, että jos haluaa lapsia, sovitaan yhteen. Tai jos ei halua, ei sovita. Kaikki muut asiat ovat alisteisia tälle ja päätelmiä tehdään tuommoisesta asiasta, joka on huomattavasti monisyisempi kuin haluun/en haluu-akseli. Tai ainakin sen pitäisi olla.
Mutta kun mennään lapsenteko, ei tarpeeksi pitkä seurustelu ja siitä seurannut parisuhde edellä niin pettymykset on lähes taatut. Kun todellinen yhdistyminen jää lapsihaaveen jalkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naiselta se kaikkein vittumaisin temppu on hankkiutua raskaaksi vastentahtoisen miehen kanssa. Oman elämänsä saa tietysti pilata aivan vapaasti, mutta miksi aiheuttaa elinikäinen trauma ja syyllisyys sellaiselle, joka on alunpitäen rehellisesti ja avoimesti kertonut olevansa kyvytön tai haluton isäksi???
Miten teidän suhteessa oli, nostiko nainen esille lapsihaaveet ja sinä torppasit keskustelun? Olen ehdottomasti sitä mieltä, että kokonaan vastahakoista ihmistä ei saa edes suostutella lapsentekoon, kun olen sellainen itsekin, naisena siis.
Mutta kun oma mieheni alkoi puhua lapsesta, puhuin asiasta UUDELLEEN avoimesti. Ei se oikeasti riitä, että alussa ilmoittaa kantansa ja sitten mutisee jotain, kun asia tulee puheeksi tai välttelee aihetta. Se on ikävä aihe, kun itse rakastaa puolisoa ja haluaa todella jatkaa suhdetta, mutta tietysti siitä on puhuttava suoraan, jos toinen esille nostaa. Me päädyimme jatkamaan yhdessä lapsettomana p
Koska muutama aiempi seurustelu yritys oli päättynyt neidon halutessa lasta, niin pidin itsestään selvänä käydä asian läpi aika perusteellisesti uuden ehdokkaan kanssa. Tahtotiloja päivitettiin aina lähipiirin lisääntyessä, joten omasta mielestäni molemmilla oli aikaa ja tilaisuuksia ilmoittaa mielenmuutoksistaan. Keskustelu oli avointa aikuisten perinpohjaista pohdiskelua, eikä yksitavuisya murahtelua, mitä paljon vakiintuneiden parien kommunikointina kuulee. Jälkikäteen hänen selityksensä oli biologisen kellon pärinä, ja halu tehdä lapsensa juuri minun kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otappa huomioon se asia että silloin ennen vanhaan kunnioitettu avioliittoa ja sen pyhyyttå eli tottakai ne samat ihmiset olleet vuosikymmeniä yhdessä,ero ei tule kysymykseenkään.
Älä mieti miten asiat ovat olleet ennen vanhaan. Nyt 40 vuotta naimisissa olleet parit ovat menneet naimisiin vuonna 1986. Silloin erot oli ihan tavallisia, eroon ei tarvittu syyllisiä eikä eronneita halveksittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä mieti miten asiat ovat olleet ennen vanhaan. Nyt 40 vuotta naimisissa olleet parit ovat menneet naimisiin vuonna 1986. Silloin erot oli ihan tavallisia, eroon ei tarvittu syyllisiä eikä eronneita halveksittu.
Avioerosyyllisen vaatimus poistettiin laista 1988. Kyllä avioeroja ihmeteltiin ja paheksuttiin varsin yleisesti vielä 80-luvulla. Vasta 90-luvulla erotilastot nousivat nykyisen kaltaisiksi.
Koska muutama aiempi seurustelu yritys oli päättynyt neidon halutessa lasta, niin pidin itsestään selvänä käydä asian läpi aika perusteellisesti uuden ehdokkaan kanssa. Tahtotiloja päivitettiin aina lähipiirin lisääntyessä, joten omasta mielestäni molemmilla oli aikaa ja tilaisuuksia ilmoittaa mielenmuutoksistaan. Keskustelu oli avointa aikuisten perinpohjaista pohdiskelua, eikä yksitavuisya murahtelua, mitä paljon vakiintuneiden parien kommunikointina kuulee. Jälkikäteen hänen selityksensä oli biologisen kellon pärinä, ja halu tehdä lapsensa juuri minun kanssani.
No kyllä siinä kommunikaatiossa jokin osa petti, kun hän oletti ilmeisesti, että tempun tekeminen ilman seuraamuksia on mahdollista. En sano sitä, tuo on paha juttu, ei sentään pahinta, mitä ihminen voi tehdä (hengenkin voi riistää), mutta erittäin paha juttu.
Mikä herättää kysymyksiä, en tarkoita veetuilla tai vääntää veistä haavassa, mutta aina kun vaan ihmettelen tätä, että joku voi tuon tehdä. Eikö sinussa herättänyt ajatuksia se, että hän on aiemmin lopettanut seurustelun lapsihaaveeseen = miten ajattelit, että sinun kanssa näin ei käy? Vai ajattelitko, että hän on haudannut haaveet tai että olette yhdessä vain niin kauan kunnes haave käy liian painavaksi?
Ehkä asia on niin, että hormonit voi käydä niin kuumina, että järki sumenee ja tuokin temppu vain tehdään. Ja yleinen lore kyllä on, että tee vain se lapsi, mies suopuu ja lopulta on aivan onnellinen, kun sen teit. Itse olen ajatellut, että olisihan se aika kamalaa, jos nyt vaikka mulle nelikymppisenä naisena joku törkkäisi lapsen syliin ja sanoisi, että salaa sulta tein ja siinä se nyt on. Eihän tuommoisen jälkeen voi ikinä ihmiseen enää luottaa?
Minä ihmettelen paljaalla panevaa miestä, joka ei käytä ehkäisyä eikä kuitenkaan halua lapsia. Eikö tuossa ole ristiriita?
Itse en uskaltaisi ikinä panna ilman ehkäisyä. Tai siis nykyään joo koska en tule enää raskaaksi, mutta nuorempana EN IKINÄ.
Mulla oli käytössä aina pillerit plus kortsu! Pelkäsin raskaaksi tulemista ihan sikana.
Miten kukaan uskaltaa ottaa tuollaisen riskin? Ja varsinkin miehenä, kun naista ei voi pakottaa aborttiin? En käsitä!
🇺🇦🇮🇱
Jep, todellakin, harva mies ymmärtää mitä se lasten hankinta todellisuudessa tarkoittaa ja sitä sitoutumista, sitten karkaavat " lenkille " Tai ovat ylitöissä mielummin kuin oman perheen kanssa, kotona lukkiudutaan makkariin kuulokkeet korvilla.